Articles

Articles 208 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
20 p, 338.1 KB Influencia de la formación y la investigación didáctica del profesorado de ciencias sobre su práctica docente / Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciencies Experimentals i Socials) ; Fernández-Sánchez, José (Universitat de València) ; Domínguez-Sales, María Consuelo (Universitat de València. Departament de Didáctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Cantó Doménech, José Rafael (Universitat de València) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada I)
Este trabajo analiza las relaciones entre la formación, la investigación en didáctica y la práctica docente del profesorado de ciencias de secundaria. La muestra no probabilística está formada por 55 profesores de secundaria. [...]
Aquest treball té com a finalitat analitzar les relacions entre la formació, la investigació en didàctica i la pràctica docent del professorat de ciències a l'ESO. La mostra no probabilística està formada per 55 mestres de secundària de ciències en actiu. [...]
This work analyzes the relationships between teacher training, research in science education and the teaching practice of science Spanish inservice teachers of secondary education. The non-probabilistic sample consist of 55 teachers. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2355
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 25-44 (Investigaciones Didácticas)  
12.
19 p, 235.9 KB Los clústeres y la gerencia del conocimiento (GC) : cooperar y competir / de Arteche, Mónica Regina (Universidad Argentina de la Empresa)
El objetivo del trabajo que presentamos fue mostrar como los clústeres y las comunidades de prácticas (CoP) generan conocimiento, ventajas competitivas y crean valor al desarrollar los activos intangibles de las empresas. [...]
L’objectiu del treball que presentem va ser mostrar com els clústers i les comunitats de pràctiques (CoP) generen coneixement, avantatges competitius i creen valor en desenvolupar els seus actius intangibles. [...]
també es va aprofundir sobre teories econòmiques que fonamenten l’associativitat. Es van estudiar els clústers i les CoP de quatre països: Research Triangle Park (RTP), de Carolina del Nord (EUA); GAIA, del País Basc (Espanya); Clúster Tecnològic Bariloche (Argentina), i indústria del calçat del Vale do Sinos (Brasil). [...]
The objective of this research was to show how clusters and communities of practice (CPs) generate knowledge, competitive advantages and create value by developing the intangible assets located within the different players of the cluster. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.806
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 185-203 (Temas de investigación)  
13.
12 p, 134.3 KB Llegir per escriure textos d'història de la literatura / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot seguit, descrivim una experiència d'estudi d'història de la literatura a quart d'ESO que combina escriptura, lectura i interacció oral. A partir de la lectura conjunta del poema La pàtria, de Bonaventura Carles Aribau, el professor proposa d'estudiar història de la literatura. [...]
2012
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 56 (2012) , p. 12-22  
14.
22 p, 185.2 KB La producción académica de los egresados del posgrado de instituciones de educación superior en México / Méndez Rebolledo, Teresita de Jesús (Universitat de Barcelona)
La sociedad del conocimiento es una transición de las economías industriales a las economías fundadas en el saber, que están basadas en inversiones en educación, formación, investigación y desarrollo. [...]
La societat del coneixement és una transició de les economies industrials a les economies fonamentades en el saber, basades en inversions en educació, formació, investigació i desenvolupament. D’aquí ve que interessi analitzar la trajectòria de graduació i els perfils professionals dels titulats en base a la producció acadèmica, la satisfacció amb les competències adquirides, amb el programa educatiu i amb la institució, com també, mitjançant l’anàlisi estadística de regressió lineal, donar resposta a la pregunta següent: en quina mesura la trajectòria de graduació es distingeix per la seva productivitat acadèmica? Les dades que s’utilitzen pertanyen a divuit universitats i institucions d’educació superior (IES) mexicanes. [...]
The knowledge society has marked a transition from industrial economies to knowledgebased economies characterized by investment in education, training, and research and development. In order to determine to what extent the exit pathway of graduates is distinguished by their academic productivity, we analyze the pathways and professional profiles of graduates based on their academic production, as well as satisfaction with the skills acquired, the educational program and the institution. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.897
Educar, Vol. 54 Núm. 2 (2018) , p. 261-282 (Monográfico)  
15.
