Articles

Articles 76 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
11.
16 p, 186.0 KB Pre-service language teachers' perceptions of professional learning and development resulting from Greek as a Foreign Language teaching placements / Andria, Maria (National and Kapodistrian University of Athens)
Language teacher education research has convincingly shown that teaching placements can function as an opportunity for pre-service teachers to connect the theoretical knowledge acquired at university with actual classroom practices. [...]
La recerca sobre la formació de professorat d'idiomes ha demostrat que les pràctiques docents poden funcionar com una oportunitat perquè els professors en formació connectin els coneixements teòrics adquirits a la universitat amb les pràctiques reals a l'aula. [...]
La investigación sobre la formación de profesorado de idiomas ha demostrado que las prácticas docentes pueden funcionar como una oportunidad para que los profesores en formación conecten los conocimientos teóricos adquiridos en la universidad con las prácticas reales en el aula. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1396
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 19-34  
12.
16 p, 154.8 KB Competencia digital : docentes en formación y resolución de problemas / Grande-de-Prado, Mario (Universidad de León) ; Cañón-Rodríguez, Ruth (Universidad de León) ; García-Martin, Sheila (Universidad de León) ; Cantón Mayo, Isabel (Universidad de León)
Esta investigación tiene como objetivo conocer y analizar la autopercepción que el alumnado que inicia sus estudios en el grado de Maestro de Educación Primaria posee en referencia a su competencia electrónica para resolver problemas técnicos en el entorno digital, por lo que constituye un reto educativo relevante, puesto que se trata de un conocimiento imprescindible en la sociedad actual. [...]
Aquesta investigació té com a objectiu conèixer i analitzar l'autopercepció que posseeix l'alumnat que inicia els estudis en el grau de Mestre d'Educació Primària en referència a la seva competència electrònica per resoldre problemes tècnics en l'entorn digital, per la qual cosa aquesta qüestió esdevé un repte educatiu rellevant, atès que es tracta d'un coneixement imprescindible en la societat actual. [...]
The aim of this research is to determine and analyze the self-perception of first-year students in the bachelor's degree in primary teacher education regarding their skills to resolve technical problems in the digital environment. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1159
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 381-396 (Temas de investigación)  
13.
19 p, 1.1 MB Invisibles y ciudadanía global en la formación del profesorado de Educación Secundaria / Ballbé, Maria ; González-Valencia, Gustavo A. ; Ortega-Sánchez, Delfín
El objetivo del presente estudio fue analizar qué piensa y cómo reflexiona el futuro profesorado de Educación Secundaria (n = 61) sobre problemas y conflictos sociales controvertidos, que afectan de manera local/global la vida de las personas, y que se pueden apreciar en el tiempo, el espacio geográfico, a través de las interrelaciones sociales, etc. [...]
L'objectiu d'aquest estudi va ser analitzar què pensa i com reflexiona el futur professorat d'Educació Secundària (n = 61) sobre problemes i conflictes socials controvertits, que afecten de manera local / global la vida de les persones, i que es pot apreciar en el temps, l'espai geogràfic, a través de les interrelacions socials, etc. [...]
The aim of this study is to analyze what future Secondary Education teachers think (n = 61) and how they reflect on controversial social problems and conflicts affecting local/global issues, rethinking historical time, geographical space and social interrelations in the world. [...]
Le but de cette étude était d'analyser ce que pensent les futurs enseignants du secondaire et comment ils réfléchissent (n = 61) sur les problèmes sociaux controversés et les conflits, qui affectent la vie des gens au niveau local / mondial, et qui sont peut apprécier dans le temps, l'espace géographique, à travers les interrelations sociales, etc. [...]

