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11.
20 p, 650.6 KB Learning Prosody in a Video Game-Based Learning Approach / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
With the growth in popularity of video games in our society many teachers have worked to incorporate gaming into their classroom. It is generally agreed that by adding something fun to the learning process students become more engaged and, consequently, retain more knowledge. [...]
2019 - 10.3390/mti3030051
Multimodal technologies and interaction, Vol. 3, núm. 3 (2019) , p. 51  
12.
17 p, 4.1 MB Patterns of prominence, phrasing and tonal events in Spanish news reading : an illustrative case study / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gutiérrez-González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona)
The present study examines the patterns in stress, phrasing and intonation found in a Spanish corpus of news read by broadcasters to describe the prosodic strategies that can be considered as genre-distinguishing features. [...]
El presente estudio examina los patrones más comunes en la estructura acentual, la organización prosódica y la entonación en un corpus de noticias leído por profesionales de la radio con el fin de describir las estrategias prosódicas que pueden considerarse como rasgos diferenciadores de un estilo propio. [...]

2018 - 10.3989/loquens.2018.048
Loquens, Vol. 5, núm. 1 (2018)  
13.
17 p, 726.7 KB Instrumento de evaluación de un videojuego educativo facilitador del aprendizaje de habilidades prosódicas y comunicativas / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adell, Ferran (Universitat Oberta de Catalunya)
El artículo dirige la mirada al procedimiento de evaluación que acompaña al videojuego educativo Pradia: misterio en la ciudad. El videojuego está concebido como herramienta de apoyo educativo para la mejora de las habilidades prosódicas y comunicativas de las personas con Síndrome de Down, pero para que sea eficaz es preciso que lo acompañe un método de exportación de los datos y de evaluación de los resultados. [...]
2018 - 10.6018/red/58/6
RED. Revista de Educación a Distancia, Núm. 58 (2018)  
14.
5 p, 144.9 KB Applying a fuzzy classifier to generate Sp ToBI annotation : preliminar results / Escudero, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Gutiérrez-González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
One of the goals of the Glissando research project1 is to enrich a radio news corpus [1] with Sp ToBI labels. In this paper we present the application of the automatic predictions of a fuzzy classifier to speed up the labeling process. [...]
2014 - 10.21437/speechprosody.2014-78
Social and Linguistic Speech Prosody. Proceedings of the 7th International Conference on Speech Prosody, Vol. 7 (2014) , p. 457-461  
15.
5 p, 195.5 KB Automatic assessment of non-native prosody by measuring distances on prosodic label sequences / Escudero, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Estebas-Vilaplana, Eva (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya). Departamento de Lenguas Extranjeras y sus Lingüísticas)
The aim of this paper is to investigate how automatic prosodic labeling systems contribute to the evaluation of non-native pronunciation. In particular, it examines the efficiency of a group of metrics to evaluate the prosodic competence of non-native speakers, based on the information provided by sequences of labels in the analysis of both native and non-native speech. [...]
2017 - 10.21437/Interspeech.2017-366
Interspeech, 2017, p. 1442-1446  
16.
11 p, 324.5 KB Uso de videojuegos tipo aventura gráfica para el aprendizaje del español como lengua extranjera / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Escudero, David (Universidad de Valladolid)
El objetivo principal de este escrito es analizar el potencial de los videojuegos educativos tipo aventura gráfica en el campo de la enseñanza de Español como Lengua Extranjera, y en particular, explorar las posibilidades de adaptación de un videojuego existente, desarrollado para la mejora de las habilidades prosódicas de alumnos con necesidades especiales, con una revisión de las competencias que se trabajan en él. [...]
2018
Revista de la Asociación Europea de Profesores de Español, Vol. 1 (2018)  
17.
3 p, 565.7 KB Un videojoc per millorar la comunicació dels joves amb Síndrome de Down / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El projecte PRADIA pretén avaluar la millora de les habilitats comunicatives dels joves amb Síndrome de Down després de l'ús d'un videojoc educatiu. Un total de 30 joves d'entre 14 i 21 anys participaran en l'estudi. [...]
El proyecto PRADIA pretende evaluar la mejora de las habilidades comunicativas de los jóvenes con Síndrome de Down tras el uso de un videojuego educativo. Un total de 30 jóvenes de entre 14 y 21 años participarán en el estudio. [...]

2017
UAB divulga, Maig 2017, p. 1-3
2 documents
18.
2 p, 240.5 KB The magic stone : a video game to improve communication skills of people with intellectual disabilities / Corrales Astorgano, Mario (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Escudero, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Gutiérrez-González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Flores Lucas, Valle (Universidad de Valladolid. Departamento de Psicología) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
'The Magic Stone' is a video game whose main aim is to help people with Down syndrome to improve communication skills that have been affected due to their disability, especially those related with prosody. [...]
2016
Interspeech, 2016, p. 1565-1566  
19.
10 p, 227.3 KB La piedra mágica : un videojuego educativo orientado a la mejora de las habilidades comunicativas orales como ventana a la inclusión social / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gutiérrez-González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adell, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Escudero, David (Universidad de Valladolid) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid) ; Corrales Astorgano, Mario (Universidad de Valladolid) ; Sinobas, Patricia (Universidad de Valladolid) ; Flores Lucas, Valle (Universidad de Valladolid)
"La piedra mágica" es, un videojuego que se ha diseñado como herramienta educativa dirigida al alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo y, en particular, a personas con síndrome de Down. [...]
"La piedra mágica" is a video-play designed as an educational tool for students with special needs, including children with Down syndrome. It is aimed at enhancing communication skills by improving prosody (fluency, tone, etc. [...]

2015
Revista Síndrome de Down, Vol. 127, Núm. 32 (2015)  
20.
12 p, 122.0 KB Reseña / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Pilar PRIETO; Joan MASCARÓ; Maria Josep SOLÉ (eds. ). Segmental and prosodic issues in romance phonology. Amsterdam; Philadelphia: John Benjamins, 2007.
2007
Estudios de fonética experimental, Vol. XVI (2007) , p. 263-274  

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