Anàlisi

Anàlisi 8 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
14 p, 519.6 KB Sí, la vida es muy rara. La culpa y el tiempo en "Life is Strange" / Martín Núñez, Marta (Universitat Jaume I) ; García Catalán, Shaila (Universitat Jaume I) ; Rodríguez Serrano, Aarón (Universitat Jaume I)
El tiempo, además de poder constituir mecánicas de juego, supone una experiencia fenomenológica y subjetiva que afecta a la jugadora. Life is Strange (Dontnod Entertainement, 2015) lo pone en juego deconstruyendo dos rasgos: el horizonte de la muerte y la posibilidad de dar marcha atrás en los flujos del devenir. [...]
Time, as well as a game mechanic, is a phenomenological and subjective experience that affects the player. Life is Strange (Dontnod entertainement, 2015) uses it to deconstruct two game features: the horizon of death and the possibility to reverse the flow of becoming. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2908
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (juny 2016) , p. 1-14  
2.
16 p, 516.6 KB Indie or Mainstream? Tensions and Nuances between the Alternative and the Mainstream in Indie Games / Pérez Latorre, Óliver (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
The commercial emergence of "indie games" since 2008 represents a fundamental challenge for contemporary game studies. As we still do not have a clear definition of the indie game, its popularity and commercial success have made the conceptualization of this type of game even more complex. [...]
La emergencia de los indie games como producto comercial desde el año 2008 supone un reto fundamental para los estudios contemporáneos del videojuego. Cuando todavía carecemos de una clara definición del indie game, su popularidad y comercialidad hacen que la conceptualización de este tipo de videojuego resulte más compleja si cabe. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2818
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (Juny 2016) , p. 15-30  
3.
13 p, 503.7 KB El mundo de ficción como clave en el proceso de adaptación : El caso de Blade Runner, el videojuego / Fernández Vara, Clara (New York University. NYU Game Center)
La narratología tradicional se centra en describir estructuras basadas en modelos lingüísticos que complican entender la narrativa en medios interactivos. Sin embargo, basándonos en teorías más recientes como las propuestas por Herman en Story Logic (2002), quien se refiere a los storyworlds (mundos-historia) como el elemento central de las narrativas, podemos ver cómo los mundos de ficción nos sirven tanto para entender las narrativas en medios interactivos como el proceso de translación entre ellos. [...]
Traditional narratology utilizes linguistic models based on linguistic models, which makes it difficult to understand narrative in interactive media. Taking more recent narrative theories, such as Herman's Story Logic (2002), which points to the concept of the storyworld as the key element of narrative, it becomes evident how fictional worlds facilitate understanding narrative in interactive media, as well as the process of translation between them. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2903
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (Juny 2016) , p. 31-43  
4.
14 p, 509.8 KB De las TIC a las TRIC. Estudio sobre el uso de las TIC y la brecha digital entre adultos y adolescentes en España / Garrido Lora, Manuel (Universidad de Sevilla. Facultad de Comunicación) ; Busquet Duran, Jordi (Universidad Ramon Llull. Facultad de Comunicación Blanquerna) ; Munté-Ramos, Rosa-Àuria (Universidad Ramon Llull. Facultad de Comunicación Blanquerna)
Este artículo presenta los resultados más significativos del proyecto AUSTICA, del Plan Nacional de I+D+i 2010-2013, que estudia el uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) y los efectos de la brecha digital entre adultos y adolescentes en la escuela y el hogar. [...]
This article provides the most significant findings of the AUSTICA project (National R + D + i 2010-2013), that studies the use of Information and Communications Technology (ICT) and the effects of the digital divide among adults and adolescents both in school and in the household. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2953
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (Juny 2016) , p. 44-57  
5.
17 p, 564.9 KB Effectiveness of the Auditory and Visual effects of Chinese e-Magazine on the Graduate Students' Reading Process / Zhang, Bing (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Zhang, Min (University of Shanghai for Science and Technology. Department of Publishing and Art Design)
We are in a digital society where new technologies are constantly emerging and old technologies are being upgraded faster than we can take in. Digital reading has become an important means of reading, but the visual process for digital and paper reading is different. [...]
Estamos en una sociedad digital, donde constantemente están surgiendo tecnologías nuevas y las viejas se actualizan más rápido de lo que a menudo podemos asimilar. En este contexto, la lectura digital se ha convertido en un importante medio de lectura, si bien el proceso visual de la lectura digital y la tradicional (en papel) es diferente. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2552
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (Juny 2016) , p. 58-74  
6.
21 p, 1.9 MB Neurociencia y publicidad. Atención, emoción y su relación con los premios obtenidos en el Festival Internacional de Publicidad de Cannes / Tapia Frade, Alejandro (Universidad Loyola Andalucía. Departamento de Comunicación y Educación) ; Martín Guerra, Elena (Sociograph Neuromarketing) ; Puente, José Enrique (Sociograph Neuromarketing)
Una de las cuestiones recurrentes en publicidad está relacionada con la eficacia de la misma. En ocasiones, se mencionan los premios de publicidad obtenidos por los spots en festivales como medida de éxito. [...]
One of the most recurrent issues in advertising is related to effectiveness. Sometimes the obtained advertising awards are used as a measure of success. However, the psychological processes of attention and excitement recorded by the spots seem to be a more reliable indicator for measuring success, even more so considering the importance of these two mental processes in the generation of memories by the target audience. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2613
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (juny 2016) , p. 75-95  
7.
13 p, 505.7 KB The Crisis in the Humanities and its Relevance to Communication Studies / Ingram, Brett (Boston College. Communication Department) ; Cuklanz, Lisa (Boston College. Communication Department)
Contemporary pressures on institutions of higher learning, including economic pressures, a highly competitive "rankings" environment and critiques of the high cost of a university education, are making it increasingly more difficult to maintain a focus on intellectual values traditionally held by liberal arts colleges and universities. [...]
Las presiones del mundo contemporáneo que se imponen en las instituciones de enseñanza superior, que incluyen dificultades económicas, un sistema altamente competitivo de ranking y las críticas a los elevados costes de la educación universitaria, hacen cada vez más difícil mantener el enfoque en los valores intelectuales tradicionalmente ocupados por las universidades y los estudios de humanidades y ciencias sociales. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2760
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (Juny 2016) , p. 96-108  
8.
15 p, 1.1 MB Los museos catalanes de arte y las redes sociales : análisis de presencia y rendimiento / Satta, Federica (Universidad Rovira i Virgili. Facultad de Letras)
Con la difusión de las redes sociales y de las tecnologías móviles, los museos pueden enriquecer su poder de comunicación y promoción, estableciendo un diálogo constante y ubicuo con el público. [...]
With the spread of social networks and mobile technologies, museums can empower their communication and promotion creating a ubiquitous and constant dialogue with the public. The Catalan museums have not always been able to fully address the challenge of this revolution standing in an ambivalent way between rejection and enthusiasm, often following the rapid flow of digital society without a real strategy. [...]

2016 - 10.7238/a.v0i54.2938
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 54 (Juny 2016) , p. 109-123  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.