Articles

Articles 22 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
12 p, 931.3 KB Born globals from the resource-based theory : a case study in Colombia / Tabares, Alexander (Universidad de Medellin. Economics and Management Sciences) ; Alvarez, Claudia (Universidad EAFIT. School of Management) ; Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
This paper describes how a born global firm goes into international market from inception at its early years. The objective of this paper is to analyze from the resource-based theory how a born global firm engages in international market. [...]
2015 - 10.4067/S0718-27242015000200011
Journal of Technology Management and Innovation, Vol. 10, Núm. 2 (2015) , p. 154-165  
2.
30 p, 1.8 MB El conocimiento didáctico del contenido (CDC) de una profesora de ciencias : reflexión y acción como facilitadores del aprendizaje / Vázquez Bernal, Bartolomé (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ; Jiménez Pérez, Roque (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas) ; Mellado Jiménez, Vicente (Universidad de Extremadura. Departamento de Didácticas de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)
Se aborda un estudio de caso de una profesora de Enseñanza Secundaria de ciencias experimentales a lo largo del tiempo en diferentes periodos. El ámbito de estudio se centra en el aprendizaje escolar y los obstáculos en el proceso de enseñanza-aprendizaje. [...]
A case study of an experimental secondary school science teacher over time in different periods is presented. The scope of study focuses on School Learning and Obstacles in the teaching-learning process. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2550
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 25-53 (Investigaciones Didácticas)  
3.
20 p, 3.0 MB El papel del folding back en el proceso de comprensión del concepto de área : un estudio de caso / Garcia Amadeo, Graciela Beatriz (Instituto Superior de Formación Docente y Técnica N°25 (Buenos Aires, Argentina)) ; Muñoz Catalán, Maria de la Cinta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Carrillo Yañez, José (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas)
Este artículo presenta un estudio de caso en el que pretendemos comprender, desde una perspectiva interpretativa, el proceso de comprensión del concepto de área de una niña de quinto curso de Primaria, Cecilia, en el contexto de una unidad de enseñanza cuya estrategia metodológica es consistente con la resolución de problemas. [...]
This paper presents an interpretatively oriented case study focused on the development of understanding of the concept of area in a fifth year primary student, Cecilia. The methodological context of the study was a teaching unit based on problem solving. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2395
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 3 (2018) , p. 79-98 (Investigaciones Didácticas)  
4.
30 p, 490.3 KB Judged in a foreign language : A Chinese-Spanish court interpreting case study / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Pompeu Fabra)
Recent legislation in Spain has transposed Directive 2010/64/EU, which recognises interpretation as an essential tool for safeguarding fairness in criminal proceedings, in particular, for preventing any state of defencelessness. [...]
2018 - 10.1080/10848770.2018.1492814
The European legacy. Toward new paradigms, Vol. 23, núm. 2-3 (2018) , p. 787-803  
5.
Learning to live with social-ecological complexity: An interpretive analysis of learning in 11 UNESCO Biosphere Reserves / Schultz, Lisen (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Juárez Bourke, Alba (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; D'Armengol, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Torrents, Pau (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Hardardottir, Hildur (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Jansson, Annie (Stockholm University. Department of Human Geography) ; Mohedano Roldán, Alba (Stockholm University. Department of Political Science) ; West, Simon (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre)
Learning is considered a means to achieve sustainability in practice and has become a prominent goal of sustainability interventions. In this paper we explore how learning for sustainability is shaped by meaning, interpretation and experience, in the context of UNESCO Biosphere Reserves (BRs). [...]
2018 - 10.1016/j.gloenvcha.2018.03.001
Global Environmental Change, Vol. 50, (May 2018) , p. 75-87  
6.
15 p, 284.4 KB La publicidad como táctica de respuesta a las situaciones de crisis / Torres Romay, Emma (Universidad de Vigo)
La Comunicación de Crisis supone una herramienta fundamental para empresas e instituciones, sobre todo teniendo en cuenta la importancia que han adquirido los denominados "intangibles", como la imagen y la identidad, en el correcto desarrollo de la actividad comercial, política e incluso social. [...]
Communication in crisis management is a major asset for companies and institutions, especially taking into account the role played by so-called "intangibles", i. e. corporate image and identity, in the correct development of the commercial, political and even social activity. [...]

2009 - 10.5565/rev/qp.98
Questiones publicitarias, Núm. 14 (2009) , p. 64-78 (Artículos de investigación)  
7.
13 p, 446.4 KB Collaborative information behaviour in completely online groups : exploring the social dimensions of information in virtual environments / Hernandez-Perez, Oskar ; Universitat Oberta de Catalunya
Teamwork is encouraged nowadays as an imperative skill to better perform all critical factors, including information, that are involved in the project-based structures of many organizations. Due to the inherently collaborative nature of group activities, when groups search, retrieve, manage and disseminate information, new relationships with information emerge which result in collaborative informational behaviours. [...]
2015
Qualitative and Quantitative Methods in Libraries (QQML), Vol. 4 (2015) , p. 775-787  
8.
39 p, 656.6 KB Grammar instruction in the Hispanic area : the case of Spain with attention to empirical studies on metalinguistic activity / Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García Folgado, María José (Universitat de València)
Grammar instruction is an unresolved issue in the Hispanic area, having long been approached from within the disjunction between rhetoric (teaching how to use language, especially writing) and grammar (teaching the grammar content). [...]
2018 - 10.17239/L1ESLL-2018.18.04.02
L1-Educational Studies in Language and Literature, Vol. 18 (2018)  
9.
19 p, 261.6 KB La evaluación de lenguas en un colegio plurilingüe : un estudio de caso de las creencias pedagógicas del profesorado / Mate, Zita
El artículo describe los resultados de un estudio de caso que investiga las creencias, representaciones y saberes de profesores de lengua, indaga sobre cómo explican esos profesores sus prácticas de evaluación con alumnos que aprenden simultáneamente varias lenguas. [...]
This article describes the results from a case study on the beliefs, representations and knowledge of language teachers, on how they explain their evaluation methods with students who simultaneously learn various languages. [...]
L'article descriu els resultats d'un estudi de cas que investiga les creences, representacions i sabers de professors de llengua, indaga sobre com expliquen aquests professors les seves pràctiques d'avaluació amb alumnes que aprenen simultàniament diverses llengües. [...]
Cet article décrit les résultats d'une étude de cas qui enquête sur les croyances, les représentations et les connaissances des enseignants de langues, examine comment ces enseignants expliquent leurs pratiques d'évaluation avec les élèves l'apprentissage de plusieurs langues simultanément. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.724
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 28-46 (Articles)  
10.
19 p, 1.2 MB Competencias lectoras : estudio de caso de un instituto, bajo la metodología de investigación descriptiva / Ducuara González, Yureiny ; Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente documento muestra las reflexiones de una investigación que en principio ha buscado comprender la forma, cómo los estudiantes valoran sus competencias lectoras en el ámbito de la educación secundaria. [...]
This document shows the reflexion made out of the research which at first has sought to comprehend how students value their reading skills in high school. The results were obtained using descriptive type methodology starting from the case study. [...]

2013
Sofia - sophia, Núm. 9 (2013) , p. 49-64  

Articles : 22 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.