Articles

Articles 13 registres trobats  anterior11 - 13  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
8 p, 345.0 KB Explicaciones de procesos termodinámicos a partir del modelo corpuscular : una propuesta didáctica / Cárdenas, Marta ; Ragout de Lozano, Silvia
According to the results of an exploratory research on Thermodynamics, it is concluded that the university students tested prefer explanations which account for underlying mechanisms (batigenous explanations) in physical phenomena analysed during the instruction process. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4210
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 343-349  
12.
10 p, 556.4 KB La física de la fuerza impresa y sus implicaciones para la enseñanza de la mecánica / Peduzzi, L. O. Q. (Universidade do Estado de Santa Catarina (Florianópolis, Brasil)) ; Zylbersztajn, A. (Universidade do Estado de Santa Catarina (Florianópolis, Brasil))
When exarnining learners' understanding of questions involving the movement of projectiles one notices, in general, that their common sense is far away from making any reference to aristotelian antiperistasis. [...]
It may have been a reference for the establishment of the impetus theory by Buridan in the fourteenth century, and was part of the debate that took place from the twelfth century onwards about the possible movement of a projectile in the void. [...]

1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4163
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 351-359  
13.
9 p, 605.2 KB Aprendizaje activo de la cinemática lineal y su representación gráfica en la escuela secundaria / Guidugli, Silvina (Universidad Nacional de San Luis (Argentina). Departamento de Física) ; Fernández Gauna, Cecilia (Universidad Nacional de San Luis (Argentina). Departamento de Física) ; Benegas, Julio (Universidad Nacional de San Luis (Argentina). Departamento de Física)
En este trabajo se informa sobre una experiencia de aplicación de metodologías de enseñanza activa para el aprendizaje conceptual de la cinemática lineal y su representación gráfica en alumnos de 1r. [...]
In this paper we report an experience of aplicación of active learning methodologies for the teaching of linear kinematic concepts and their linear graph representation to 10th grade students. The instruction is proposed in the context of road safety and has been evaluated with a multiple choice test made mainly of items taken from the Test of Understanding of Kinematics Graphs (TUG-K) proposed by Beichner (1994). [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3877
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 463-472  

Articles : 13 registres trobats   anterior11 - 13  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.