Articles

Articles 39 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
3 p, 391.4 KB L'ensenyament de la terminologia en els estudis de secundària i batxillerat / Sánchez-Gijón, Pilar
2016 - 10.2436/20.2503.01.99
Terminàlia, Vol. 14 (2016) , p. 42-44  
12.
6 p, 833.6 KB ¿BUP, Formación Profesional o ...? / Casas i Vilalta, Montserrat
Análisis de la posible situación se creará en Barcelona con los alumnos que finalicen octavo de EGB. Para el curso 75-76 está prevista la implantación del BUP y la FP, pero se cuestiona quiénes van impartir estas enseñanzas y dónde. [...]
1975
Cuadernos de pedagogía, Num. 5 (1975) , p. 8-11  
13.
3 p, 224.6 KB Els treballs de recerca en format blog / Fernández, Isabel (INS Can Planas (Barberà del Vallès, Catalunya))
Aquest article analitza els aspectes positius i negatius d'un treball de recerca a Batxillerat en format digital després de l'experiència reflectida en el blog d'aula: <http://percstoripllux. blogspot. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 195-197  
14.
24 p, 4.0 MB ¿Cómo son los apuntes de matemáticas de un estudiante? Influencia de los elementos matemáticos y sus relaciones / Arce Sánchez, Matías (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Conejo Garrote, Laura (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Esta investigación se desarrolla en tres clases de primero de bachillerato con una metodología tradicional. En ella, comparamos los diferentes tipos de elementos y relaciones expuestos por los docentes con los apuntes que los estudiantes escriben en sus cuadernos. [...]
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. [...]
This research has been developed in three classrooms of high school students (16- 17 years old) with a traditional methodology. We have compared the different kinds of elements and relations presented by the teachers with the notes written by the students in their notebooks. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1706
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 149-172 (Investigaciones Didácticas)  
15.
22 p, 451.0 KB Aprendizajes de las interpolaciones gráficas y algebraicas : análisis comparativo / Berciano Alcaraz, Ainhoa (Universidad del País Vasco) ; Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid) ; Puerta Rebuel, Milagros (Universidad de Valladolid)
En este artículo presentamos un estudio empírico sobre la interpolación/extrapolación gráfica y algebraica con alumnado de bachillerato de Ciencias Sociales. A la hora de abordar el proble¬ma de la interpolación/extrapolación de una función hemos probado que con una instrucción especí¬fica con las plantillas gráficas adecuadas, la interpolación y extrapolación gráficas son más sencillas para el alumnado que las algebraicas, obteniéndose una diferencia significativa positiva en los resultados académicos con el método gráfico. [...]
En aquest article presentem un estudi empíric sobre la interpolació/extrapolació gràfica i algebraica amb alumnat de batxillerat de Ciències Socials. A l'hora d'abordar el problema de la interpolació/extrapolació d'una funció hem provat que amb una instrucció específica amb les plantilles gràfiques adequades, la interpolació i extrapolació gràfiques són més senzilles per a l'alumnat que les algebraiques, obtenint-se una diferència significativa positiva en els resultats acadèmics amb el mètode gràfic. [...]
In this paper we present an empirical study on the Graphical and Algebraic interpola-tion/extrapolation with students of High School of Social Sciences. We prove that, if the problem of the interpolation/extrapolation of a function is addressed with specific instructions and the appropria¬te graphical templates, the graphical interpolation and extrapolation are easier for students than the algebraic, obtaining a positive meaningful difference in the academic results with the graphic method. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1454
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 43-58 (Investigaciones Didácticas)  
16.
5 p, 349.3 KB Utilització de simuladors en l'estudi de les característiques de les reaccions d'equilibri / Hernández Santadaría, José Ángel (INS Badalona VII)
Els simuladors permeten disposar, d'una manera ràpida i senzilla, de models de l'evolució dels sistemes químics a nivell microscòpic i macroscòpic. Les activitats que es presenten en aquest article tenen com a objectiu facilitar que l'alumnat pugui deduir les principals ca-racterístiques de les reaccions d'equilibri a partir de l'anàlisi i la interpretació de les dades generades amb diferents simuladors.
Simulators allow us to have, in a quick and simple way, models of evolution of chemical systems at a microscopic and macroscopic level. The activities set forth in this article aim at facilitating the students' deduction of the main features of balance reactions by analy-sing and processing the data obtained from different simulators.

2014 - 10.5565/rev/ciencies.58
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 28 (Juny 2014) , p. 2-6  
17.
24 p, 1.3 MB Aprendizaje sobre disoluciones reguladoras de ph mediante indagación guiada utilizando sensores / Tortosa Moreno, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo se describe el diseño e implementación de una actividad de indagación guiada, contextualizada en la salud, para enseñar las disoluciones reguladoras de pH a alumnos de bachillerato, y se analiza el aprendizaje de los estudiantes. [...]
The design and implementation of an inquiry based laboratory activity to introduce buffer solutions to high school pupils is presented, and the learning of students is analysed. The context of the activity is human health and in it students use pH sensors and multicomputer based laboratory equipment to obtain data. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.744
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 189-211  
18.
4 p, 454.1 KB Estudi de reaccions àcid-base amb ajuda de les eines del laboratori virtual de química / Hernández Santadaría, José Ángel (Institut Badalona VII)
L'article proposa diverses activitats que utilitzen les eines del laboratori virtual de The ChemCollective per treballar de manera pràctica amb l'alumnat alguns dels continguts més rellevants relacionats amb les reaccions àcid-base del currículum de química de batxillerat.
2012 - 10.5565/rev/ciencies.382
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 23 (desembre 2012) , p. 11-14  
19.
7 p, 167.3 KB Diferencias en el rendimiento escolar por género asociadas al funcionamiento familiar de estudiantes de bachillerato / Sarmiento Silva, Carolina ; Vargas Gallegos, Martha ; Díaz Gutiérrez, Ricardo ; Universidad Nacional Autónoma de México
La vinculación entre rendimiento escolar y funcionamiento familiar es ampliamente recono-cida, así como las diferencias en el rendimiento de hombres y mujeres. El objetivo del es-tudio fue identificar el peso de diferentes dimensiones del funcionamiento familiar sobre el rendimiento escolar por género en 630 estudiantes, quienes contestaron la Escala del Fun-cionamiento Familiar para Adolescentes Escolarizados de Carolina Sarmiento, Martha Vargas y Ricardo Díaz (2009). [...]
The connection between school performance and family work is widely known, as so as the differences on the performance of men and women. The aim of this study was to identify the value of different dimensions of family work on the school performance in 630 stu-dents, who answered the Family Work Scale for Schooling Adolescents from Carolina Sar-miento, Martha Vargas & Ricardo Díaz (2009). [...]

2012 - 10.5565/rev/qpsicologia.1052
Quaderns de psicologia, Vol. 14, Núm. 2 (2012) , p. 17-23  
20.
4 p, 69.6 KB Presentació del Diccionari manual grec clàssic-català de l'editorial Vox / Reglà, Vicenç ; Tomàs, Remei ; Cintas, Guillem (INS Molí de la Vila (Capellades)) ; Borrell, Priscila
La llengua catalana ha patit des de sempre la manca d'un bon diccionari grec clàssic-català que pugui satisfer les necessitats de l'alumnat de l'educació secundària i la universitària. La tasca de traducció que s'ha dut a terme del Diccionario griego clásico-español de l'editorial Vox busca omplir aquesta absència tan important. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 299-302  

Articles : 39 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.