La interactivitat i la identificació en els productes de ficció
Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Títol variant: La interactividad y la identificación en los productos de ficción
Títol variant: Interactivity and identification in fictional products
Data: 2011
Resum: Les relacions afectives que s'estableixen amb els personatges de ficció influeixen en les actituds, pensaments i valors de la gent. Investigadors de la UAB han estudiat si el consum interactiu dels productes de ficció influeix en aquestes relacions afectives, en particular amb la identificació i han trobat que la interactivitat té conseqüències emocionals i cognitives: convida a la projecció del jo i incita a la autoconsciència, i aquest protagonisme de l'usuari estreta el seu vincle amb el missatge i els seus components.
Resum: Las relaciones afectivas que se establecen con los personajes de ficción influyen en las actitudes, pensamientos y valores de la gente. Investigadores de la UAB han estudiado si el consumo interactivo de los productos de ficción influye en estas relaciones afectivas, en particular en la identificación, y han encontrado que la interactividad tiene consecuencias emocionales y cognitivas: invita a la proyección del yo e incita a la autoconciencia, y este protagonismo del usuario estrecha su vínculo con el mensaje y sus componentes.
Resum: The affective relationships people establish with characters in fiction influence their attitudes, thoughts and values. UAB researchers have examined whether interactive use of fictional products influences emotional relationships, particularly self-identification, and have found that interactivity has cognitive and emotional consequences: the projection of the self invites and encourages self-awareness, and this role of the user closes the link with the message and its components.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Juny 2011, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 162.0 KB

Español
3 p, 146.3 KB

English
3 p, 143.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2011-12-09, darrera modificació el 2021-07-11



   Favorit i Compartir