Articles

Articles 121 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
14 p, 856.6 KB Derechos y deberes frente al racismo y la integración de los inmigrantes en la sociedad receptora / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2000
Sociedad y utopía : revista de las ciencias sociales, Núm. 16 (2000) , p. 119-132  
2.
19 p, 230.9 KB Diversidad, integración y discriminación en las Fuerzas Armadas Españolas / Frieyro de Lara, Beatriz (Universidad de Granada)
Esta investigación tiene como objetivo principal el estudio de determinados grupos sociales que a día de hoy están integrados en las fuerzas armadas españolas, pero que numéricamente son minoritarios. [...]
Aquesta recerca té com a objectiu principal l'estudi de determinats grups socials que avui dia són integrats en les forces armades espanyoles, però que numèricament són minoritaris. Bàsicament, fem referència a tres col·lectius: dones, soldats nascuts a l'estranger i militars musulmans. [...]
The main objective of this research article is the study of specific social groups that, although currently integrated into the Spanish armed forces, are still a minority. Specifically, we take about three groups: women, born abroad soldiers and Muslim army staff. [...]

2019 - 10.5565/rev/rubrica.173
Rúbrica contemporánea, Vol. 8 Núm. 15 (2019) , p. 105-123 (Articles)  
3.
3 p, 285.3 KB A call for contributions from Content-Pedagogy Specialists / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings section of CJ aims to become a forum where the role of PCK in CLIL can be explored collaboratively, thus helping to fill a gap in the field. With this purpose, The A-B-C invites content-area specialists and PCK-Language teacher tandems to make informed contributions about how best to approach the teaching and learning of their particular subject matter in language development settings such as CLIL and Immersion classrooms, or Language Reception programmes for newly arrived students with migration backgrounds.
La secció L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos CLIL de CJ pretén convertir-se en un fòrum on es pot explorar el paper de CPC (Coneixement Pedagògic del Contingut) en AICLE de forma col·laborativa, ajudant així a omplir un buit en aquest camp. [...]
La sección El A-B-C del aprendizaje de contenidos en contextos AICLE de CJ pretende convertirse en un foro donde el rol de CPC (Conocimiento Pedagógico del Contenido) en CLIL pueda explorarse colaborativamente, ayudando así a llenar un vacío en el campo. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.7
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 45-47 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)  
4.
22 p, 2.5 MB The Chinese in Southern Europe : has urban regeneration addressed their new form of clustering? / Verdini, Giulio (University of Westminster. Department of Urban Planning and Transport) ; Russo, Enrico (Xi'an Jiaotong-Liverpool University. Department of Urban Planning and Design)
This paper attempts to analyse the particular features of Chinese clustering in two southern European cities and the urban regeneration responses employed in the decade 2005-2015: Prato in Italy and Santa Coloma de Gramenet in Spain, which are among the cities with the highest rate of Chinese in-migration within their respective countries. [...]
Aquest treball analitza les característiques particulars de les comunitats xineses en dues ciutats del sud d'Europa i les propostes de regeneració urbana que s'han dut a terme en la dècada 2005-2015. [...]
Este trabajo analiza las características particulares de las comunidades chinas en dos ciudades del sur de Europa y las propuestas de regeneración urbana que se han llevado a cabo en la década 2005-2015. [...]
Cet article tente d'analyser les particularités des communautés chinoises dans deux villes du sud de l'Europe et les propositions de régénération urbaine mises en œuvre dans la décennie 2005-2015 : Prato en Italie et Santa Coloma de Gramenet en Espagne comptent parmi les villes présentant le plus taux d'immigration chinoise le plus élevé dans leurs pays respectifs. [...]

2019 - 10.5565/rev/dag.402
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 65 Núm. 1 (gener-abril 2019) , p. 163-184  
5.
44 p, 188.4 KB Alumnes amb necessitats especials : quins canvis d'actitud i cooperació s'han produït en la percepció dels seus companys? / Jurado de los Santos, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Asín, Antonio (Universitat de Barcelona)
L'anàlisi longitudinal del procés seguit en la promulgació de les lleis internacionals i nacionals, per tal d'aconseguir el desenvolupament dels principis de «normalització» i «integració» de les persones amb alguna discapacitat, ha representat un treball difícil per a aquells que han lluitat per la instauració plena de la filosofia de la integració, que té les seves arrels en els drets humans. [...]
The longitudinal analysis of the process followed for the enactment of national and international laws, in order to develop the «normalization» and «integration» principles of disabled people, has been a difficult task for those who have fought for the fully endorsement of the integration philosophy, which has its roots in human rights. [...]

