Resiliency in Native Languages : Three Indigenous Communities' Experiences with Language Immersion
Aguilera, Dorothy (Lewis & Clark College (Portland, Oregon))

Data: 2007
Resum: Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Resum: This paper examines the outcomes of language immersion models implemented by three Indigenous communities to revitalize and preserve their native languages through ethnographic research design and methods. The history and implementation of language instruction in three Indigenous communities are described. The multi-stage analysis includes an examination of national and state test scores and other qualitative and quantitative data for the school communities. School demographics and standardized tests are used in the comparison of case studies as well as the relevant issues featured in the research literature about indigenous language revitalization. Data findings are summarized and include analysis of additional anecdotal information and test data used to explore research questions about academic achievement and Native language-medium education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Models de llenguatges d'immersió ; Language immersion models
Publicat a: EMIGRA working papers, Núm. 48 (2007) , p. 1-7, ISSN 2013-3804



7 p, 127.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > EMIGRA Working Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-09-07, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir