Anàlisi

Anàlisi 9 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
3 p, 466.4 KB Audiovisual 2.0 : narratives, recepció i consum en els nous hipertextos / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sánchez-Navarro, Jordi (Universitat Oberta de Catalunya. Estudios de Ciencias de la Información y de la Comunicación)
Aquest número especial d'Anàlisi. Quaderns de comunicació i cultura recull reflexions i debats sobre les diferents formes dels continguts audiovisuals contemporanis i les transformacions que els nous processos tecnològics, socials i comunicatius estan provocant en els diferents mitjans, i en els àmbits de la construcció de relats, la producció i el consum i la recepció.
2012 - 10.7238/a.v0iM.1497
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 1-3  
2.
14 p, 520.2 KB Narración y cognición / Català Domènech, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Al margen del proceso de industrialización de la conciencia en el que se insertan las transformaciones experimentadas por la narrativa durante el siglo xix y el xx, hay otras trasformaciones que experimenta la misma y que son igualmente transcendentales aunque quizá no se les haya dedicado tanta atención. [...]
Al marge del procés d'industrialització de la consciència en el qual s'insereixen les transformacions experimentades per la narrativa durant el segle XIX i el XX, hi ha altres transformacions que experimenta la mateixa i que són igualment transcendentals encara que no se les hagi dedicat tanta atenció. [...]
Besides the consciousness industrialization process in which the narrative transformations were inserted during the nineteenth and twentieth centuries, there were other changes that were equally momentous, even though they may have not called so much attention. [...]

2012 - 10.7238/a.v0iM.1498
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 5-18  
3.
13 p, 523.7 KB First person shot : new Forms of Subjectivity between Cinema and Intermedia Networks / Eugeni, Ruggero (Catholic University of the Sacred Heart)
L'article analitza el pla en primera persona, una figura estilística que resulta una transformació radical del punt de vista clàssic en el paisatge mediàtic contemporani. El pla en primera persona és una figura intermèdia, que sorgeix de les interaccions recíproques de les innovacions tecnològiques desenvolupades en diferents plataformes: la steadycam i els seus derivats, les càmeres digitals i les seves versions en miniatura, els equips de vigilància o els videojocs. [...]
The article analyzes the first person shot, a stylistic figure resulting from a radical transformation of the classical point of view or subjective shot within the contemporary media landscape. The first part of the article focuses on two main features of the first person shot. [...]

2012 - 10.7238/a.v0iM.1499
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 19-31  
4.
15 p, 547.6 KB Tensiones de la narrativa serial en el nuevo sistema mediático / Álvarez Berciano, Rosa (Universidad Pompeu Fabra)
El fenómeno de las narrativas transmedia, producto de la experimentación de la ficción televisiva en un marco multimedia y multiplataforma, plantea numerosos desafíos que no solo conciernen a decisiones de la industria y sus líneas de producción sino asimismo a la reflexión y el análisis que establecen como objeto de estudio estas nuevas formas. [...]
El fenomen de les narratives transmedia, producte de l'experimentació de la ficció televisiva en un marc multimèdia i multiplataforma, planteja nombrosos desafiaments que no només concerneixen a decisions de la indústria i les seves línies de producció sinó també a la reflexió i anàlisi que estableixen com a objecte d'estudi aquestes noves formes. [...]
The phenomenon of the transmedia narrative, as a result of the experimentation of the fiction in television in a multiplatform and multimedia frame, arises multiple challenges which not only affect to the decisions in the industry and its production lines, but also to the reflexion and analysis, which establish new forms as an object of study. [...]

2012 - 10.7238/a.v0iM.1500
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 33-47  
5.
15 p, 1.6 MB Interpretation and analysis of cross media content : the case of Televisió de Catalunya / Franquet, Rosa 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Villa Montoya, María Isabel (Universidad Pontificia Bolivariana. Facultad de Comunicación Social)
Audiovisual content found on digital technologies a natural expansion path, which has been accelerated thanks to the convergence. Mass Media strategies have focused on developing multiplatform content in order to exploit the potential distribution on the market. [...]
El contingut audiovisual ha trobat en les tecnologies digitals un camí d'expansió natural, el qual ha estat accelerat gràcies a la convergència. Les estratègies dels mitjans s'han centrat en el desenvolupament de continguts multiplataforma per tal d'explotar la potencial distribució del mercat. [...]