16 p, 138.4 KB Conocimiento del modo infinito inmediato de la extensión, en Spinoza / Beltrán, Miquel (Universitat de les Illes Balears)
Frente a la consuetudinaria consideración de que, de acuerdo con Spinoza, el conocimiento según la razón lo es de las cosas, que son modos finitos de uno de los dos atributos divinos conocidos por la mente humana, a saber, el Pensamiento y la Extensión, entendemos probar en este trabajo, sobre la literalidad del tratamiento de la cuestión por parte del filósofo en el Libro Segundo de la Ethica (E 2), que las nociones comunes o las propiedades comunes de las cosas (objeto, en efecto, del segundo género de conocimiento) son en puridad el modo infinito inmediato de la Extensión, que Spinoza define claramente en la carta 64 (Ep 64) como el movimiento y el reposo. [...]
Davant la consuetudinària consideració que, d'acord amb Spinoza, el coneixement segons la raó ho és de les coses, que són modes finits d'un dels dos atributs divins coneguts per la ment humana, el Pensament i l'Extensió, entenem provar en aquest treball, sobre la literalitat del tractament de la qüestió per part del filòsof en el Llibre Segon de l'Ethica (E 2), que les nocions comunes o les propietats comunes de les coses (objecte, en efecte, del segon gènere de coneixement) són en puritat el mode infinit immediat de l'Extensió, que Spinoza defineix clarament en la carta 64 (Ep64) com el moviment i el repòs. [...]
Contrary to the usual conception of Spinoza's second kind of knowledge as a knowledge of particular things (the finite modes expressing one of the two attributes known to us, Thought and Extension), the aim of this paper is to prove, taking literally some propositions contained in the Second Book of the Ethics (E 2), that common notions such as the ubiquitous properties of things are precisely forged through the knowledge of the immediate infinite mode of Extension, namely, motion and rest, as is written in Letter 64 (Ep 64). [...]

2017 - 10.5565/rev/enrahonar.1171
Enrahonar : quaderns de filosofia, Vol. 59 (2017) , p. 55-70 (Articles)  
16.
16 p, 200.6 KB Persevering with Geography / Morgan, John (University of Auckland)
Aquest article analitza l'estat actual de l'ensenyament de la geografia, i ho fa a partir de l'experiència de l'autor com a professor d'aquesta matèria, com a formador de futurs professors de geografia i com a investigador d'aquest camp científic. [...]
This paper offers an analysis of the current state of geography education, based on the author's experience as a geography teacher, teacher educator and researcher. It starts from a concern that recent discussions of ‘teacher quality' have tended to downplay (or at least simply assume) the importance of subject and disciplinary knowledge in favour of more generic teaching skills. [...]
Este artículo analiza el estado actual de la enseñanza de la geografía y, para ello, se basa en la experiencia del autor como profesor de esta materia, como formador de futuros profesores de geografía y como investigador en este campo científico. [...]
Cet article propose une analyse de l'état actuel de l'éducation en géographie, à partir de l'expérience de l'auteur en tant que professeur de géographie, formateur de formateurs et chercheur. Cela part d'une préoccupation selon laquelle les discussions récentes sur la «qualité des enseignants» ont tendance à minimiser (ou tout simplement à supposer) l'importance des connaissances disciplinaires en faveur de compétences d'enseignement plus génériques. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.457
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 529-544 (Articles)  
17.
20 p, 298.6 KB Metamorfosis del vuelo : (im)posibilidad cognitiva y movilidad simbólica en la poesía de Rómulo Bustos Aguirre / Santos, Emiro Rafael (Universidad de Cartagena (Colòmbia))
En este artículo presentamos una lectura de las relaciones entre poesía y conocimiento en la obra del poeta colombiano Rómulo Bustos Aguirre (Santa Catalina de Alejandría, 1954). Examinamos cómo su re-escritura de las figuras arquetípicas de Ícaro y el Ángel encarnan los límites del conocimiento conceptual y místico; y cómo la ironización de los centros tradicionales del pensamiento occidental (entre ellos la filosofía y la ciencia), construye un tipo de saber caracterizado por una conciencia metamórfica de la realidad. [...]
In the present article, I analyze the relationship between poetry and knowledge in the work of the Colombian poet Rómulo Bustos Aguirre (Santa Catalina de Alejandría, 1954). Particularly, I examine how his re-writing of the archetypical figures Icarus and the Angel embody the boundaries of conceptual and mystic knowledge. [...]
En aquest article presentem una lectura de les relacions entre poesia i coneixement en l'obra del poeta colombià Ròmul Bustos Aguirre (Santa Caterina d'Alexandria, 1954). Examinem com el seu re-escriptura de les figures arquetípiques d'Ícar i l'Àngel encarnen els límits del coneixement conceptual i místic; i com la ironización dels centres tradicionals del pensament occidental (entre ells la filosofia i la ciència), construeix un tipus de saber caracteritzat per una consciència metamòrfica de la realitat. [...]

