Articles

Articles 79 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
22 p, 553.0 KB Exploring the value of service learning : students' assessments of personal, procedural and content learning / García Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Research into Service Learning (S-L) has investigated the value of this pedagogy to construct student learning and foster commitment to social issues. Most research focuses on the positives outcomes of S-L, without considering comparison with other practices. [...]
La investigación en Aprendizaje Servicio (ApS) ha estudiado el valor de esta pedagogía para construir el aprendizaje de los estudiantes y fomentar el compromiso con los problemas sociales. La mayoría de las investigaciones se centran en los resultados positivos del ApS, sin comparar con otras prácticas. [...]

2018 - 10.15581/004.35.557-577
Estudios sobre educación, Vol. 35 (2018)  
12.
8 p, 111.4 KB Algunas claves de la futura reforma del Estatuto Jurídico Civil del animal en España / Aláez Corral, Benito (Universidad de Oviedo. Departamento de Derecho Público)
Este trabajo es una reelaboración de la parte introductoria al Informe sobre la reforma del Estatuto Jurídico Civil de los animales en España, que fue entregado en el Congreso de los Diputados durante la preparación de la Proposición de Ley de reforma del Código Civil sobre el régimen jurídico de los animales, actualmente en tramitación. [...]
This text is an elaborated version of the introductory part of the Report to the changing of the civil law status of animals in Spain, which was submitted to the Spanish Congress of Deputies during the drafting of the ongoing Bill to amend the Civil Code regarding the legal status of animals. [...]

2018 - 10.5565/rev/da.342
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 9 Núm. 3 (2018) , p. 48-55 (Dossier temático)  
13.
Learning to live with social-ecological complexity: An interpretive analysis of learning in 11 UNESCO Biosphere Reserves / Schultz, Lisen (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Juárez Bourke, Alba (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; D'Armengol, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Torrents, Pau (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Hardardottir, Hildur (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Jansson, Annie (Stockholm University. Department of Human Geography) ; Mohedano Roldán, Alba (Stockholm University. Department of Political Science) ; West, Simon (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre)
Learning is considered a means to achieve sustainability in practice and has become a prominent goal of sustainability interventions. In this paper we explore how learning for sustainability is shaped by meaning, interpretation and experience, in the context of UNESCO Biosphere Reserves (BRs). [...]
2018 - 10.1016/j.gloenvcha.2018.03.001
Global Environmental Change, Vol. 50, (May 2018) , p. 75-87  
14.
56 p, 7.7 MB ¿Cómo aprende el profesorado universitario español? Comprendiendo el uso de estrategias de aprendizaje / Quesada-Pallarés, Carla (University of Leeds) ; Fernández-de-Álava, Miren (Universidad de las Islas Baleares) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Este artículo analiza cómo el profesorado universitario español aprende en el puesto de trabajo y si el país de residencia influye en el uso de estrategias de aprendizaje. Metodología: Para ello se sirve de los datos cuantitativos recogidos con la encuesta PIAAC 2012 (Programa para la Evaluación Internacional de las Competencias de Adultos); en la que se obtuvieron 276 respuestas de docentes europeos. [...]
This paper examines how Spanish university teachers learn in the workplace and how, that being the case, the place of residence influences their use of learning strategies. Methodology: It draws on quantitative data from the 2012 PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies) survey in a European sample of 276 respondents, comparing Spain with the other European countries participating in PIAAC (Cyprus, Czech Republic, Denmark, England, Flanders, France, Italy, Netherlands, Northern Ireland, Poland, and Slovak Republic). [...]