2004
Revista catalana de pedagogia, Vol. 3 (2004) , p. 349-391  
6.
20 p, 490.8 KB La integració en aules AICLE : quan les mestres creuen fronteres / Cladera Artigues, Catalina (CEIP Nadal Campaner Arrom) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The process of globalization over the last decades has fostered the appreciation of the learning of foreign languages. In the European context, the learning of English as a second language becomes a priority in the educational systems, which have introduced several bilingual programs. [...]
El procés de globalització de les últimes dècades ha fomentat la valoració de l'aprenentatge de llengües estrangeres. En el context europeu, la llengua anglesa esdevé un objectiu prioritari en els sistemes educatius, que han anat introduint diferents programes bilingües. [...]
El proceso de globalización de las últimas décadas ha fomentado la valoración del aprendizaje de lenguas estranjeras. En el contexto europeo, el aprendizaje de la lengua inglesa es un objetivo prioritario en los sistemas educativos, que han introducido varios programas biligües. [...]
Le processus de mondialisation des dernières décennies a encouragé la valorisation de l'apprentissage des langues étrangères. Dans le contexte européen, l'anglais devient un objectif prioritaire dans les systèmes éducatifs, qui ont introduit différents programmes bilingues. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.741
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 1 (february-march 2018) , p. 43-62 (Articles)  
7.
34 p, 322.0 KB Asociacionismo inmigrante en Galicia : demandas desde la precariedad / Fernández-Suárez, Belén (Universidade da Coruña. Departamento de Sociología y Comunicación) ; Verdía Varela, Verónica (Universidade da Coruña. Departamento de Sociología y Comunicación) ; DePalma, Renée (Universidade da Coruña. Facultad de Ciencias de la Educación)
La llegada de inmigración extranjera a Galicia sin lazos con la emigración gallega y por causas económicas a comienzos del siglo xxi provocó el asentamiento de comunidades migrantes de forma estable. [...]
Since the beginning of the 21st century with the arrival of external immigrants who were motivated by economic factors and lacked ties to prior Galician emigration, Galicia has witnessed the consolidation of migrant communities. [...]
L'arribada d'immigració estrangera a Galícia sense vincles amb l'emigració gallega i per causes econòmiques al començament del segle xxi va provocar l'assentament de comunitats migrants de forma estable. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2563
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 4 (octubre-desembre 2018) , p. 661-683 (Artículos de monográfico)  
8.
11 p, 130.3 KB L'ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenents a l'educació terciaria : el cas del Grau d'Educació Primària de la UAB / Borras Comes, Joan Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Llengua i Educació (LED)) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En aquest article els autors comparen el rendiment acadèmic de dos grups d'alumnes del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB, en dues edicions (2012-13 i 2013-14). D'una banda, el GEP-DUA, amb docència majoritàriament en anglès, i, de l'altra, el GEP-cat, amb docència quasi exclusivament en català. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.6
Temps d'educació, Vol. 52 (2017) , p. 79-89  
9.
7 p, 642.7 KB La llengua com a variable d'identitat / Rovira, Marta 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El fet de parlar una llengua implica interioritzar una determinada consciencia nacional? El que es desprèn de l'estudi Les representacions simbòliques de la identitat nacional és que sí, que la variable llengua és la més determinant en la identificació nacional, tot i que això no vol dir que determini tots els casos. [...]
2008
Llengua i ús: revista tècnica de política lingüística, Num. 42 (2008)  
10.
19 p, 612.8 KB Integración de literatura y lengua : la enseñanza de cursos básicos de español y la recuperación académica de periódicos hispano-estadounidenses / Feu López, M. Montserrat (Sam Houston State University)
Este artículo examina las posibilidades y los retos de enseñar literatura en la clase de lengua española. Considerando la necesidad de diversificar contenido, este ensayo integra objetivos lingüísticos y humanísticos al describir el pasado con textos literarios recuperados de periódicos estadounidenses.
This essay examines the possibilities and challenges of teaching literature in the Spanish language class. Considering the need to diversify content, this essay integrates humanistic objectives when describing the past with literary texts recovered from U. [...]

2017 - 10.5565/rev/doblele.29
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 31-49 (Dossier)  

Articles : 121 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.