Articles

Articles 177 registres trobats  inicianterior100 - 109següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
100.
18 p, 86.4 KB "Docentes en línea" : extensión en la virtualidad / Verdecia Carballo, Enrique (Universidad de La Habana. Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales) ; Enríquez, Silvia Cecilia (Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias Exactas) ; Ponz, María Jimena (Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias Exactas)
Este trabajo muestra las experiencias de enseñanza y aprendizaje que ha adquirido la Comunidad Virtual de Práctica "Docentes en Línea" a partir de su acercamiento e interacción con docentes, investigadores y estudiantes de profesorados de todos los niveles y de cualquier lugar del país y el exterior, que de manera directa o indirecta demandaban la necesidad de mejorar sus habilidades informáticas y el empleo de las tecnologías en sus prácticas educativas cotidianas. [...]
Nowadays, cinema is considered as a tool to increase reflection and learning about diverse topics. Besides, movies illustrate common situations in which emotional knowledge and social skills management are significant to generate a pleasant life. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 34 (Octubre 2016) , p. 1-18 (Bones pràctiques i Recursos)  
101.
31 p, 1.4 MB Sierra de Teruel (Espoir) : Música y cine durante al Guerra Civil española / López Gómez, Lidia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Sierra de Teruel, retitulada Espoir en 1944, es una película realizada en España en 1939, de tendencia republicana, dirigida por André Malraux y con música del compositor francés Darius Milhaud. [...]
Sierra de Teruel, retitled Espoir in 1944, is a Republican-leaning Spanish film created in 1939 by André Malraux with Darius Milhaud's music. This film was commissioned by the government of Juan Negrín with the intention of raising awareness in the countries with non-interventionist policies. [...]

2013
Trans (Barcelona), Num. 17 (2013)  
102.
16 p, 132.8 KB Hasta que la muerte nos separó : amor y matrimonio en la comedia clásica sobrenatural argentina / Kelly Hopfenblatt, Alejandro (Universidad de Buenos Aires)
A lo largo los años 40 el cine argentino vivió un proceso de aburguesamiento con la comedia como uno de sus géneros predilectos, generando un mundo sofisticado donde los jóvenes burgueses podían vivir sus aventuras amorosas sin preocupaciones ni responsabilidades, y donde se podían cuestionar instituciones sociales intocables como el matrimonio y el trabajo. [...]
Comedy was one of the main genres in the embourgeoisement that Argentine cinema went through in the 1940s. This process proposed a sophisticated universe where young bourgeois men and women could carelessly and recklessly have romantic adventures, and untouchable social institutions such as marriage and work life could be questioned. [...]

2016 - 10.5565/rev/brumal.193
Brumal, Vol. 4 Núm. 1 (2016) , p. 209-224 (Miscellaneous)  
103.
21 p, 177.7 KB Apego e interfaces entre amor de madre, máquinas de cine y cibernéticas / Calquin Donoso, Claudia Alejandra (Universidad Central de Chile)
El artículo analiza la emergencia del concepto de apego (attachment) y su relación con las transformaciones de la biología inducidas por la Segunda Guerra Mundial y la incorporación de las máquinas de cine en el estudio del desarrollo infantil. [...]
This article analyzes the emergence of the theory of attachment and its relation to the biological transformations introduced by Second World War, along with the incorporation of cinematics in developmental psychology. [...]

2016 - 10.5565/rev/athenea.1687
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 16 Núm. 1 (marzo 2016) , p. 305-325 (Ensayos)  
104.
28 p, 876.8 KB A TV Dante - Cantos I-VIII (1989) by Peter Greenaway and Tom Phillips : a "symbolical translation" of Dante's Inferno for television / Kretschmann, Tabea (Universität Erlangen)
For their film version of the first eight cantos from Dante's Inferno, A TV Dante - Cantos I-VIII (1989), Peter Greenaway and Tom Phillips developed a completely new and highly innovative adaptation strategy: Based on an earlier illustration cycle and translation of Dante's Inferno by Tom Phillips, Greenaway and Phillips conceived A TV Dante as a new edition of the artist book. [...]
Nell'affrontare la loro versione filmata degli otto primi canti dell'Inferno, (A TV Dante - Cantos I-VIII del 1989), Peter Greenaway e Tom Phillips svilupparono una strategia di adattamento affatto nuova ed innovativa. [...]

