Curs interactiu i multimèdia destinat a l'aprenentatge autònom de la prosòdia
de-la-Mota, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Marquina, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Rovira, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Títol variant: Curso interactivo y multimedia destinado al aprendizaje autónomo de la prosodia
Títol variant: Interactive multimedia course aimed at independent learning of prosody
Publicació: IDES 2008
Resum: Atès el pes de la tecnologia de la informació i la comunicació en la societat actual i el procés d'adaptació dels estudis a l'espai europeu d'educació superior en el qual són immerses les universitats, es fan necessàries noves vies d'aprenentatge, que facin possible tant l'estudi autònom com el tractament dels temes en entorns bimodals basats en la semipresencialitat. La finalitat del projecte és crear un lloc web teoricopràctic interactiu i multimèdia en el qual l'interessat pugui aprendre la prosòdia (amb informació, bibliografia, enllaços, documents d'imatge i so analitzats i comentats, exercicis i proves d'autoavaluació). Es pretén que els continguts cobreixin dues necessitats: la dels que volen iniciar-se en la investigació bàsica en lingüística i la dels que confien a millorar la seva competència comunicativa. Els resultats de la introducció d'aquesta innovació com a suport al treball presencial són prometedors, tant des del punt de vista quantitatiu com qualitatiu.
Resum: Visto el peso de la tecnología de la información y la comunicación en la sociedad actual y el proceso de adaptación de los estudios al espacio europeo de educación superior en el cual están inmersas las universidades, se hacen necesarias nuevas vías de aprendizaje, que hagan posible tanto el estudio autónomo como el tratamiento de los temas en entornos bimodales basados en la semipresencialidad. La finalidad del proyecto es crear un sitio web teoricopráctico interactivo y multimedia en el cual el interesado pueda aprender la prosodia (con información, bibliografía, enlaces, documentos de imagen y sonido analizados y comentados, ejercicios y pruebas de autoevaluación). Se pretende que los contenidos cubran dos necesidades: la de los que quieren iniciarse en la investigación básica en lingüística y la de los que confían en mejorar su competencia comunicativa. Los resultados de la introducción de esta innovación como apoyo al trabajo presencial son prometedores, tanto desde el punto de vista cuantitativo como cualitativo.
Resum: In view of the importance of information and communication technologies in today's society and the process of adapting educational programmes to the European Higher Education Area in which universities are enmeshed, there is a need for new ways of learning which make both independent study and dealing with the subjects in both classroom and out-of-classroom settings possible. The purpose of this project is to create an interactive, multimedia theoretical-practical website in which students can learn about prosody (with information, literature, links, image and sound documents analysed and commented, exercises and self-tests). The goal is for the contents to cover the needs of two groups: those who want to embark on basic research in linguistics, and those who want to improve their communication skills. The results of the introduction of this innovation as a support to the classroom work are promising from both the quantitative and qualitative standpoint.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: bookPart
Matèria: Recursos virtuals ; Bimodalitat ; Semipresencialitat ; Prosòdia ; Autoaprenentatge
ISBN: 978-84-490-2577-8
Publicat a: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 225-236



Català
12 p, 163.3 KB

Español
12 p, 1.3 MB

English
12 p, 150.6 KB

Vídeo dels materials
2.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2012-06-14, darrera modificació el 2021-07-11



   Favorit i Compartir