Articles

Articles 48 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
15 p, 2.0 MB The Challenge of teaching mobile journalism through MOOCs : a case study / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Smartphones have become a key social tool: They have changed the way people consume, receive and produce information, providing potentially anyone with the opportunity to create and share content through a variety of platforms. [...]
2020 - 10.3390/su12135307
Sustainability, Vol. 12 Núm. 13 (2020) , p. 5307  
12.
16 p, 5.2 MB Comparative study of the information about the COVID-19 pandemic and COVID-19 vaccines on the covers of United Kingdom, France, Spain and United States' main newspapers / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala) ; Gracia Villar, Monica (Universidad Europea del Atlántico)
This study compares the information coverage of the vaccine against the information of the COVID-19 pandemic in eight newspapers (two per country) from the United Kingdom, France, Spain and the United States. [...]
2022 - 10.3390/socsci11090412
Social Sciences, Vol. 11 Núm. 9 (September 2022) , p. 412  
13.
13 p, 4.2 MB Journalism students and information consumption in the era of fake news / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Technological platforms, such as social media, are disrupting traditional journalism, as a result the access to high-quality information by citizens is facing important challenges, among which, disinformation and the spread of fake news are the most relevant one. [...]
2021 - 10.17645/mac.v9i1.3516
Media and Communication, Vol. 9 Núm. 1 (2021) , p. 338-350  
14.
8 p, 894.0 KB Desafíos del uso de TikTok como plataforma educativa : una red multitemática donde el humor supera al debate / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Robledo-Dioses, Kelly (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
TikTok es actualmente la aplicación más descargada después de WhatsApp y Messenger. En el ámbito educativo la red social marcó un precedente en España, cuando el 2020 desarrolló el proyecto #Edutok. [...]
TikTok is the most downloaded app after Whatsapp and Messenger currently. In the educational field, this social network set a precedent in Spain, when in 2020 developed the #Edutok project. We have analysed the content of 800 videos from Spanish tiktokers accounts considered as part of #Edutok. [...]

2022 - 10.17811/rifie.51.2.2022.121-128
Aula abierta, Vol. 51 Núm. 2 (2022) , p. 121-128  
15.
14 p, 391.8 KB Estudios universitarios de periodismo en España : un análisis curricular / Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Calvo, Elvira (Universidad Complutense de Madrid)
Este artículo muestra los resultados de un estudio cuantitativo y cualitativo que analiza los siete planes de estudio sobre periodismo de siete universidades españolas, tanto públicas como privadas, con mayor reputación académica, impacto de investigación y reputación del empleador, según los índices internacionales QS World University y Shanghai Ranking. [...]
his article shows the results of a quantitative and qualitative study that analyses the Journalism curricula of seven Spanish universities, both public and private, with the highest academic reputation, research impact and employer reputation, according to the international indexes: QS World University and Shanghai Ranking. [...]

2022 - 10.14198/MEDCOM.21966
Revista Mediterránea de Comunicación, Vol. 13 Núm. 2 (2022) , p. 223-235
2 documents
16.
11 p, 468.4 KB Mujeres directivas de televisión : Entre el liderazgo y las desigualdades de género. El caso español / Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alcolea Díaz, Gema (Universidad Rey Juan Carlos)
El liderazgo femenino en empresas de televisión en España está lejos de consolidarse, a pesar de los grandes avances en Europa y en otros países desarrollados en la última década. El objetivo de este estudio es observar cómo la masculinización del poder y los estereotipos de género continúan provocando un lastre en el ascenso de la mujer en puestos directivos de alto nivel en televisión. [...]
Female leadership in television companies in Spain is far from being consolidated, despite the great advances in Europe and other developed countries in the last decade. The aim of this study is to observe how the masculinization of power and gender stereotypes continue to hinder the rise of women in high-level management positions in television. [...]

2022 - 10.5209/hics.77386
Historia y comunicación social, Vol. 27 Núm. 1 (2022) , p. 31-41  
17.
22 p, 1.4 MB Representación del populismo en la prensa tradicional española. El caso de El País y El Mundo / Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Polo, Xosé Ramón (Universidad Rey Juan Carlos)
La proyección y relevancia del fenómeno del populismo en la última década ha provocado que la prensa tradicional se quede fuera de la estrategia de comunicación que marcan los políticos populistas principalmente a través de las redes sociales. [...]
The projection and relevance of the phenomenon of populism in the last decade has caused the traditional press to be left out of the communication strategy established by populist politicians through social networks, mainly. [...]

2022 - 10.1387/zer.23449
ZER: Revista de Estudios de Comunicación = Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, Vol. 27 Núm. 52 (2022) , p. 13-34  
18.
17 p, 574.8 KB La privacidad, un desafío para periodistas y comunicadores. Análisis de la privacidad en los estudios universitarios de comunicación de Europa y Estados Unidos / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos)
El derecho a la privacidad del ciudadano y su preocupación por la protección de sus datos se ha acentuado con la consolidación y el uso masivo de internet, donde se ven expuestas, cada vez más, millones de referencias personales tanto de usuarios directos como de navegantes esporádicos. [...]
The right to privacy of citizens and their concern for the protection of their data has been accentuated with the consolidation and massive use of the Internet, where millions of personal references of both direct users and sporadic surfers are increasingly exposed. [...]

2022 - 10.12795/Ambitos.2022.i55.09
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 53 (2021) , p. 131-147  
19.
13 p, 580.2 KB Expansion of the core business of traditional media companies in Spain through SVOD services / Alcolea Díaz, Gema (Universidad Rey Juan Carlos) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
The strategic importance of the internet for television became evident in the early 2000s, even destabilizing its very concept and finally resulting in convergence towards a profound transformation of the sector. [...]
2022 - 10.15581/003.35.1.163-175
Communication & Society, Vol. 35 Núm. 1 (2022) , p. 163-175  
20.
21 p, 645.2 KB TikTok and the new language of political communication : the case of Podemos / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos)
Introduction: Political parties struggle to reconnect to Young people by using social networks. Acknowledging that 2020 has been the year of TikTok, most Spanish political parties have joined this social network: Podemos, with 191. [...]
Introducción: Los partidos políticos luchan por conectar con los jovenes a través del uso de las redes sociales. 2020 ha sido el año de TikTok y, por esta razón, la mayoría de los partidos politicos españoles ha querido estar presente. [...]

2021 - 10.6035/clr.5817
Cultura, Lenguaje y Representación, Vol. 26 (2021) , p. 267-287  

Articles : 48 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Cervi, L.
13 Cervi, Laura,
1 Cervi, Laura, 0000-0002-0376-0609
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.