Comunicació Empresarial i Institucional [103124]
Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Fecha: 2012-13
Resumen: Presentació En els últims anys la comunicació ha passat a convertir-se en una peça clau en la gestió de les organitzacions. En l'actualitat s'està evidenciant l'important valor de la imatge i la reputació corporativa de les empreses, tot això a causa de factors com la participació més activa de la societat en el consum, l'homogeneïtzació dels productes/serveis i/o la necessitat de diferenciar-se, entre uns altres. Podem dir, per tant, que el model de comunicació imperant en les organitzacions, especialement en les empreses, ha passat d'estar basat en el producte o en les relacions amb els mitjans, a considerar a la comunicació com una eina estratègica en la gestió directiva. D'altra banda, ens trobem amb un altre tipus comunicació, la institucional, que com el seu propi nom indica és la que s'implementa en entitats públiques, altres institucions i organismes sense ànim de lucre que el seu objectiu fonamental serà la de difondre informació rellevant que contribueixi al progrés social. En aquest tipus d'organitzacions, la comunicació també comença a adquirir una funció estratègica en la seva gestió. Tota aquesta situació posa de manifest la necessitat de formar a professionals capaços d'articular una gestió estratègica de la comunicació. El Dircom o Director de Comunicació serà el responsable de complir aquesta tasca. Definir què és la comunicació empresarial i institucional i quin paper juga en les organitzacions. Conèixer els models de comunicació de les empreses i les organitzacions en general. Estudiar la comunicació empresarial i institucional des d'un enfocament global que permeti entendre i aplicar tots els conceptes que la conformen. L'objectiu fonamental d'aquesta material és introduir als alumnes en un procés de formació i capacitació que els faciliti l'accés a aquest nou perfil professional (Dircom).
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [971]
Documento: Objecte d'aprenentatge



5 p, 14.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2012-06-27, última modificación el 2023-01-29



   Favorit i Compartir