2017 - 10.4438/1988-592X-RE-2017-376-347
Revista de educación (Madrid), Núm. 376 (2017) , p. 135-162  
15.
16 p, 839.7 KB Natural Selection in the Great Apes / Cagan, Alexander (Department of Evolutionary Genetics, Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology, Leipzig, Germany) ; Theunert, Christoph (University of California. Department of Integrative Biology,) ; Laayouni, Hafid (Universitat Autonòma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Santpere, Gabriel (Yale University School of Medicine. Department of Neuroscience) ; Pybus, Marc (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Ciencies Experimentals i de la Salut, Institut de Biologia Evolutiva) ; Casals, Ferran (Universitat Pompeu Fabra. Genomics Core Facility, Departament de Ciencies Experimentals i de la Salut) ; Prüfer, Kay (Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology. Department of Evolutionary Genetics) ; Navarro, Arcadi (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA)) ; Marquès i Bonet, Tomàs, 1975- (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA)) ; Bertranpetit, Jaume (University of Cambridge. Department of Archaeology and Anthropology, Leverhulme Centre for Human Evolutionary Studies) ; Andrés, Aida M. (ax Planck Institute for Evolutionary Anthropology. Department of Evolutionary Genetics)
Natural selection is crucial for the adaptation of populations to their environments. Here, we present the first global study of natural selection in the Hominidae (humans and great apes) based on genome-wide information from population samples representing all extant species (including most subspecies). [...]
2016 - 10.1093/molbev/msw215
Molecular Biology and Evolution, Vol. 33, Núm. 12 (desembre 2016) , p. 3268-3283  
16.
13 p, 5.2 MB The Verrucomicrobia LexA-Binding Motif : Insights into the Evolutionary Dynamics of the SOS Response / Erill, Ivan (University of Maryland Baltimore County. Erill Lab, Department of Biological Sciences) ; Campoy Sánchez, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Kiliç, Sefa (University of Maryland Baltimore County. Erill Lab, Department of Biological Sciences) ; Barbé García, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia)
The SOS response is the primary bacterial mechanism to address DNA damage, coordinating multiple cellular processes that include DNA repair, cell division, and translesion synthesis. In contrast to other regulatory systems, the composition of the SOS genetic network and the binding motif of its transcriptional repressor, LexA, have been shown to vary greatly across bacterial clades, making it an ideal system to study the co-evolution of transcription factors and their regulons. [...]
2016 - 10.3389/fmolb.2016.00033
Frontiers in Molecular Biosciences, Vol. 3 (july 2016) , art. 33  
17.
10 p, 752.3 KB Genome data from a sixteenth century pig illuminate modern breed relationships / Ramírez, Óscar (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institut de Biologia Evolutiva) ; Burgos-Paz, William (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Casas, E (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Ballester Devis, Maria (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Bianco, E. (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Olalde, Iñigo (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institut de Biologia Evolutiva) ; Santpere, G. (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institut de Biologia Evolutiva) ; Novella Dalmau, Violeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Gut, M. (Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica) ; Lalueza-Fox, Carles (Consejo Superior de Investigaciones Científicas. Institut de Biologia Evolutiva) ; Saña Seguí, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Pérez-Enciso, Miguel (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
Ancient DNA (aDNA) provides direct evidence of historical events that have modeled the genome of modern individuals. In livestock, resolving the differences between the effects of initial domestication and of subsequent modern breeding is not straight forward without aDNA data. [...]
2014 - 10.1038/hdy.2014.81
Heredity, Vol. 114 (2015) , p. 175-184  
18.
21 p, 770.5 KB La influencia del diálogo social en las normas que afectan a los trabajadores de edad : comparación franco-española en el contexto de la UE / Amauger-Lattes, Marie Cecile ; Ysàs Molinero, Helena
El artículo aborda el papel que los mecanismos de diálogo social han tenido en España y en Francia en los últimos años en relación a las políticas de empleo y de protección social dirigidas a los trabajadores de edad. [...]
This paper addresses the role that social dialogue mechanisms have had in Spain and France in recent years in relation to employment and social protection policies aimed at older workers. The flexibility of working time, together with the adaptation of safety and health measures to the requirements related to age, and functional mobility linked to health demands and the worker's abilities, are necessary measures to prevent early departure of the labour market of older workers. [...]

2017
Documentación Laboral, Vol. 4, Núm. 112 (2017)  
19.
19 p, 1.5 MB Desigualdad y segmentación en los mercados de trabajo de España y Argentina / López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La finalidad de este artículo es construir un modelo de segmentación general para analizar las desigualdades sociales en el mercado de trabajo y plantear la comparación de una tipología de posiciones o segmentos de empleo entre España y Argentina. [...]
La finalitat d'aquest article és construir un model de segmentació general per analitzar les desigualtats socials al mercat de treball i plantejar la comparació d'una tipologia de posicions o segments d'ocupació entre Espanya i Argentina. [...]
The purpose of this article is to construct a general segmentation model to analyze social inequalities in the labor market and to propose the comparison of a typology of employment positions or segments between Spain and Argentina. [...]

2017 - 10.5565/rev/aiet.51
Anuario IET de trabajo y relaciones laborales, Vol. 4 (2017) , p. 15-33 (Evolució i característiques de l'ocupació i del mercat de treball)  
20.
14 p, 471.5 KB A 1,681-locus consensus genetic map of cultivated cucumber including 67 NB-LRR resistance gene homolog and ten gene loci / Luming Yang, Lunig (University of Wisconsin. Horticulture Department) ; Li, Dawei (University of Wisconsin. Horticulture Department) ; Li, Yuhong (University of Wisconsin. Horticulture Department) ; Gu, Xingfang (Zhongguo nong ye ke xue yuan. Institute of Vegetables and Flowers) ; Huang, Sanwen (Zhongguo nong ye ke xue yuan. Institute of Vegetables and Flowers) ; Garcia Mas, Jordi (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Weng, Yiqun (University of Wisconsin. Horticulture Department)
BACKGROUND: cucumber is an important vegetable crop that is susceptible to many pathogens, but no disease resistance (R) genes have been cloned. The availability of whole genome sequences provides an excellent opportunity for systematic identification and characterization of the nucleotide binding and leucine-rich repeat (NB-LRR) type R gene homolog (RGH) sequences in the genome. [...]
2013 - 10.1186/1471-2229-13-53
BMC plant biology, Vol. 13 (2013) , art. 53  

Articles : 79 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.