Articles

Articles 65 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
20 p, 455.0 KB Anàlisi i millora de les eines d'avaluació i de seguiment de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes / Leiva-Presa, Àngels (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Benejam, Lluís (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Grau-Carrión, Sergi (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Badosa Salvador, Anna (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; López Rocafiguera, Enric (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Díaz, Jose (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Tot i la seva àmplia aplicació, la realització de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes (ABP) encara suposa diversos reptes. El disseny de l'activitat i els processos d'avaluació i de seguiment que comporta destaquen entre els aspectes més complexos de la metodologia. [...]
Despite being widely applied, the implementation of problem-based/project-based learning (PBL) activities still poses several challenges. Activity design and evaluation and monitoring processes stand out as the most complex aspects of the methodology. [...]
A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de evaluación y seguimiento destacan entre los aspectos más complejos de la metodología. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1784
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 137-156 (Monográfico)  
2.
18 p, 1.3 MB L'art a STEAM : estratègies per a fomentar l'art en els projectes STEAM / Rey, Beatriz (Institució La Vall) ; Arrufat , Carmen (La Farga) ; Martin, Sebastian (Tinkering Studio)
Aconseguir dur a terme projectes en què totes les disciplines STEAM s'enriqueixin mútuament implica conèixer els objectius fonamentals i processos propis de cadascuna d'elles. Bea Rey i Carmen Arrufat, com a docents especialitzades en art, en diàleg amb Sebastian Martin de Tinkering Studio, presenten una experiència concreta d'"Exploring Balance" realitzada a l'aula d'art de l'escola La Vall amb la finalitat d'oferir algunes claus fonamentals que facilitin la integració de l'art de manera equilibrada i coherent en projectes STEAM, incidint en el valor i els beneficis que l'art pot aportar a aquest tipus de projectes.
Achieving STEAM projects in which all disciplines enrich each other's involves knowing the fundamental objectives and specific processes to each of them. Bea Rey and Carmen Arrufat, as teachers specialized in art, in dialogue with Sebastian Martin from Tinkering Studio, present an experience of "Exploring Balance" carried out in the art classroom of La Vall school with the purpose of offering some fundamental keys that facilitate the integration of art in STEAM projects, focusing on the value and benefits that art can bring to this type of project.
Conseguir llevar a cabo proyectos en los que todas las disciplinas STEAM se enriquezcan mutuamente implica conocer los objetivos fundamentales y procesos propios de cada una de ellas. Bea Rey y Carmen Arrufat, como docentes especializados en arte, en diálogo con Sebastian Martin de Tinkering Studio, presentan una experiencia concreta de "Exploring Balance" realizada en el aula de arte de la escuela La Vall con el fin de ofrecer algunas claves fundamentales que faciliten la integración del arte de forma equilibrada y coherente en proyectos STEAM, incidiendo en el valor y los beneficios que el arte puede aportar a este tipo de proyectos.

2023 - 10.5565/rev/ciencies.466
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 54-70 (El Racó STEAM)  
3.
1 p, 5.9 MB La responsabilitat d'educar des del periodisme : L'Associació Rosa Sensat reflexiona sobre com adaptar els projectes comunicatius al públic infantil / Vall, Toni, 1979- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Ara, Núm. 2605 (8 Febrer 2018) , p. 43  
4.
12 p, 677.1 KB Potenciar la cooperació en l'aprenentatge basat en projectes / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora en aquesta metodologia ha estat -i és- el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en equips. [...]
Although project-based learning is usually carried out in groups, it is well known that simply grouping students does not necessarily mean that they will cooperate. For that reason, the challenge of improving the cooperative work of students distributed in teams has often been -and still is- a point of improvement in this methodology. [...]

2019 - 10.32093/ambits.vi51.1425
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 51 (2019) , p. 113-124  
5.
9 p, 365.1 KB Anàlisi de dades en projectes de ciències : mesura de paràmetres per estudiar la qualitat de l'aire en la zona del voltant de l'escola / Artigas Pursals, Judit (Escola Immaculada Concepció Horta)
Es presenta un treball fet amb alumnes de primer de Batxillerat dins de l'assignatura Reptes Científics. L'objectiu principal és recollir dades a partir de les quals es generaran conclusions. Els alumnes prenen consciència de la importància de la presa de dades fent varies mesures puntuals o bé monitoritzant les mesures durant un cert temps per calcular mitjanes i desviacions estàndards. [...]
This article presents a work carried out with first year high school students within the subject Scientific Challenges. The main objective is to collect and analyse data to obtain conclusions. Students become aware of the importance of collecting data by using specific points of measurements or by monitoring measurements to calculate averages and standard deviations. [...]
Se presenta un trabajo hecho con alumnado de primero de Bachillerato dentro de la asignatura Retos Científicos. El objetivo principal es recoger y analizar datos a partir de los cuales se generarán conclusiones. [...]

