Articles

Articles 24 registres trobats  anterior11 - 20següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
14 p, 231.2 KB Jóvenes tutelados y transición a la vida independiente : indicadores de éxito / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
La transición a la vida independiente de los jóvenes tutelados por la Administración requiere el diseño de planes y actuaciones que se inicien en los centros y se mantengan después que los abandonen. [...]
The transition to independent living for young people in care requires the design of plans and actions that are initiated in the residential centers and continue after they leave. The aim of this article is to further understand how this transition takes place and how it is seen by those that are involved, in order to establish educational proposals to help them navigate successfully. [...]

2015 - 10.5944/reop.vol.26.num.2.2015.15218
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), Vol. 26, núm. 2 (2015) , p. 90-103  
12.
13 p, 88.4 KB Indicadores para mejorar el desarrollo profesional de los aspirantes a profesores de formación vial en Cataluña / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montané Capdevila, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio es detectar indicadores predictivos de la predisposición que posee una muestra de aspirantes a profesor de formación vial para aplicar, en sus futuras clases de teórica, un programa innovador de conducción segura fundamentado en el cambio de actitudes. [...]
The main goal of this study is to detect some predictive indicators through future driving instructors' predisposition to apply, a preventative program based on attitude changes, within their theory classes, in order to reduce traffic accidents by improving learner's attitudes. [...]

2010 - 10.5944/reop.vol.21.num.2.2010.11533
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), Vol. 21, núm. 2 (2010) , p. 295-307  
13.
14 p, 623.8 KB What helps young care leavers to enter the world of work? : Possible lessons learned from an exploratory study in Ireland and Catalonia / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gilligan, Robbie (Trinity College Dublin)
Work is important for promoting social inclusion, especially for marginalized or economically vulnerable populations. There is also evidence that work is associated with stability and social integration for young people who have left care. [...]
2015 - 10.1016/j.childyouth.2015.03.027
Children and youth services review, Vol. 53 (2015) , p. 185-191  
14.
16 p, 307.8 KB The relationship between awareness of road safety measure and accident involvement in pre-drivers : the basis of a road safety programme / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Montané Capdevila, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
Objectives: This research aims to carry out a first validation of the QAR-Precon screening questionnaire applied in Catalonia during the drivers' initial training, analyse the differences in risky road user behaviour according to two main variables: whether they had any experience of an accident and sex and examine the different risky road user patterns of pre-drivers. [...]
2013 - 10.1080/13669877.2012.761272
Journal of risk research, Vol. 16, núm. 5 (2013) , p. 635-650  
15.
6 p, 105.7 KB Avaluació del programa d'entrenament d'habilitats parentals límits / Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
2014
Invesbreu : butlletí de difusió de recerques, Núm. 66 (2014) , p. 1-6  
16.
15 p, 287.0 KB Learning basic employability competence : a challenge for the active labour insertion of adolescents in residential care in their transition to adulthood / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Marzo, Maite 1965- (Universitat Ramon Llull) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
The teaching of basic employability competence from a very early age is of preventive value in the transition of young people in residential care to adulthood. The present research relates employability competence (finding and holding down a job and gaining promotion in the labour market) with positive career outcomes and employment opportunities. [...]
El aprendizaje de las competencias básicas de empleabilidad en los primeros años de vida de los jóvenes tutelados adquiere un valour preventivo clave para afrontar su proceso de transición hacia la vida adulta. [...]

2014 - 10.1080/13691457.2013.802227
European journal of social work, Vol. 17, núm. 2 (2014) , p. 252-265  
17.
16 p, 233.2 KB Desempleo y orientación para la carrera : aplicación y evaluación de un programa de adaptación a los cambios profesionales en la adultez / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
La adaptación al cambio profesional y el impacto de las TIC en el trabajo y la formación suponen un nuevo reto para la orientación ocupacional. La mejora de la adaptabilidad al cambio por parte de los trabajadores desempleados se concreta en la elaboración y evaluación de un programa de orientación, fundamentado en el cambio de actitudes, aplicado a una muestra de centros de formación ocupacional en el ámbito de referencia de la provincia de Barcelona. [...]
The adaptation to face professional changes and the impact of ITC in the workplace provide new challenges for the career guidance. In order to improve workers adaptability, especially of those who are unemployed, a guidance program, based on attitudes change, is applied and evaluated, in a sample of occupational centres in Barcelona. [...]

2012 - 10.5944/educxx1.16.1.723
Educación XX1, Vol. 16, núm. 1 (2012) , p. 191-206  
18.
16 p, 285.8 KB Emotional abilities as predictors of risky driving behavior among a cohort of middle aged drivers / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The aim of this study is to analyze the relationship between emotional abilities and the influence of this relationship on self reported drivers' risky attitudes. The risky driving attitudes and emotional abilities of 177 future driving instructors were measured. [...]
2012 - 10.1016/j.aap.2011.07.021
Accident analysis and prevention, Vol. 45 (2012) , p. 818-825  
19.
14 p, 179.9 KB Cuestionario para evaluar la adaptabilidad de los adultos desempleados hacia los cambios profesionales : aplicación preliminar y características psicométricas / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El presente artículo desarrolla una primera versión del instrumento Ce-PAC. El análisis de validez interna revela la existencia de tres factores que explican el 56. 58% de la varianza y que se corresponden con las dimensiones de las actitudes postuladas teóricamente (cognición, conducta y emociones) y sobre las que se debe incidir si se quiere mejorar la predisposición a actuar. [...]
This article develops an initial version of the instrument Ce-PAC. The internal validity analysis reveals the existence of three factors which explain 56. 58% of the variance; which have to do with the dimensions of theoretically-postulated attitudes (cognition, conduct and emotions); and which must be stressed if one wishes to improve the willingness to act. [...]

2011
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 13, núm. 2 (2011) , p. 99-112  
20.
10 p, 580.7 KB Evaluación de un programa de cambio de actitudes con preconductores para prevenir los accidentes de tráfico provocados por el alcohol en Cataluña / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Filella Guiu, Gemma (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Montané Capdevila, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En este estudio se presentan los resultados de una intervención para prevenir el consumo de alcohol en la conducción con preconductores de todo Cataluña. El programa que se aplicó, fundamentado en el cambio de actitudes, pretende reducir considerablemente el peligro que conlleva mezclar el alcohol con la conducción. [...]
This study appraises the results of an intervention to prevent drinkdriving in a cohort of pre-drivers in the region of Catalonia (Spain). The program applied, based on attitude change, sets out to reduce significantly the risk of being involved in drink-driving. [...]

2011
Adicciones, Vol. 23, núm. 3 (2011) , p. 257-265  

Articles : 24 registres trobats   anterior11 - 20següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.