Articles

Articles 19 registres trobats  anterior11 - 19  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
21 p, 209.1 KB La estructura social de la movilidad cotidiana : el caso de los polígonos industriales / Cebollada Frontera, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Las políticas públicas de movilidad se han desarrollado sin tener en cuenta la estructura social de esta. Por ello, la planificación de los transportes a los polígonos industriales priorizando un solo medio, el coche, ha supuesto la discriminación de aquellos colectivos no motorizados. [...]
The public policies of mobility have been developed without taking into account the social structure of mobility. Therefore, the planning of transport to the industrial estates prioritizing only the car has led the discrimination of those collectives non-motorized. [...]
Les politiques publiques de mobilité ce sont développées sans tenir compte de la structure sociale de cette dernière. En effet, la planification des transports au sein des polygones industriels a favorisé un seul moyen, la voiture discriminant ainsi les personnes sans véhicules motorisés. [...]

2008
Anales de Geografía de la Universidad Complutense, Vol. 28, Núm. 2 (2008) , p. 63-83  
12.
23 p, 659.2 KB Una proposta metodològica de delimitació d’àmbits industrials bàsics. El Vallès Occidental com a exemple / Cebollada Frontera, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
L’aparició, en les darreres dècades, de polígons industrials en espais suburbans i segregats, en molts casos, de les trames ciutadanes tradicionals ha transformat profundament el paisatge urbà, però aquest nou model territorial no ha anat acompanyat de l’establiment de noves delimitacions espacials que permetin gestionar de manera més eficaç la nova realitat territorial sorgida. [...]
La aparición, en las últimas décadas, de polígonos industriales en espacios suburbanos y segregados, en muchos casos, de las tramas ciudadanas tradicionales ha transformado profundamente el paisaje urbano, pero la emergencia de este nuevo modelo territorial no ha ido acompañada del establecimiento de nuevas delimitaciones espaciales que permitiesen una gestión más eficaz de la nueva realidad territorial. [...]
Dans plusieurs cas, l’apparition ces dernières décennies de polygones industriels soumis à la ségrégation dans les espaces suburbains des trames urbaines traditionnelles, a profondément transformé le paysage urbain. [...]
In recent decades, the appearance of industrial estates in suburban areas, mainly separate from traditional urban stretches, has completely transformed urban landscapes. But, this new territorial model has not been accompanied by setting up new spatial boundaries which would allow for more efficient management or this new emerging territorial reality. [...]

2009
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 54 (2009) p. 81-103  
13.
16 p, 784.9 KB La mobilitat quotidiana a la regió metropolitana de Barcelona / Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Oliver Frauca, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Carme Miralles-Guasch i Laia Oliver-Frauca analitzen els hàbits de mobilitat de la regió metropolitana de Barcelona, on el patró de mobilitat no només és determinat per les característiques territorials i l’oferta d’infraestructures i serveis de transport existent, sinó que també és fortament condicionat pels trets personals de cada individu i de cada col·lectiu.
2008
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 48 (2008) p. 12-27
3 documents
14.
38 p, 559.7 KB Habitatge i mobilitat residencial a la Regió Metropolitana i a la Província de Barcelona / Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Donat, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Barnada, Jaume
L’informe està estructurat en quatre parts, que poden llegir-se de forma independent, tot i que tenen un fil conductor que es recull en les conclusions que tanquen l’anàlisi. La primera part explica les característiques dels habitatges en què viu la població pel que fa al règim de tinença, a la superfície, a l’any de construcció i a la tipologia. [...]
2007
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 46 (2007) p. 9-46
3 documents
15.
29 p, 13.4 MB Análisi de l'oferta i la demanda de polígons d'activitat a Catalunya / Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Donat, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Carme Miralles-Guasch i Carles Donat ens parlen de la localització d’aquestes àrees d’activitat econòmica, de la varietat de situacions pel que fa a la dimensió, l’emplaçament i la disponibilitat de sòl, així com de les perspectives de la demanda d’espai. [...]
2007
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 45 (2007) p. 8-36
3 documents
16.
7 p, 169.4 KB Les sortides professionals dels geògrafs : el cas de la UAB / Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
1993
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 22 (1993) p. 131-137  
17.
19 p, 581.7 KB Les transformacions urbanes i les polítiques del transport urbà. Els casos de París i Milà / Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
1993
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 23 (1993) p. 23-43  
18.
24 p, 359.9 KB Movilidad cotidiana y sostenibilidad, una interpretación desde la Geografía Humana / Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Cebollada Frontera, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
La movilidad cotidiana es un fenómeno creciente y complejo, integrado por diferentes dimensiones, que en los últimos tiempos esta siendo objeto de una revisión metodológica y conceptual, y la Geografía Humana no ha sido ajena a ello. [...]
2009
Boletín de la AGE, N. 50 (2009) , p. 193-216  
19.
14 p, 95.0 KB Transporte y territorio urbano : del paradigma de la causalidad al de la dialéctica / Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
El análisis entre el transporte y el territorio urbano se ha basado, tradicionalmente, en el paradigma de la causalidad, que confiere a los transportes la voluntad de creación de espacio urbano; o a la inversa, que los percibe como el resultado de las estructuras espaciales. [...]
L'anàlisi entre el transport i el territori urbà s'ha basat, tradicionalment, en el paradigma de la causalitat, que fa que dels transports en derivin unes conseqüències creadores de l'espai urbà, o a la inversa, siguin el resultat d'unes estructures espacials. [...]
Le rapport entre transport et le territoire urbain s'est basé, traditionnellement, sur le paradigme de la causalité, qui confère la volonté de créer des espaces urbains aux transports; ou à l'inverse, qui les considère comme résultat des structures spatiales. [...]
The analysis of transport and territory has traditionally been based on the paradigm of causality, which confers on transport the ability to determine urban space or, conversely perceives it as a creation of urban space. [...]

2002
Documents d'analisi geografica, N. 41 (2002) , p. 107-120  

Articles : 19 registres trobats   anterior11 - 19  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
29 Miralles-Guasch, Carme,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.