Connexions i contextos en matemàtiques [102060]
Figueiras Ocaña, Lourdes
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2012-13
Abstract: Connexions i contextos en matemàtiquesés una assignatura optativa entre les quatre que s'ofereixen al 4art curs, que es poden cursar lliurement entre totes les ofertades aquest curs o bé que (junt amb les altres tres) donarà l'opció a la menció de Matemàtiques. Un dels organitzadors bàsics del currículum d'Educació Primària és el de les connexions o interrelacions entre diverses parts de les matemàtiques i entre aquestes i d'altres matèries. Les connexions són cada vegada més necessàries per a què el currículum resulti ben estructurat, motivador, original i eficient. Fer al llarg de l'ensenyament/aprenentatge apropaments a aspectes parcials dels objectes i els fenòmens de la natura i/o socials i simbòlics és inevitable. Això implica que resulta difícil generar una visió generalista d'un món molt complexe. Des de l'ensenyament/aprenetatge de les matemàtiques es fa cada dia més necessari possibilitar mirades que afavoreixin les interrelacions tantde diversos aspectes de les matemàtiques com de potents i riques interrelacions que es donen entre les matemàtiques i aspectes simbòlics, interpretatius i descriptius de la física, la química, la biologia, enginyeria, arquitectura,medicina i informàtica, entre d'altres, així com amb aspectes més propers com poden ser l'estudi de constants vitals, identificació de formes complexes o estimació de mesures que fem gairebé d'una manera continuada. L'assignatura Connexions i contextos en matemàtiquesté com a objectius formatius: 1. adquirir i profunditzar en informacions sobre una gran varietat de contexts que poden donar lloc a estructuracions metodològiques interessants també des de les matemàtiques a l'escola; 2. conèixer formes de col·laboració de diversos sectors de la societat i la cultura; 3. avançar en la reflexió envers diferents contexts i la seva dinàmica, en què alguns aspectes de la realitat poden ser interpetats i modelitzats matemàticament. 4. aprofundir en les interrelacions que es produeixen entre diversos aspectesde les matemàtiques i 1 Connexions i contextos en matemàtiques 2012 - 2013 4. entre aquestes i les diverses ciències, així com amb el món quotidià. 5. Dissenyar i regular espais d'aprenentatge en diversos contextos i encontextos de diversitat.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



6 p, 22.7 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2012-07-20, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir