Articles

Articles 27 registres trobats  anterior11 - 20següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
16 p, 152.5 KB Performativitat i aporia derridianes en la creació del món segons Hasday Cresques / Rosàs Tosas, Mar (The University of Chicago)
L'objectiu d'aquest article és fer llum a la complexa i ambigua explicació sobre la creació del món que proposa Hasday Cresques -un rabí, metge i filòsof jueu nascut a Barcelona al segle xiv- a Or Adonay (La llum del Senyor). [...]
The aim of this article is to shed light on the complex and ambiguous explanation of the creation of the world put forward in Or Adonay (The Light of God) by Hasdai Crescas-a Jewish rabbi, doctor and philosopher born in Barcelona in the 14th century. [...]
El objetivo de este artículo es dar luz a la compleja y ambigua explicación sobre la creación del mundo que propone Hasday Cresques -un rabino, médico y filósofo judío nacido en Barcelona en el siglo XIV- en Or Adonay (La luz del Señor). [...]

2015 - 10.5565/rev/enrahonar.30
Enrahonar, Vol. 54 (2015) , p. 77-92 (Articles)  
12.
6 p, 111.9 KB Ressenyes / Casanellas i Bassols, Pere (Societat Catalana d'Estudis Hebraics)
Índex de l'obra ressenyada: Llibre de la Creació, Edició i traducció de Manuel Forcano. Barcelona: Fragmenta Editorial, 2012.
2015 - 10.5565/rev/enrahonar.241
Enrahonar, Vol. 54 (2015) , p. 152-157 (Ressenyes)  
13.
16 p, 349.5 KB Aspectos dinámicos de la formación en creación de empresas : un estudio empírico / Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Toledano Garrido, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Es comúnmente aceptada en la actualidad la importancia que tiene la formación en creación de empresas, especialmente en la enseñanza superior. A pesar de ello, la literatura sobre el tema no justifica de forma determinante el vínculo entre dicha formación y las actitudes empresariales. [...]
2008
Información comercial española, Num. 841 (Marzo-Abril 2008) , p. 69-83  
14.
11 p, 514.2 KB The Soul of the earth and the value of art : Joan Miró, Rodolf Llorens, Antoni Tàpies, Eduard Nicol / Cuscó i Clarasó, Joan, 1971- (Societat Catalana de Filosofia)
This paper puts side by side philosophy and artistic creation in Catalonia in the twentieth century. We have to grasp how art and philosophy are able to generate and share thought and expression: a vision and a unique understanding of reality. [...]
2011 - 10.2436/20.3001.02.11
Journal of Catalan Intellectual History, Vol. 1, Núm. 2 (2011) , p. 149-159  
15.
20 p, 1.2 MB La emergencia de las "empresas de base humana" en España : ¿nuevo paradigma o consecuencia inevitable? / Valenzuela García, Hugo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Molina, José Luis (Molina González) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
El artículo presenta una serie de estudios de caso etnográfico de empresas españolas de «base humana», denominadas de este modo por potenciar el factor humano como ventaja competitiva. Estas empresas poseen ciertos rasgos en común: operan en la economía del conocimiento, sus fundadores son talentosos jóvenes emprendedores, aplican conocimientos de las humanidades, son flexibles y cooperativas, realizan una gestión horizontal y no persiguen el lucro como único objetivo. [...]
L'article exposa una sèrie d'estudis de cas etnogràfic d'empreses espanyoles de «base humana », anomenades d'aquesta manera pel fet de potenciar el factor humà com a avantatge competitiu. Aquestes empreses posseeixen certs trets en comú: operen en l'economia del coneixement, els seus fundadors són joves emprenedors talentosos, apliquen coneixements de les humanitats, són flexibles i cooperatives, tenen una gestió horitzontal i no persegueixen el lucre com a objectiu únic. [...]
L'article présente un ensemble d'études de cas ethnographiques portant sur des entreprises espagnoles «de base humaine», dénommées ainsi afin de favoriser le facteur humain comme avantage concurrentiel. [...]
This paper presents a number of ethnographic case study of Spanish so-called "human-base enterprises", since they enhance the human factor as a competitive advantage. These companies do share certain traits: they operate in the knowledge economy, founders are talented young entrepreneurs, knowledge from humanities and arts are usually applied, are flexible and cooperative, apply horizontal management, and do not necessarily pursue profit as their main objective. [...]

