Bases sociopolítiques de l'educació [101657]
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Data: |
2012-13 |
Resum: |
L'assignatura procura una aproximació sòlida als conceptes, enfocaments i realitat sociopolítica de l'educació, tant a l'àmbit formal com no formal. A banda d'aquest caràcter finalista, pretén ser també fonamentadora de continguts que s'impartiran a cursos posteriors. L'objectiu fonamental de l'assignatura és la comprensió i anàlisi d'un territori (d'abast variable, municipal, autonòmic, estatal,. . ) i/o d'una realitat concreta, des d'una perspectiva holística socioeducativa. Els objectius concrets són els següents: Conèixer els fonaments teòrics de la Sociologia de l'Educació i de la Política de l'Educació Aprofundir en la realitat educativa com a síntesi de la mirada sociopolítica Desenvolupar capacitat crítica sobre les problemàtiques educatives actuals Comprendre l'orígen i conseqüències dels límits socials, legislatius i polítics que enmarquen l'activitat pedagògica. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Educació social [2500260] |
Pla d'estudis: |
Grau en Educació Social [827] |
Document: |
Objecte d'aprenentatge |
El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics >
Guies docents
Registre creat el 2012-06-29, darrera modificació el 2023-01-29