2015 - 10.5565/rev/dea.33
Dante e l'Arte, Vol. 2 (2015) , p. 227-254 (Articoli)  
105.
20 p, 164.7 KB ¿Un cuento de hadas subversivo o conservador? : Monstruos, autoridad e insumisión en "El laberinto del Fauno" de Guillermo del Toro / Rodero, Jesús (Universidad de Strathclyde (Glasgow, Regne Unit))
En su película El laberinto del fauno (2006) el director mexicano Guillermo del Toro ofrece una re-visión/re-escritura en clave sobrenatural de la post-guerra civil española. Ha habido entre la crítica visiones encontradas sobre la idoneidad o no de la inserción de lo sobrenatural en el contexto histórico concreto de la guerra y post-guerra civil. [...]
Guillermo del Toro's Pan's Labyrinth can be understood as a reinterpretation of the post-civil war period inSpain from a supernatural perspective. There have been conflicting viewpoints among critics regarding the suitability or not of this use of the supernatural in the specific historical context of the post-civil war. [...]

2015 - 10.5565/rev/brumal.209
Brumal, Vol. 3 Núm. 2 (2015) , p. 35-54 (Monograph)  
106.
16 p, 162.6 KB Zombies in Tondela : Watching "I'll see you in my Dreams" (2003) / Martins, Rita (Universidade de Lisboa) ; Duarte, José (Universidade de Lisboa) ; Coelho, Ana Daniela (Universidade de Lisboa)
Monsters have attracted our imagination throughout times, even in an apparently rational and pragmatic age such as ours. Being one of the monsters of the new millennium, the zombie is now a permanent figure of popular culture, both embodying society's most terrible fears and exploring audience's desire for violent cathartic experiences. [...]
Os monstros têm atraído a nossa imaginação ao longo dos tempos, mesmo numa época aparentemente racional e pragmática como a nossa. Um dos monstros do novo milénio, o zombie é uma figura constante da cultura popular, cristalizando os medos mais terríveis da sociedade e explorando o desejo das audiências por experiências catárticas violentas. [...]

2015 - 10.5565/rev/brumal.235
Brumal, Vol. 3 Núm. 2 (2015) , p. 117-132 (Monograph)  
107.
22 p, 1.9 MB Il fascino perturbante dell'inesplicabile : La main (1920) da Maupassant al cinema fnatastico di Violet / Palma, Paola (Università di Verona)
L'articolo presenta e analizza il cortometraggio "La Main"(Francia 1920), diretto dal regista francese Édouard-Émile Violet (1880-1955). Il film è l'adattamento cinematografico dell'omonimo racconto (1883) di Guy de Maupassant (1850-1893). [...]
The main objective of the article is the presentation and the analysis of the short film "La Main" (France 1920), directed by French director Édouard-Émile Violet (1880-1955). The film is adapted from the short story "La Main" (1883), written by Guy de Maupassant (1850-1893). [...]

2015 - 10.5565/rev/brumal.126
Brumal, Vol. 3 Núm. 1 (2015) , p. 227-247 (Miscellaneous)  
108.
16 p, 144.8 KB (Re)definición de los roles de género en la cultura popular. El caso de «The Hunger Games» / Menéndez Menéndez, María Isabel (Universidad de Burgos) ; Fernández Morales, Marta (Universitat de les Illes Balears)
La cultura popular asiste hoy a la (re)significación de las posiciones de héroe y de heroína mediante papeles emergentes que, en ocasiones, subvierten los roles de género. Este trabajo analiza dicha cuestión a partir de las adaptaciones fílmicas de la trilogía The Hunger Games, de Suzanne Collins. [...]
La cultura popular assisteix avui a la (re)significació de les posicions d'heroi i d'heroïna mitjançant papers emergents que, a vegades, subverteixen els rols de gènere. Aquest treball analitza aquesta qüestió a partir de les adaptacions fílmiques de la trilogia The Hunger Games, de Suzanne Collins. [...]
Popular culture today is witnessing the (re)signification of hero/ine positions through the appearance of emergent roles that occasionally subvert traditional gender roles. This paper analyzes this issue in the film adaptations of Suzanne Collins' trilogy The Hunger Games. [...]

2015 - 10.5565/rev/papers.2096
Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 2 (abril-juny 2015) , p. 195-210 (Artículos)  
109.
18 p, 181.2 KB La Commedia in palcoscenico : appunti su una ricerca da fare / Pieri, Marzia (Università di Siena)
Da circa due secoli la Divina Commedia è fatta oggetto, in Italia, di letture teatralizzate e di vere e proprie riduzioni drammaturgiche, che hanno raggiunto vaste masse di spettatori, e la cui popolarità non accenna ancora oggi ad esaurirsi. [...]
For the last two centuries in Italy, the Divine Comedy has been made subject of dramatized readings and proper dramatic reductions that have reached the bulk of the audience, and whose popularity doesn't yet show any sign of exhaustion. [...]

2014 - 10.5565/rev/dea.12
Dante e l'Arte, Vol. 1 (2014) , p. 67-84 (Dossier monografico)  

Articles : 177 registres trobats   inicianterior100 - 109següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.