Articles

Articles 31 registres trobats  anterior10 - 19següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
10.
17 p, 137.8 KB Living in between : schooling processes of working-class students in Northern Portugal / Freires, Thiago (Universidade do Porto) ; Pereira, Fátima (Universidade do Porto)
This article discusses schooling processes among students attending public school in contexts defined as vulnerable. The work also takes into account the implications of a narrative- based method, especially in terms of the relationships that can be built between researcher and research participants. [...]
En este artículo presentamos una investigación sobre los procesos de escolarización de chicos y chicas que asisten a la escuela pública en contextos definidos como vulnerables. El trabajo también plantea las implicaciones de la metodología basada en el enfoque narrativo y, más concretamente, en la relación que se construye entre los participantes en la investigación y el investigador. [...]
Aquest article inclou una discussió sobre els processos d'escolarització de nois i noies que assisteixen a l'escola pública en contextos definits com a vulnerables. La recerca també té en compte les implicacions metodològiques basades en un enfocament narratiu, especialment en les relacions que es poden establir entre els participants de la investigació i l'investigador. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.918
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 31-47 (Monográfico)  
11.
673x837, 42.1 KB Are greener cities inequitable? / Anguelovski, Isabelle (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
2016
Pan European Networks: Government, Vol. 20 (2016)  
12.
4 p, 370.8 KB Green gentrification : urban sustainability and the struggle for environmental justice / García-Lamarca, Melissa (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
2017 - 10.1080/13549839.2017.1360266
Local environment, Vol. 22, no. 12 (2017) , p. 1563-1565  
13.
12 p, 492.9 KB Herramientas periodísticas en red para la información, seguimiento y evaluación de la acción de los gobiernos locales : aplicación a actuaciones para la equidad de género en proyectos de mejora de barrios en Cataluña / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Marín Ochoa, Beatriz Elena (Universidad Pontificia Bolivariana)
Una democracia participativa requiere un periodismo político que facilite a la ciudadanía información continuada sobre la acción de los gobiernos, para poder hacer seguimiento y evaluar desde la proximidad y en red. [...]
A participatory democracy requires a political journalism that provides the public with information continuously, in order to monitoring and evaluating through proximity and on line. This is why we designed Infoparticip@, a prototype addressed to politicians, technicians and journalists of public administrations to make visible the actions of governments. [...]

2011
F@ro, Núm. 14 (2011)  
14.
35 p, 4.5 MB Assessing green gentrification in historically disenfranchised neighborhoods : a longitudinal and spatial analysis of Barcelona / Anguelovski, Isabelle (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Connolly, James J. T. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Masip, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Pearsall, Hamil (Temple University. Department of Geography and Urban Studies)
To date, little is known about the extent to which the creation of new municipal green spaces over an entire city addresses social or racial inequalities in the distribution of environmental amenities – or whether such an agenda creates new socio-spatial inequities through processes of green gentrification. [...]
2017 - 10.1080/02723638.2017.1349987
Urban geography, Vol. 39, issue 3 (2018) , p. 458-491  
15.
28 p, 1009.0 KB Effects of the 2010 Civil Code on trends in joint physical custody in Catalonia : a comparison with the rest of Spain / Solsona, Montserrat (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Spijker, Jeroen (Centre d'Estudis Demogràfics)
This article examines whether the Catalan 2010 Civil Code affects trends in joint physical custody in Catalonia, and why joint physical custody more than doubled in Catalonia during 2007-2012, although not in other regions of Spain. [...]
Este artículo tiene por objetivo analizar en qué medida el código civil catalán (2010) influencia las decisiones de custodia compartida de los hijos después de la separación. Se analiza igualmente por qué motivos este tipo de custodia ha aumentado en dicha región más del doble entre 2007 y 2012, mientras que no ha sido así en otras regiones de España. [...]

2016 - 10.3917/popu.1602.0313
Population, Vol. 71 Núm. 2 (2016) , p. 297-323  
16.
8 p, 773.6 KB Analysis of gender equality competence present in cultural positions / Mimbrero Mallado, Concepción (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Pereira da Silva, Joilson (Universidade Federal de Sergipe) ; Cantera Espinosa, Leonor M. (María) (Universidad Autónoma de Barcelona)
Articulating the gender dimension in organizations is not easy because their members have to be trained to adopt positions that facilitate the implementation of solutions that help to combat inequalities. [...]
2017 - 10.1590/1982-43272766201711
Paideia, Vol. 27 Núm. 66 (2017) , p. 90-97  
17.
20 p, 572.1 KB La agenda política contra el abandono escolar prematuro en España : la LOMCE contra las evidencias internacionales / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Montes, Alejandro (Universitat Autonònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials)
La lucha contra el Abandono Escolar Prematuro (AEP) constituye un punto central de la agenda de política educativa española. De hecho, uno de los objetivos de la Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE) es reducir los elevados niveles de AEP de nuestro país y mejorar los resultados globales del sistema educativo español. [...]
Combating Early School Leaving (ESL) is a central item of the Spanish educational political agenda. In fact, one of the main objectives of the current Educational Law (Organic Law for the Improvement of the Quality of Education-LOMCE) is to reduce the high levels of ESL and to improve the global results of the Spanish educational system. [...]

2015
Avances en supervisión educativa, Núm. 23 (Junio 2015) , p. 1-20  
18.
30 p, 1.0 MB Las desigualdades educativas en el proyecto PISA-2003 : el caso de Cataluña / Ferrer Esteban, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Fòrum IDEA) ; Castel Baldellou, José Luis ; Ferrer, Ferran
La equidad en el ámbito educativo es uno de los parámetros que caracterizan la evaluación desarrollada por el estudio PISA de la OCDE. En este sentido, la explotación y el análisis de los resultados de PISA es importante en la medida que contribuye a detectar y definir aquellos elementos y aspectos del sistema educativo que inhiben o fomentan las situaciones de desigualdad educativa. [...]
One of the elements which characterizes the assessment practice undertaken by the PISA study of the OECD is that of equity in the educational realm. Thus, the use and analysis of PISA outcomes become relevant as they contribute to detect and define those elements and issues proper of education systems which inhibit or promote situations of educational inequality. [...]

2006
Revista de educación (Madrid), Número Extra (2006) , p. 399-428  
19.
22 p, 212.7 KB Educación e inmigración. ¿Un binomio problemático? / Alegre, Miquel Àngel, 1975- (European University Institute (Itàlia). Department of Social and Political Sciences)
Este artículo pretende evaluar las supuestas problemáticas asociadas a la incorporación en la escuela de un número creciente de alumnos inmigrantes a partir de un enfoque de doble mirada. Por un lado, conviene analizar aquello que, específicamente, aporta este alumnado al conjunto de la diversidad social y cultural que tradicionalmente se ha encontrado presente en nuestras aulas. [...]
This article frames in a double-side approach towards what has been considered as a problem as regards the schooling of an increasing number of immigrant students. First, it is necessary to analyse the contribution made by the specificities of these students into the general diversity present in classrooms. [...]

2008
Revista de educación (Madrid), Num. 345 (Enero-Abril 2008) , p. 61-82  

Articles : 31 registres trobats   anterior10 - 19següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.