Articles

Articles 126 records found  beginprevious114 - 123next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
114.
24 p, 227.1 KB Almería ante el contagio : la práctica sanitaria del siglo XVIII / Gómez Díaz, Donato ; Gómez Díaz, María José
Epidemias vividas en Almería durante el siglo XVIII y comienzos del XIX y medidas adoptadas para evitarlas; tanto en lo que concierne al contagio interior, como la vigilancia que requería la llegada de navíos. [...]
2003
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 23 (2003) p. 221-244  
115.
6 p, 322.7 KB Estrategias y argumentos en el estudio descriptivo de la asociación usando microordenadores / Batanero Bernabeu, Carmen ; Estepa Castro, José Antonio ; Díaz Godino, J.
In this work, problem solving procedures about statistical variables association using microcomputers are analysed. The effect of several didactical variables on these procedures is also studied. The studied population consisted of 18 prospective teachers who had been previously trained for 7 weeks. [...]
1991
Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 2 (1991) p. 145-150  
116.
8 p, 502.9 KB La tecnología en las relaciones CTS : una aproximación al tema / Acevedo Díaz, José Antonio (Delegación Provincial de Educación y Ciencia (Huelva, Andalusia))
The aim of this paper is to revalue the technology in STS perspective. First, being based on Kline's typology and Pacey's conceptual model, severa1 meanings of the technology are described. Second, the technological literary meaning is focused on the citizen training to participate in the democratic process of the sociotechnological decision making. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 35-44  
117.
12 p, 475.9 KB ¿Ves lo que dibujas? Observando células con el microscopio / Díaz de Bustamante, Joaquín ; Jiménez Aleixandre, Mª P.
The difficulties which Secondary School and University students encounter when looking at cell samples through the microscope are explored in this paper. Students were asked to draw what they expected to see, and later to draw what they did see while performing a Laboratory activity in a classroom situation. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 183-194  
118.
15 p, 1.4 MB Material y equipo ganadero para explotaciones de ganado vacuno / Díaz, J.R. ; Romero, G. ; Martínez, A. ; Fernández, C.
2000
Bovis, N. 94 (2000) p. 071-85.  
 UAB restricted access
119.
7 p, 74.0 KB Mamitis y nuevas tendencias en el diseño y funcionamiento de la maquina de ordeño / Díaz, J.R. ; Fernández, N.
1999
Ovis, N. 60 (1999) , p. 23-29  
 UAB restricted access
120.
15 p, 932.8 KB Las exposiciones científicas escolares y su contribución el ámbito afectivo de los alumnos participantes / Oliva, J. M. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Matos, J. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Bueno, E. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Bonat, M. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Domínguez, J. (Asociación de Profesores Amigos de la Ciencia EUREKA (Cadis, Andalusia)) ; Vázquez, A. (Conselleria d'Educació i Cultura (Palma de Mallorca, Balears)) ; Acevedo Díaz, José Antonio (Junta de Andalucía. Consejería de Educación)
En este trabajo se analiza la incidencia en el ámbito afectivo de los alumnos de «La Ciencia Divertida», una experiencia innovadora consistente en la planificación, construcción y realización de una exposición científica interactiva a cargo de grupos de alumnos y profesores. [...]
In this paper, the influence of «The Amusing Science» on the students' attitudes is evaluated. This innovative experience includes the design, construction and assembly of a scientific interactive exposition made up by students and teachers. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 425-440  
121.
14 p, 846.8 KB Evaluación de las actitudes del profesorado respecto a los temas CTS : nuevos avances metodológicos / Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació) ; Acevedo Díaz, José Antonio (Junta de Andalucía. Consejería de Educación)
Este estudio presenta un análisis de las actitudes del profesorado de ciencias hacia los temas de ciencia, tecnología y sociedad (CTS) basados en la categorización del Cuestionario de Opiniones sobre CTS (COCTS) empleando nuevos procedimientos metodológicos. [...]
Science teachers' attitudes and beliefs toward Science, Technology, Society (STS) topics are analysed applying new methodological procedures based on the categorization of the Questionnaire of Opinions on STS (QOSTS) statements. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 2 (2004) , p. 299-312  
122.
12 p, 487.0 KB Discurso de aula y argumentación en la clase de ciencias : cuestiones teóricas y metodológicas / Jiménez Aleixandre, María Pilar ; Díaz de Bustamante, Joaquín
Este trabajo constituye una reflexión sobre la investigación del discurso de aula y su contribución al conocimiento de los procesos de aprendizaje de las ciencias. Se trata con más detalle una parte de estos estudios, los que analizan el razonamiento argumentativo del alumnado, con ejemplos tomados del proyecto RODA (razonamiento, discusión, argumentación), llevado a cabo en la Universidad de Santiago de Compostela desde 1994, y se presentan otras dimensiones del discurso de aula estudiadas en el proyecto, como las operaciones epistémicas y la cultura escolar. [...]
This paper reviews the research line on classroom discourse and its contribution to the understanding of the science learning processes. The particular focus are the studies analysing the argumentative reasoning of students, discussing instances from the RODA project (Reasoning, Debate, Argumentation), carried out in the University of Santiago de Compostela since 1994. [...]

2003
Ensenanza de las Ciencias, V. 21 N. 3 (2003) , p. 359-370  
123.
12 p, 74.9 KB Análisis de algunos criterios para diferenciar entre ciencia y tecnologia / Acevedo Díaz, José Antonio (Delegación Provincial de Educación y Ciencia (Huelva, Andalusia))
Up till now, the STS education has not managed to discern rightly between science and technology. In the paper, this status is briefly described, and we analyze three criteria to clarify the confusing panorama existing in this domain: the specific characteristics of the technological knowledge; the attitudes towards publications; and the purposes of the academic and industrial research laboratories.
1998
Ensenanza de las Ciencias, V. 16 N. 3 (1998) , p. 409-420  

Articles : 126 records found   beginprevious114 - 123next  jump to record:
See also: similar author names
4 Diaz, J.
1 Diaz, Julia M.
1 Díaz, J. C.
2 Díaz, J. I.
2 Díaz, J.R.
1 Díaz, Joan Manel
1 Díaz, Joan Manuel
3 Díaz, Jordi
3 Díaz, Jorge
1 Díaz, Josep
1 Díaz, Josué
1 Díaz, José
1 Díaz, José Luis
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.