Articles

Articles 19 registres trobats  anterior11 - 19  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.05 segons. 
11.
9 p, 513.6 KB Cambiando las ideas sobre el cambio biológico / Jiménez Aleixandre, Mª P.
Results of a study on the learning of Natural Selection are presented, focusing on the lines for the design of an instructional sequence used with secondary school students, taking into account the alternative ideas they use to interpret biological change. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4726
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 248-256  
12.
10 p, 550.2 KB Calificaciones, pruebas objetivas y aprendizaje significativo en Química y Física de COU / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
Herein are studied the relations between Chemistry and Physics school marks in COU and in the first university year, and the score obtained at an objective test designed on the COU curriculum. The output of correlations is low and the analysis of the regression shows that the predictive ability of the variables of the objective test with respect to the marks is small; paradoxically, it is bigger for the marks at university than for those in COU, whose curriculum was the base for the test. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4626
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 275-284  
13.
16 p, 972.1 KB Contribución de la historia y de la filosofía de las ciencias al desarrollo de un modelo de enseñanza/aprendizaje como investigación / Gil Pérez, Daniel
After the fiasco of the alearning by discovery» orientation and the serious limitations of the areception learningn paradigm, a new consensus is emerging on the nature of mathematics and science learning as a construction of knowledge. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4537
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 197-212  
14.
11 p, 691.7 KB Enseñanza para un cambio conceptual : ejemplos de fuerza y de movimiento / Hewson, P. W. ; Beeth, M. E.
In this article the possibility of learning as a conceptual change and the way of teaching appropriate for this is discussed. This teaching has to have certain characteristics and ensure that the debate in the classroom is centered on the explicit ideas of the children, the status of which must be discussed and negotiated. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4280
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 25-35  
15.
6 p, 373.5 KB Estudios sobre consistencia en las ideas de los alumnos en ciencias / Martínez, José Mª Oliva
This article reviews the different lines of research related to the studies about «consistency» in the ideas as expressed by students, a highly interesting concept both from the theoretical and practica1 standpoints.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4242
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 87-92  
16.
12 p, 366.0 KB Validación de un test para verificar si el alumno posee concepciones científicas sobre calor, temperatura y energía interna / Silveira, F. Lang da (Universitat Federal de Rio Grande do Sul) ; Moreira, Marco Antonio (Universitat Federal de Rio Grande do Sul)
This study is a continuation of the task of validating a paper and pencil test to check whether the student has scientific conceptions about heat, temperature and internal energy in which we are working since 1989. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4241
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 75-86  
17.
15 p, 201.7 KB Una propuesta sobre enseñanza de la relatividad en el bachillerato como motivación para el aprendizaje de la física / Pérez, Héctor (IES de Sedaví (València)) ; Solbes Matarredona, Jordi (IES J. Rodrigo Botet (Manises))
La relatividad es una parte importante de la física moderna. En este artículo se analiza su aprendizaje en la enseñanza secundaria y se argumenta razonadamente contra prácticas tradicionales en la enseñanza de la relatividad. [...]
Relativity is a very important part of modern physics. In this paper we analyze the teaching and learning of the theory of relativity in secondary education and we show some reasoned arguments against traditional methods to teach it. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3805
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 2 (2006) p. 269-283  
18.
12 p, 637.4 KB El valor de la metaevaluación del cambio conceptual : una experiencia didáctica / Costamagna, Alicia María Teresa (Universidad Nacional del Litoral (Argentina). Facultad de Bioquímica y Ciencias Biológicas)
El presente trabajo aborda distintos aspectos dentro del marco conceptual de una «enseñanza para la comprensión». Uno de ellos es la consideración de las ideas previas de alumnos universitarios, proponiendo la explicitación de sus representaciones, en una situación tomada de la vida real. [...]
This work deals with different aspects within the conceptual frame of teaching for understanding. One of them is the consideration of university students' previous knowledge, proposing the expression of their own representations, taking real life situations as a starting point. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3832
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 419-430  
19.
30 p, 148.0 KB Las preconcepciones del estudiante de profesorado : de la construcción y transmisión del conocimiento a la participación en el aula / Bretones Román, Antonio (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica y Organización Escolar)
En este artículo revisamos un amplio conjunto de estudios de las dos últimas décadas sobre el proceso de convertirse en profesor. Analizamos la socialización profesional del docente y el cambio conceptual en la comprensión de la enseñanza y el aprendizaje, referidos al estudiante de profesorado de educación primaria y de secundaria, centrados especialmente en el periodo formativo de las prácticas de enseñanza y del primer año de docencia. [...]
En aquest article revisem un ampli conjunt d'estudis de les dues últimes dècades que gira al voltant del procés de convertir-se en professor. Analitzem la socialització professional del docent i el canvi conceptual en la comprensió de l'ensenyament i l'aprenentatge, referits a l'estudiant de professorat d'educació primària i de secundària, centrats especialment en el període formatiu de les pràctiques d'ensenyament i del primer any de docència. [...]
In this article we revise an extensive range of studies carried out in the last two decades on the process of becoming a teacher. We analyze the professional socialization of the teacher and the conceptual change on the understanding of teaching and apprenticeship, both referred to students of the teaching profession in primary and secondary education; focusing specifically on the formative period of the teaching practices and the first year of teaching. [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.285
Educar, N. 32 (2003) , p. 25-54  

Articles : 19 registres trobats   anterior11 - 19  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.