La Salut el Segle XXI : una Responsabilitat per Compartir. Una experiència per crear cultura de treball interprofessional
Caminal, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Martínez Vidal, Àlvar (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
Aradilla, Amor (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat")
Cònsul Giribet, Maria (Hospital Universitari Vall d'Hebron)
Gutiérrez Rosado, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Huguet, Teresa (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Fundació Milà i Fontanals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Títol variant: La Salud el Siglo XXI : una Responsabilidad por Compartir. Una experiencia para crear cultura de trabajo interprofesional
Títol variant: Health in the Twenty-First Century : a Shared Responsibility An experience for creating an interprofessional working culture
Publicació: IDES 2008
Resum: La Salut el Segle XXI: una Responsabilitat a Compartir és una assignatura d'universitat que pretén capacitar els estudiants de diferents titulacions a comprendre i construir els conceptes de salut i benestar des d'una perspectiva global i a donar respostes interdisciplinàries als problemes de salut més freqüents. La capacitat per al treball interdisciplinari es proposa assolir mitjançant l'adquisició de competències com la responsabilitat, les habilitats de diàleg i de pacte, la integració de coneixement, l'adaptació als canvis, la tolerància i la gestió de la incertesa. Per treballar aquestes competències s'ha utilitzat la metodologia de l'aprenentatge basat en problemes (ABP). Amb aquests objectius, un equip de docents de diverses titulacions i centres adscrits a la UAB va proposar la creació d'aquesta assignatura el curs acadèmic 2004-2005. Aquesta publicació presenta els resultats de tres anys d'experiència, del 2004 al 2007.
Resum: La Salud el Siglo XXI: una Responsabilidad a Compartir es una asignatura de universidad que pretende capacitar a los estudiantes de diferentes titulaciones a comprender y construir los conceptos de salud y bienestar desde una perspectiva global y a dar respuestas interdisciplinarias a los problemas de salud más frecuentes. La capacidad para el trabajo interdisciplinario se propone alcanzar mediante la adquisición de competencias como la responsabilidad, las habilidades de diálogo y de pacto, la integración de conocimiento, la adaptación a los cambios, la tolerancia y la gestión de la incertidumbre. Para trabajar estas competencias se ha utilizado la metodología del aprendizaje basado en problemas (ABP). Con estos objetivos, un equipo de docentes de diversas titulaciones y centros adscritos a la UAB propuso la creación de esta asignatura el curso académico 2004-2005. Esta publicación presenta los resultados de tres años de experiencia, del 2004 al 2007.
Resum: Health in the Twenty-First Century: a Shared Responsibility is a university course that aims to provide students studying various courses with the skills to understand and construct the concepts of health and welfare from an overall perspective and to provide interdisciplinary answers to the most frequent health problems. The aim was to attain capacity for interdisciplinary work by means of acquiring skills such as responsibility, dialogue and agreement skills, knowledge integration, adaptation to changes, tolerance and uncertainty management. Problem-based learning (PBL) methodology was used for working on these skills. With these objectives, a team of teachers from various courses and attached centres of the UAB suggested the creation of this course in the 2004-2005 academic year. This publication presents the results of three years of experience, from 2004 to 2007.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Capítol de llibre
Matèria: Salut ; Aprenentatge basat en problemes ; Aprenentatge autodirigit
Publicat a: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 179-190, ISBN 978-84-490-2576-1



Català
12 p, 1.4 MB

Español
12 p, 1.2 MB

English
12 p, 105.0 KB

Llistat de casos
7 p, 35.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències > Institut d'Història de la Ciència (IHC)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2012-06-12, darrera modificació el 2023-02-02



   Favorit i Compartir