2021 - 10.5565/REV/JTL3.910
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 2 (2021) , p. e910 (Articles)  
14.
27 p, 467.1 KB Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...]
El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...]
L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...]
This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117  
15.
24 p, 994.3 KB La mejora de las habilidades comunicativas como espacio de innovación : un acercamiento al Proyecto Lingüístico de Centro (PLC) / Fabregat Barrios, Santiago (Universidad de Jaén)
El Proyecto Lingüístico de Centro (PLC) ofrece una respuesta al reto de la mejora de la competencia comunicativa de los estudiantes desde una perspectiva interdisciplinar y constituye un espacio de coordinación, innovación y transformación en el ámbito educativo. [...]
The School Language Project (SLP) offers a response to the challenge of improving students' communicative competence from an interdisciplinary perspective and constitutes a space for coordination, innovation and transformation in the educational field. [...]
El Projecte Lingüístic de Centre (PLC) ofereix una resposta a el repte de la millora de la competència comunicativa dels estudiants des d'una perspectiva interdisciplinària i constitueix un espai de coordinació, innovació i transformació en l'àmbit educatiu. [...]
Le Projet Linguistique de Centre (PLC) offre une réponse au défi d'améliorer la compétence communicative des étudiants dans une perspective interdisciplinaire et constitue un espace de coordination, d'innovation et de transformation dans le domaine de l'éducation. [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.992
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 4 (2020) , p. 992 (Invited Authors)  
16.
19 p, 307.9 KB La transferència de la formació del professorat universitari : anàlisi del disseny del Programa de Formació Inicial (UPF) / Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona)
El present estudi analitza el disseny del Programa de Formació Inicial en la Docència Universitària (FIDU) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) des de la perspectiva de la transferència de la formació. [...]
2017
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 205-223  
17.
15 p, 172.9 KB Análisis de actitudes y autoeficacia percibida del profesorado ante la educación inclusiva / Collado-Sanchis, Alba (Universitat de València) ; Tárraga Mínguez, Raúl (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Lacruz-Pérez, Irene (Universitat de València) ; Sanz-Cervera, Pilar (Universitat de València)
La formación y la actitud del profesorado ante la inclusión educativa es un aspecto clave que debe ser estudiado teniendo en cuenta la elevada heterogeneidad de alumnado que actualmente se encuentra escolarizado en las aulas ordinarias. [...]
La formació i l'actitud del professorat davant la inclusió educativa és un aspecte clau que ha de ser estudiat tenint en compte l'elevada heterogeneïtat d'alumnat que actualment es troba escolaritzat a les aules ordinàries. [...]
Teachers' training and attitudes towards inclusive education are key aspects that merit attention given the large heterogeneity of students currently enrolled in mainstream classes. The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards the inclusion of students with specific educational needs in different educational stages, in addition to the perceived level of self-efficacy of the teachers themselves. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1117
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 509-523 (Temas de investigación)  
18.
16 p, 151.6 KB Dos perspectivas de una misma meta : pertinencia y nivel de logro de las competencias universitarias / Belmonte, María Luisa (Universidad de Murcia) ; Garcia-Sanz, Maria Paz (Universidad de Murcia) ; Galián Nicolás, Begoña (Universidad de Murcia)
Tras las profundas modificaciones experimentadas por las instituciones educativas universitarias en los últimos años, se declara al estudiante como el mayor protagonista de su propio proceso formativo, lo que le promulga como agente activo de su aprendizaje. [...]
Després de les profundes modificacions experimentades per les institucions educatives en els darrers anys, es declara l'estudiant com el protagonista més important del seu propi procés formatiu, amb la qual cosa és considerat un agent actiu del seu aprenentatge. [...]
Following the profound changes higher education institutions have undergone in recent years, students are now considered the main protagonists of their own training and viewed as active agents in their learning process. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1085
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 423-438 (Temas de investigación)  
19.
22 p, 6.6 MB Classroom observation in second language classrooms : bridging the gap between theory and practice for pre-service and in-service teachers of Greek as an L2 / Iakovou, Maria (National and Kapodistrian University of Athens)
This paper is a qualitative study in the framework of a broader project (LETEGR2) that aims to shed light on the way classroom-based observation might contribute to bridging the gap between teaching theory and practice and assisting teacher education. [...]
La investigació següent és un estudi qualitatiu que forma part d'un projecte més ampli anomenat LETEGR2. L'objectiu d'aquesta investigació és explicar com l'observació a l'aula pot contribuir a disminuir la bretxa entre els coneixements teòrics, la pràctica docent i la formació del professorat. [...]
La presente investigación es un estudio cualitativo que forma parte de un proyecto más amplio llamado LETEGR2. El objetivo de esta investigación es elucidar cómo la observación en el aula puede contribuir a disminuir la brecha entre los conocimientos teóricos, la práctica docente y la formación del profesorado. [...]

2020 - 10.5565/rev/clil.45
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 2 (2020) , p. 15-36 (Investigació i qüestions teòriques)  
20.
8 p, 369.4 KB El repte d'aprendre i ensenyar forces / Garcia-Lladó, Ângela (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica)
L'ensenyament-aprenentatge de les forces és un dels temes eterns de la didàctica de les ciències. Se n'ha fet molta recerca però alhora continua sent un dels que, en general, comporta més problemes a l'alumnat. [...]
How students learn forces is one of the eternal subjects in science education research. A lot of research has been done on that topic but at the same time, forces seem to be one of the difficult topics in science education. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.401
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 19-26 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  

Articles : 76 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.