2012 - 10.7238/a.v0iM.1501
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 49-63  
6.
16 p, 547.2 KB Sangre fresca publicitaria : True Blood y las transfusiones de la ficción / Rodríguez Ferrándiz, Raúl (Universidad de Alicante. Departamento de Comunicación y Psicología Social)
El artículo analiza el concepto de transmedia storytelling en su dimensión publicitaria. En cierto modo, las narrativas transmediáticas, esto es, la diseminación de las tramas ficcionales a lo largo de soportes y plataformas diversos pero sinérgicos (letra impresa, cine, televisión), fueron empleadas en primer lugar en el mensaje publicitario, obligado a transmigrar por su carencia de un soporte exclusivo y a cambio por la vocación de colonizarlos a todos. [...]
This article discusses the concept of transmedia storytelling in its advertising dimension. In a way, transmedia narratives, that is, the fictional plots spreading across multiple but synergistic delivery channels (print, film, television) were first used in advertising, forced itself to transmigrate due to its lack of a single and exclusive medium and in exchange to the will of colonizing all of them. [...]
L'article analitza el concepte de transmedia storytelling en la seva dimensió publicitària. En certa manera, les narratives transmediáticas, això és, la disseminació de les trames ficcionals al llarg de suports i plataformes diversos però sinèrgics (lletra impresa, cinema, televisió), van ser emprades en primer lloc en el missatge publicitari, obligat a transmigrar per la seva manca d'un suport exclusiu i a canvi per la vocació de colonitzar-los a tots. [...]
True Blood (HBO, 2008), encara en emissió, i en tot l'univers ficcional que orbita al seu voltant. La diferència entre els productes culturals en si i les peces publicitàries encarregades de promocionar-los, com ja va veure premonitòriament Adorno, es dissol en un continu crosspromotional, que tendeix a emmascarar també els límits entre les estratègies corporatives i les intervencions del fan.

2012 - 10.7238/a.v0iM.1502
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 65-80  
7.
15 p, 561.6 KB Las transformaciones de los contenidos audiovisuales y la influencia de los dispositivos móviles en el nuevo escenario transmedia / Tognazzi Drake, Alberto
A través de las aportaciones de la colectividad, en un entorno de lo que podríamos llamar periodismo ciudadano, se han creado las bases para que eventos como la Primavera Árabe prosperen. Todos podemos ser narradores con posibilidades de influir en la sociedad y en política, es solo cuestión de talento, voluntad y un móvil. [...]
Through the contributions of the community of citizen journalists, it has been possible to thrive the basis for events such as the "Arab Spring". We all can be storytellers with the potential to influence society and politics, it's just a matter of talent, determination and a cellphone. [...]

2012 - 10.7238/a.v0iM.1503
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 81-95  
8.
13 p, 535.4 KB Experiencias memorables en la era de la música instantánea / Fouce, Héctor (Universidad Complutense de Madrid)
La digitalización de la música ha hecho que los soportes dejen de tener valor y ha entronizado la canción como unidad de escucha (breve, inmediata, aislada), hasta el punto de que muchos consideran que la ingente cantidad de música disponible devalúa la calidad de la escucha. [...]
The digitization of music has decrease the value of the medium of music while the song has been enthroned as the unit of hearing (brief, immediate, isolated), to the point that many consider the vast amount of music available devalues the quality of the listening experience. [...]
La digitalització de la música ha fet que els suports deixin de tenir valor i ha entronitzat la cançó com a unitat d'escolta (breu, immediata, aïllada), fins al punt que molts consideren que la ingent quantitat de música disponible devalua la qualitat de l'escolta. [...]

2012 - 10.7238/a.v0iM.1504
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 97-109  
9.
22 p, 1.7 MB A case study on transmedia reception : Fandom on Facebook and social issues in the brazilian telenovela Passione / Vassallo de Lopes, Maria Immacolata
The article begins by showing the main concerns, concepts and theories that have characterized Latin American studies on television reception and how the intensity of the transformations in contemporary communication environment requires an adjustment of focus in the present of the "network society" and its "media ecology". [...]
L'article comença mostrant els principals problemes, conceptes i teories dels estudis de recepció de la televisió i com la intensitat de les transformacions de l'entorn mediàtic contemporani requereix d'un ajust d'enfocament en el present de la "societat xarxa" i la seva "ecologia dels mitjans. [...]

2012 - 10.7238/a.v0iM.1505
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 111-132  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.