Articles

Articles 143 registres trobats  inicianterior133 - 142següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
133.
27.8 KB De la calidad de Vida Laboral a la gestión de la calidad. Una aproximación psicosocial a la calidad como práctica de sujeción y dominación / Navajas, Joaquín
Esta tesis está centrada en el discurso de la gestión de la calidad e intenta abordar cuestiones como las siguientes: ¿Cuáles son los rasgos de este discurso que inunda todos los poros de la vida social? ¿De donde proviene? ¿Cómo se origina y en qué basa su hegemonía? Y fundamentalmente ¿Cuáles son sus efectos de poder?.
2003 - 10.5565/rev/athenead/v1n4.108
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 4 (2003) p. 261-268  
134.
6 p, 295.4 KB Consolidando la calidad en las bibliotecas universitarias : evaluaciones, sellos, diplomas y certificaciones / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques)
La construcción efectiva del Espacio europeo de educación superior se ha convertido en un dinamizador de muchas actividades relacionadas con la calidad y la adopción de sistemas de garantía de la calidad en el seno de las universidades y, por ende de sus bibliotecas; es una decisión inaplazable. [...]
The effective construction of the European Higher Education Area (EHEA) has given rise to many activities related to quality and the adoption of quality assurance systems in universities and their libraries can no longer be postponed. [...]

2007
El Profesional de la información, Vol. 16, N. 4 (julio-agosto 2007) , p. 338-343  
135.
5 p, 102.1 KB La gestió de projectes de traducció / Gili, Núria (Traduit.com)
El procés de gestió de projectes de traducció consta de sis fases bàsiques: anàlisi prèvia, preparació i posada en marxa, traducció, correcció, control de qualitat i seguiment postvenda. El gestor de projectes és qui fa el seguiment de tot el procés productiu per assegurar uns criteris de qualitat i una homogeneïtat global al projecte.
2005
Tradumàtica, N. 3 (2005)  
136.
6 p, 96.8 KB La fragmentació del procés de traducció com a activitat industrial / Colominas, Carme (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Interpretació)
El creixement espectacular del mercat i dels equips virtuals han fet que la traducció com a activitat econòmica s'insereixi en un procés complex que està lluny d’aquella tasca de naturalesa uniforme que no fa tants anys duia a terme una sola persona. [...]
2005
Tradumàtica, N. 3 (2005)  
137.
30 p, 168.9 KB Quand les étudiants jugent leurs études : quelques enseignements d’une recherche internationale / Lima, Laurent ; Hadji, Charles
Du double point de vue institutionnel et moral, l’évaluation des enseignements est considérée aujourd’hui comme une obligation. Cependant, les conditions dans lesquelles une telle évaluation peut s’effectuer font l’objet d’un vif débat : « qui ? quoi ? comment ? selon quels référents ? quels indicateurs ? quelle participation des évalués ? quelle publicité des résultats ? » (Demailly, 2001). [...]
To evaluate teaching is currently considered as compelling, both from an institutional and a moral viewpoint. However the conditions of such an evaluation have triggered strong debates: «Who? What? How? Drawing from which references? Which clues? Should the people assessed take part in the process? To what extent should the results be publicized?» (Demailly, 2001). [...]

2005 - 10.5565/rev/papers/v76n0.972
Papers : revista de sociologia, N. 76 (2005) p. 67-96  
138.
13 p, 91.7 KB Avaluació de treballs de rehabilitació de sòl en àrees afectades per activitats extractives a Catalunya : criteris de qualitat de la restauració / Alcañiz, Josep M. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Ortiz Perpiñà, Oriol (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals)
Es recopilen dades referents a treballs de restauració d'activitats extractives a cel obert, i es discuteix la utilització de diferents tipus d'indicadors per tal d'avaluar la qualitat dels treballs de restauració, així com el patró amb el qual comparar aquests indicadors. [...]
Data on quarry reclamation are compiled and several reclamation-quality indicators are discussed. The use of soil quality standards is also discussed. Limit values for soil depth, stoniness, textural fractions, carbonate and organic matter content are proposed. [...]