2017 - 10.5565/rev/mitologias.446
Mitologías hoy, Vol. 15 (2017) , p. 243-262 (Dossier)  
18.
22 p, 207.2 KB La imagen de China y la geografía urbana china en Occidente : reflexiones desde la península Ibérica / Lois González, Rubén C. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Xeografía) ; Piñeira Mantiñán, María José (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Xeografía)
A partir de la Edad Media, la civilización china ha aparecido a los ojos de los europeos como ejemplo acabado de lo oriental, siguiendo a E. Said. Esto implicó una imagen de lejanía, cierto exotismo y un enorme desconocimiento de las claves internas de este extenso territorio, salvo en contadas excepciones donde lo chino implicaba novedad (la pólvora, el vestido, la pasta, etc. [...]
Segons Edward Said, a partir de l'edat mitjana, la civilització xinesa ha aparegut, als ulls dels europeus, com un exemple acabat del món oriental. Això va implicar una imatge de llunyania, cert exotisme i un enorme desconeixement de les claus internes d'aquest extens territori, tret de comptades excepcions on tot el que estava relacionat amb la Xina significava novetat (la pólvora, la roba, la pasta, etc. [...]
Selon Edward Said, depuis le moyen-âge, la civilisation chinoise est apparue, aux yeux des Européens, comme un parfait exemple de l'Orient. Il s'agissait une image d'éloignement, d'un certain exotisme et d'une énorme ignorance des clés internes de ce vaste territoire, sauf à rares exceptions où les produits chinois évoquaient la nouveauté (la poudre à canon, la robe, les pâtes, etc. [...]
Following Edward Said, since the Middle Ages, Chinese civilization has appeared, to the eyes of Europeans, as a perfect example of the Oriental. This image evoked remoteness and a certain exoticism, and implied a lack of knowledge about the internal keys of this vast territory, except where Chineseness entailed novelty (gunpowder, clothing, pasta, etc. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.398
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 2 (maig-agost 2017) , p. 255-276 (Articles)  
19.
34 p, 458.7 KB La comunicación audiovisual como herramienta para la apropiación social de la ciencia y temas urbanos : un estudio de caso en la ciudad de Popayán, Colombia / Córdoba Calvo, Andrés Alejandro (Institución Universitaria Colegio Mayor del Cauca) ; Muñoz Hoyos, Javier Ancisar (Colegio Mayor del Cauca)
Los medios de comunicación ya no solo tienen la tarea y el poder de informar. Pueden ir más allá y hacer grandes contribuciones en las distintas áreas del conocimiento. El audiovisual, uno de ellos y a través del cual se buscará reflexionar sobre su papel en distintos escenarios, desde los informativos, pasando por los grupos científicos hasta los temas de ciudad.
Els mitjans de comunicació ja no només tenen la tasca i el poder d'informar. Poden anar més enllà i fer grans contribucions en les diferents àrees del coneixement. L'audiovisual, és un d'ells mitjançant el qual es buscarà reflexionar sobre el seu paper en diferents escenaris, des dels informatius, passant pels grups científics fins als temes de ciutat.
The media no longer only have the task and the power to inform. They can go further and make great contributions in different areas of knowledge. The audiovisual is one of them, through which it is sought to reflect on its role in various scenarios, from news, including scientific groups and even city issues.

2016
Ruta comunicación, Núm. 7 (2016) , p. 24-57 (Artículos)  
20.
24 p, 3.4 MB Cambio del conocimiento sobre la enseñanza de las ciencias de futuros maestros / Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Solís Ramírez, Emilio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica) ; Porlán, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
En este artículo se describen y analizan las propuestas elaboradas por 92 equipos de futuros maestros para enseñar contenidos concretos de ciencias al iniciar y finalizar un curso de formación inicial de orientación constructivista y tomando como referencia el modelo de investigación escolar. [...]
En aquest article es descriuen i analitzen les propostes elaborades per 92 equips de futurs mestres per ensenyar continguts concrets de ciències en iniciar i finalitzar un curs de formació inicial d'orientació constructivista i prenent com a referència el model de recerca escolar. [...]
This paper describes and analyzes the proposals made by 92 teams of future teachers to teach concrete contents of science when starting and finishing an initial training course of constructivist orientation, taking as reference the model of school research. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2068
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 29-52 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 208 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.