Google Scholar: cites
La escritura reflexiva para acceder a y potenciar la experiencia de lectura de un poema
Cavalli Munizaga, Daniela (Universitat de Barcelona)

Data: 2011
Resum: En este artículo se da cuenta de los resultados de una investigación desarrollada como trabajo final de máster que ha servido de base para un proyecto de tesis doctoral. La investigación, de carácter cualitativo, indagaba sobre las posibilidades que la escritura reflexiva e intermediaria ofrecía para acceder a y estimular la experiencia de lectura de un poema con alumnos de secundaria. A partir del análisis de seis textos escritos por tres estudiantes, se observó que este tipo de escritura permitía obtener conocimiento sobre la vivencia personal de lectura y que podía contribuir al desarrollo de la competencia literaria específica al género poético. También, se dio cuenta de problemáticas que trascendían el terreno de la poesía y el de la escritura reflexiva, pero que podían afectar los procesos de enseñanza y apendizaje involucrados.
Resum: En aquest article s'exposen els resultats d'una recerca desenvolupada com a treball final de màster que ha servit de base per a un projecte de tesi doctoral. La recerca, de caràcter qualitatiu, indagava sobre les possibilitats que l'escriptura reflexiva i intermediària ofereix per accedir a i estimular l'experiencia de lectura d'un poema amb alumnes de secundària. A partir del'anàlisi de sis textos escrits per tres estudiants, es va observar que aquest tipus d'escriptura permetia obtenir coneixement sobre la vivència personal de lectura i que podia contribuir al desenvolupament de la competència literària específica al gènere poètic. També, s'hi van exposar problemàtiques que transcendien el terreny de la poesia i de l'escriptura reflexiva, però que podien afectar els processos d'ensenyament i aprenentatge involucrats.
Resum: This paper shows the results of a study that was conducted as a final research project for a master degree program, and then became the beginning of a doctoral thesis. The study looked into the potential that reflective and intermediary writing had for accessing and stimulating the reading experience of a poem by high school students. From the analysis of six texts written by three students it was seen that this kind of writing allowed to gain knowledge about the personal reading experience, and that it contributed to develop literary skills specific to poetic genre. It also showed some problems that went beyond the field of poetry and reflective writing but still affected their teaching and learning processes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Poesía ; Experiencia de lectura ; Escritura reflexiva ; Poesia ; Experiència de lectura ; Escriptura reflexiva ; Poetry ; Reading experience ; Reflective writing
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 3 (2011) , p. 24-37, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/247256
Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v4-n3-cavalli
DOI: 10.5565/rev/jtl3.420


14 p, 79.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2011-10-28, darrera modificació el 2021-12-12



   Favorit i Compartir