2003
Orsis : Organismes i Sistemes, N. 18 (2003) , p. 63-75  
139.
16 p, 105.9 KB El portafolio docente como estrategia formativa y de desarrollo profesional / Fernández March, Amparo (Universidad Politécnica de Valencia)
Aquest article analitza les possibilitats del portafoli docent com a estratègia formativa i de desenvolupament professional en el context de l'educació universitària. Parteix de la idea de la necessitat de buscar fórmules en la formació del professorat universitari que s'adaptin a la «cultura» de la institució universitària i que vagin en la línia d'afavorir el desenvolupament de professionals «reflexius» que troben en l'anàlisi sistemàtica i organitzada de la seva pràctica el «motor» de la seva autoformació. [...]
This article analyzes the possibilities of the Teaching Portfolio as a training and professional development strategy in the context of university education. It springs from the idea of the need to search for formulae in university teacher training that adapt to the mentality of the university as an institution and that are in line with favoring the development of reflective professionals who find the stimulus for self-training in the systematic, organized analysis of their practice. [...]
Este artículo analiza las posibilidades del portafolio docente como estrategia formativa y de desarrollo profesional en el contexto de la educación universitaria. Parte de la idea de la necesidad de buscar fórmulas en la formación del profesorado universitario que se adapten a la «cultura» de la institución universitaria y que vayan en la línea de favorecer el desarrollo de profesionales «reflexivos» que encuentran en el análisis sistemático y organizado de su práctica el «motor» de su autoformación. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.265
Educar, N. 33 (2004) , p. 127-142  
140.
17 p, 98.5 KB La docència a la UAB / Hernanz, Ma. Lluïsa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
La universitat està abocada a fer front a un nou entorn marcat per una sèrie de transformacions profundes que afecten àmbits diversos. La migració accelerada d'un sistema d'universitat tradicional -amb una oferta rígida i poc diversificada de titulacions homologades i una demanda «segura» d'estudiants locals entre els 18 i els 25 anys, dedicats prioritàriament a l'estudi presencial- a un nou model molt més flexible, tant pel que fa a la tipologia de les carreres com a les característiques dels alumnes, ha comportat un procés paral·lel de reflexió entorn de la docència sensu lato, que ha esdevingut un factor clau de competitivitat dins l'àmbit universitari. [...]
La universidad está destinada a hacer frente a un nuevo entorno marcado por una serie de transformaciones profundas que afectan a ámbitos diversos. La migración acelerada de un sistema de universidad tradicional -con una oferta rígida y poco diversificada de titulaciones homologadas y una demanda «segura» de estudiantes locales entre los 18 y 25 años dedicados prioritáriamente al estudio presencial- a un nuevo modelo mucho más flexible, ya sea por la tipología de las carreras o por la características de los alumnos, ha comportado un proceso paralelo de reflexión alrededor de la docencia sensu lato. [...]
University is facing a new context characterized by a set of deep transformations that affect various aspects. The accelerated migration from a traditional university system -- with a rigid and little diversified offer of studies and a «secure» demand of local students aged 18 to 25, mainly consecrated to the presential study -- to a much more flexible new one with regard to the type of studies and the students' characteristics, has become a parallel process of reflection about teaching sensu lato. [...]

2001
Educar, N. 28 (2001) , p. 99-115  
141.
17 p, 108.9 KB La autoevaluación de los equipos docentes, una estrategia de mejora cualitativa de la escuela / Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Después de someter a revisión los conceptos de calidad de la enseñanza, de autonomía docente y de analizar los presupuestos de las principales orientaciones en las estrategias de mejora de la escuela, el texto presenta una estrategia fundada en un enfoque deliberativo y que se enmarca en la orden que regula la evaluación de centros en Cataluña.
Després de sotmetre a revisió els conceptes de qualitat i d'autonomia docent i analitzar els pressupòsits de les principals orientacions en les estratègies de millora de l'escola, el text presenta una estratègia desenvolupada a Catalunya, fonamentada en un enfocament deliberatiu i emmarcada en l'ordre que regula l'avaluació de centres.
After an analysis of concepts such as education's quality or teacher's authonomy, and further revision of the main bases of the current improvement school strategies, the text offers a particular strategy, built and focused upon deliberation, which have been adopted by law by the catalan educative administration, to be developped in primary and secondary schools.

1999 - 10.5565/rev/educar.336
Educar, N. 24 (1999) , p. 71-87  
142.
9 p, 83.2 KB La Comunicació visual persuasiva / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Per fer front a la complexitat que representa l'estudi de la comunicació visual, es proposa l'eficiència com a concepte que recull la valoració del rendiment entre els recursos utilitzats i els resultats obtinguts. [...]
To face up to the complexity of the study of visual communication, the efficiency it's been proposed as the conception that measures the balance between the used resources and the results obtained. This new perspective enables us to talk about a new methodology that relates the graphic message, or the elements of the message, with the recipient's performance. [...]

2003
Analisi : quaderns de comunicacio i cultura, N. 30 (2003) , p. 205-213  

Articles : 143 registres trobats   inicianterior133 - 142següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.