2023 - 10.5565/rev/ciencies.475
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 39-47 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
6.
9 p, 516.1 KB Millora de competències personals i prosocials a través de projectes d'Aprenentatge i Servei : Projectes de compromís social realitzats entre alumnes del Grau d'Educació Infantil i les escoles / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquesta recerca mostra els resultats sobre la percepció de les competències personals i pro-socials de 575 estudiants d'educació Infantil i primària fent el pràcticum, a través d'un qüestionari. [...]
This research shows the results of the students' perception of their personal and pro-social competences development. 575 Early Childhood and Primary Education students used a questionnaire to evaluate their competences. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
7.
16 p, 334.7 KB La transferencia de los proyectos de innovación docente : un estudio sobre su capacidad de transformar la enseñanza y el aprendizaje / Feixas, Mònica (Zurich University of Teacher Education) ; Martínez-Usarralde, María-Jesús (Universitat de València)
El artículo reflexiona sobre la capacidad de los proyectos de innovación docente financiados en convocatorias universitarias para transformar las prácticas educativas, la cultura de aprendizaje de los equipos pedagógicos, el desarrollo de titulaciones y el avance de la didáctica de la disciplina (Scholarship of Teaching and Learning - SoTL). [...]
L'article reflexiona sobre la capacitat dels projectes d'innovació docent finançats en convocatòries universitàries per transformar les pràctiques educatives, la cultura d'aprenentatge dels equips pedagògics, desenvolupar titulacions i avançar en la didàctica de la disciplina o la Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]
The article analyses the capacity of university-funded educational innovation projects to transform teaching practices, the learning culture of teaching teams, the development of study programmes and the advancement of the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1407
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 69-84  
8.
6 p, 393.0 KB Espais de fabricació comunitaris en l'educació primària : involucrant l'alumnat de Grau en el procés de creació de projectes STEM amb espais de fabricació digital / Rios Rubiras, Bernat (Escola L'Horitzó (Barcelona, Catalunya))
Aquest article relata una activitat desenvolupada al llarg del primer quadrimestre amb l'alumnat de 4t del Grau en Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Es tracta d'una activitat desenvolupada conjuntament amb l'espai de fabricació UAB OpenLabs de la facultat d'Enginyeria. [...]
This article relates an activity developed during the first term, with the students of 4th of the Degree in Primary Education of the Autonomous University of Barcelona (UAB). This is an activity developed in conjunction with the UAB OpenLabs manufacturing space of the Faculty of Engineering. [...]
Este artículo relata una actividad desarrollada a lo largo del primer cuatrimestre con el alumnado de 4º de Grado en Educación Primaria de la Universitat Autónoma de Barcelona (UAB). Se trata de una actividad desarrollada conjuntamente con el espacio de fabricación UAB OpenLabs de la Facultad de Ingeniería. [...]

2021 - 10.5565/rev/ciencies.442
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 40-45 (El Racó STEAM)  
9.
3 p, 617.9 KB Projectes educatius inclusius a través de les arts en escoles de primària / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Román Humanes, Patricia
La presència dels nens i nenes immigrants a les escoles obre la porta a un escenari, que permet incorporar nous coneixements i enriquir el currículum escolar de l'alumnat amb el patrimoni artístic i cultural dels/les nouvinguts/des. [...]
La presencia de los niños y niñas inmigrantes en las escuelas abre la puerta a un escenario que permite incorporar nuevos conocimientos y enriquecer el currículo escolar del alumnado con el patrimonio artístico y cultural de los/las recién llegados/das. [...]

2021
UAB divulga, Juny 2021
2 documents
10.
22 p, 564.3 KB Qui decideix sobre la música a l'escola? : investigant l'equilibri entre perfils professionals i projectes escolars / Sambola Figueras, Anna Maria ; Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El present article té per objectiu reflexionar sobre la importància de la figura del professorat de mú-sica a l'hora de configurar la seva assignatura respecte al que s'indica en el projecte educatiu de centre dins de l'etapa d'educació primària. [...]
El presente artículo tiene como objetivo reflexionar sobre la importancia de la figura del maestro de música en cuanto a laconfiguración de su asignatura respecto a lo que se indica en el proyecto educa-tivo de centro en la etapa de educación primaria. [...]
Le présent article a pour objectif d'engager une réflexion sur l'importance de la figure des profes-seurs de musique pour la configuration de cette matière par rapport aux indications figurant dans le projet éducatif d'enseignement primaire de l'établissement. [...]
This article reflects on the figure of the music teacher in the design of the school subject music education and as part of primary education mission statements and plans. In this qualitative case study of Joan Juncadella school in Barcelona, the data was collected through a literature review and interviews and observations of music classes and classes in other subjects, during the course of one school year. [...]

2020
Temps d'educació, Núm. 58 (2020) , p. 137-158  

Articles : 65 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.