2013 - 10.5565/rev/dag.61
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 59, Núm. 3 (Setembre-Desembre 2013) , p. 523-542  
16.
17 p, 877.0 KB Desenvolvimento regional e análise de redes sociais : um estudo do Arranjo Produtivo Local (APL) caprinovinocultura em Pernambuco-Brasil / Dornelas, Marcos Aurélio (ITEP (Brasil)) ; Pimentel Neto, José Geraldo (ITEP (Brasil)) ; Pereira Lira, Marcia Maria (ITEP (Brasil))
Os fluxos de recursos em um arranjo econômico dependem do ambiente social em que as organizações estão inseridas. A caprinovinocultura é economia secundária na maioria dos municípios pernambucanos. [...]
Los flujos en un arreglo productivo dependen del entorno social en el que las organizaciones están insertadas. La creación de caprinos y ovinos es una economía secundaria en la mayoría de los municipios de Pernambuco. [...]
Knowledge flows in an economic arrangement depend on the social environment in which organizations are embedded. The caprinovinocultura is a secondary economy in most municipalities of Pernambuco. However, it is recognized the existence of a Local Productive Arrangement (APL) caprinovino in the state. [...]

2013 - 10.5565/rev/redes.362
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 24, Núm. 1 (Junio 2013) , p. 176-192  
17.
6 p, 77.3 KB El Pla Territorial Metropolità de Barcelona : els reptes de futur / Nel·lo, Oriol, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
L'autor, principal responsable de la major part del planejament territorial, i supramunicipal en general, avui vigent a Catalunya, planteja els reptes de futur del territori metropolità a partir de l'aprovació del PTMB. [...]
2012
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, Núm. 55 (Juliol 2012) , p. 100-105
2 documents
18.
18 p, 196.3 KB Jeanne Hersch : una filosofía dei contorni / Monticelli, Roberta de (Università Vita-Salute San Raffaele)
A Si tracciano le linee fondamentali del pensiero di Jeanne Hersch (Ginevra, 1910-2000), che concepisce la filosofia come servizio anti-idolatrico nei confronti della trascendenza da un lato, e dall'altro come continua presa di coscienza dei gesti della libertà che fanno irriducibile al dato e insieme profondamente individuata, qui ed ora, la nostra vita. [...]
2007
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 13 (2007) , p. 161-178  
19.
19 p, 2.3 MB Modalidades, usos y presencia de la ficción como recurso creativo en la publicidad radiofónica / Arcos Foix, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Tras definir qué se entiende por ficción en el terreno de la publicidad radiofónica y acuñar tres modalidades ficcionales distintas -dramatizada, narrada e ilustrativa o testimonial mediática-, este artículo estudia y analiza con qué frecuencia aparecen la ficción y cada una de sus modali­dades en las cuñas de la radio convencional, así como su especificidad según el producto o ser­vicio anunciado y el tipo de publicidad (comercial o no comercial). [...]
After defining what can be considered fiction in radio advertising and coining three different fictional modalities -dramatized, narrated and illustrative or media testimonial-, this article studies and analyzes how frequently fiction and each of its modalities are found in conventio­nal radio spots, as well as their specificity according to the advertised product or service and the type of advertising (commercial or non-commercial). [...]
Després de definir què s'entén per ficció en el terreny de la publicitat radiofònica i encunyar tres modalitats ficcionales diferents -dramatitzada, narrada i il·lustrativa o testimonial mediàtica-, aquest article estudia i analitza amb quina freqüència apareixen la ficció i cadascuna de les seves modalitats a les falques de la ràdio convencional, així com la seva especificitat segons el producte o servei anunciat i el tipus de publicitat (comercial o no comercial). [...]

2011 - 10.7238/a.v0i43.1309
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 43 (2011) , p. 1-19  
20.
13 p, 65.6 KB La maternité dans la littérature féminine au Marroc / Mezgueldi, Zohra (Université Hassan II d'Aïn Chock, Casablanca)
La littérature féminine au Maroc reflète les représentations socio-culturelles de la maternité en la faisant ressortir comme une contrainte imposée aux femmes pour exister dans la société et la famille. [...]
2008
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 14 (2008) , p. 51-64 (Dossier)  

Articles : 27 registres trobats   anterior11 - 20següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.