Resum: |
El Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació (DURSI) està impulsant l'avaluació institucional de les universitats catalanes amb la metodologia europea de l'European University Association (EUA), hereva de l'antiga Conferència de Rectors Europeus (CRE). La Universitat Autònoma de Barcelona es presenta a la primera fase d'aquestes avaluacions, juntament amb la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili, i la Universitat Oberta de Catalunya. La UAB ja havia estat avaluada per la CRE l'any 1996, i l'any 1998 tenia lloc el follow up d'aquesta primera avaluació. És per aquest motiu que es vol aprofitar aquesta nova avaluació, que es planteja amb la mateixa metodologia que l'anterior, per anar més enllà i incidir de manera especial en els temes que ara més preocupen la Universitat. Aquest informe, doncs, s'organitza en dues parts. En la primera part se segueix el protocol d'avaluació de l'EUA per a fer una breu síntesi dels canvis més importants que han tingut lloc a la UAB des de l'any 1998. En la segona part, a la qual es dóna més importància en aquest informe, s'analitza de manera especial la reorientació centrada en l'estudiant que es du a terme en la nostra universitat. Aquest és un plantejament que s'ha d'entendre en el marc dels canvis que s'estan preparant per a la integració de les universitats en l'espai europeu d'educació euperior (EEES), una de les grans orientacions estratègiques actuals de la nostra universitat. |