Anàlisi

Anàlisi 10 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
3 p, 41.0 KB Monográfico : la construcción social del genero en los medios / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Suárez Villegas, Juan Carlos (Universidad de Sevilla. Facultad de Comunicación) ; Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
The different approaches on gender communication assembled in this monograph assume that gender identities constructed by the media set standards that are socially shared, and which greatly inspire and impact the receivers of the messages. [...]
2014 - 10.7238/a.v0i50.2328
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 1-3  
2.
21 p, 201.1 KB Gender and media studies : progress and challenge in a vibrant research field / Buonanno, Milly (Università degli studi di Roma "La Sapienza")
Gender and media studies has witnessed in recent years a resounding revival, as is testified by number of published monographs and collections, articles, themed issues of international journals, conferences that bring into focus the diverse features of the relationship between gender and communication. [...]
Los estudios de género y los medios de comunicación han sido testigo en los últimos años un renacimiento rotundo como atestiguan varias monografías, colecciones, artículos o ediciones temáticas en revistas internacionales. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2315
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 5-25  
3.
12 p, 102.2 KB Gender dimension in media and communication studies : main concepts and illustrations in mass mediated texts / Rodriguez, Maria Pilar (Universidad de Deusto) ; Cucklanz, Lisa (Boston College)
This article defends the notion that incorporation of the gender dimension in all Communication and Media studies is highly desirable because of its contribution to the study of ideology, ethics, and balance in media. [...]
En este artículo se defiende la idea de que la incorporación de la dimensión de género en los estudios de comunicación y medios es muy conveniente debido a su contribución al estudio de la ideología, la ética, y el equilibrio en los medios de comunicación. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2250
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 27-38  
4.
15 p, 126.2 KB Gender(ed) Matters in Communication/Media Studies : Integrating Curricular Innovation and Social Change in the Spanish Model / Pando Canteli, Maria (Universidad de Deusto) ; Martín, Annabel (Dartmouth College)
This article investigates the benefits of making gender-related issues more central to the Communication Studies curriculum in the Spanish system of higher education. The shift to “valueimpact criteria” as the standard of success of today’s curricula in Europe is one of the strongest critiques that higher education is facing in that context. [...]
Este artículo investiga los beneficios de trabajar cuestiones relacionadas con el género en el programa de estudios de comunicación del sistema español de educación superior. La reflexión se centra en la situación en España y muestra por qué los estudios de comunicación son un campo particularmente relevante donde introducir la cuestión de género.

2014 - 10.7238/a.v0i50.2249
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 39-53  
5.
13 p, 99.6 KB Sujetos sexuales, objetos comerciales : sexualidad femenina como lifestyle en Cincuenta sombras de Grey / Pujol Ozonas, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Esquirol, Meritxell (Universitat Oberta de Catalunya)
El artículo analiza la sexualización de la cultura popular y la construcción del nuevo imaginario sexual femenino omnipresente en los medios de comunicación y las redes sociales a través del fenómeno de Cincuenta sombras de Grey. [...]
The article discusses the sexualization of popular culture and the construction of new ubiquitous female sexual imagery in the media and social networks through the Fifty Shades of Grey’s success. The proposal is to analyze the codes of representation of the novels in relation with the commercialization of contemporary femininity, closely linked to lifestyle, ie, sexual experience as a market value. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2277
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 55-67  
6.
16 p, 167.3 KB Mujeres detrás de las cámaras en la industria española de televisión / Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Forga Martel, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
En este artículo se analiza la tarea de las mujeres que trabajan detrás de las cámaras en las series de ficción de producción española emitidas en horario de máxima audiencia durante la temporada 2013-2014. [...]
This article analyses women’s behind the scenes employment on prime-time Spanish television series programs airing on the broadcast networks during 2012-2013. This research is particularly innovative, since there are no existing previous studies that have realized this diagnosis in relation to the Spanish TV fiction. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2252
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 69-84  
7.
13 p, 101.7 KB Posmachismos y medios de comunicación : nuevos mecanismos para viejos problemas / Rivero Santamarina, Diana (Universidad del País Vasco)
Desde que el art. 14 de la Constitución reconoció la igualdad entre mujeres y hombres se ha extendido la idea de que, efectivamente, la discriminación por razón de sexo ha sido erradicada. Este espejismo de igualdad ya conseguida se ha extendido también a la profesión periodística. [...]
Since Article 14 of the Constitution recognized equality between women and men the idea has spread that discrimination for reasons of sex has been effectively eradicated. This mirage that equality has already been attained has also spread to the journalistic profession. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2268
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 85-97  
8.
17 p, 177.0 KB Sui generis : gender portrayals in the italian television advertising / Panarese, Paola (Università degli studi di Roma "La Sapienza". Department of Communication and Social Research)
The article reports the results of a content analysis of 815 Italian commercials and a qualitative research on some case studies. The study aims to determine the level of sex typing in the Italian advertising and try to find some new portrayals of men and women. [...]
El artículo presenta los resultados de un análisis de contenido de 815 anuncios publicitarios italianos y una investigación cualitativa sobre algunos estudios de casos. El estudio tiene como objetivo determinar el nivel de asignación del sexo en la publicidad italiana y tratar de encontrar algunos cambios en las representaciones de género. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2274
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 99-115  
9.
13 p, 98.5 KB Ser noia a l’era de les xarxes socials / Tortajada, Iolanda (Universitat Rovira i Virgili. Departament d’Estudis de Comunicació) ; Araüna, Núria (Universitat Rovira i Virgili. Departament d’Estudis de Comunicació)
Les xarxes socials han esdevingut un espai privilegiat per a les interaccions dels i les adolescents. Mitjançant la creació i la gestió d’espais d’intercanvi i intimitat, i en connexió amb els contextos offline, els nois i les noies construeixen les seves identitats de gènere. [...]
Social networks have become a most favored space for interaction amongst teenagers. By creating and managing spaces for intimate exchanges, and in close connection with offline contexts, boys and girls build their own gender identities. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2233
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (maig 2014) , p. 117-129  
10.
16 p, 134.5 KB "Dissecting the poisoned honey" : Sexist Humor in Egypt: A linguistic analysis of sexism in Colloquial Cairene Arabic jokes / Nayef, Heba (Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport (Egipte)) ; El-Nashar, Mohamed (Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport (Egipte))
This paper attempts to shed light on sexism in Egyptian Internet jokes. It examines how language, as an institution largely controlled by men, is manipulated and used to disparage women in this discursive mode of humor. [...]
Este artículo trata de arrojar luz sobre el sexismo en los chistes de Internet egipcios. Examina cómo el lenguaje, entendido como una institución controlada en gran medida por los hombres, es manipulado y utilizado para desacreditar a las mujeres en esta modalidad discursiva del humor. [...]

2014 - 10.7238/a.v0i50.2324
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 50 (Maig 2014) , p. 131-146  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.