Articles

Articles 26 registres trobats  anterior11 - 20següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
20 p, 835.4 KB Géneros y formas de inserción publicitaria en la televisión española : regulación vs. práctica / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Plana Espinet, Gina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ferrer, Iliana (Universitat Autònoma de Barcelona)
El proceso de digitalización ha forzado a las cadenas de toda Europa a reformular sus estrategias de financiación, y la publicidad y su regulación han adquirido un papel protagonista en muchos mercados. [...]
The digitization process has forced broadcasters across Europe to rethink their funding, and advertising strategies and regulation have acquired a main role in many markets. In Spain, one of the European countries with a higher advertising saturation index, the regulation ("Ley 7/2010 General de la Comunicación Audiovisual del 31 de marzo") establishes the rights and duties of programmers with a clearly less restrictive legal framework than other countries. [...]

2014 - 10.7764/cdi.34.579
Cuadernos.info, Núm. 34 (2014) , p. 61-80
2 documents
12.
18 p, 382.8 KB La recepción de la imagen de las mujeres en los medios : una aproximación cualitativa / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Martínez García, Luisa María (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
Este artículo tiene como objetivo analizar los resultados de una investigación sobre el consumo femenino de los estereotipos de género presentes en los medios de comunicación. Nos interesa conocer cuáles son los estereotipos de género que las mujeres valoran como discriminatorias y cuáles consideran como prácticas positivas respecto a la imagen de la mujer en la sociedad. [...]
This article aims to analyse the results of an investigation into the use of female gender stereotypes present in the media. We are interested in knowing what the gender stereotypes that women are valued as discriminatory and which regarded as positive practices regarding the image of women in ociety. [...]

2008
Comunicación y sociedad (Universidad de Guadalajara), Nueva época, Núm. 10 (julio-diciembre 2008) , p. 111-128  
13.
14 p, 737.3 KB El consumo televisivo del niño / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
1998 - 10.1174/113839597322011951
Comunicación y cultura, Num. 1-2 (1997) , p. 69-82  
14.
11 p, 137.6 KB Les audiències actives i la imatge de les dones a la publicitat / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
L'article presenta els resultats de la recerca de les percepcions i actituds de les dones davant representacions del gènere al discurs publicitari. Aquest estudi forma part de la investigació iniciada l'any 2005 sobre el consum de la imatge de les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació. [...]
This article presents the results of a study on women's perceptions and attitudes regarding gender representation in advertising discourse. The study was part of a research project begun in 2005 on the consumption of the woman's image in publicity and the mass media. [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.55
Comunicació (Barcelona), Num. 24 (Desembre 2008) , p. 131-142  
15.
16 p, 98.8 KB Retrato de los adolescentes en la ficción televisiva : un estudio de caso / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la representación de los jóvenes en las series juveniles, basándose en el estudio de caso de la serie estadounidense "Dawson crece". [...]
This article presents the main results arising from an investigation about adolescents' portrayals in teen series, focusing on the case study of the US teen drama "Dawson's Creek". Given to the importance of a television format specifically produced for a young target, the article examines the stereotypes that are represented, with particular attention to the settings where the characters are portrayed and to the nature of their social relationships. [...]

2011
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 20 (2011) , p. 71-86  
16.
12 p, 234.0 KB The teen series and the young target. Gender stereotypes in television fiction targeted to teenagers / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents the key results arising from a study about representation of male and female characters of the teen series. The main aim of the study is to build knowledge about the images of young people portrayed in a television show featuring teenagers. [...]
2011
Observatorio (OBS*), Vol. 5, Núm. 1 (2011) , p. 215-226  
17.
16 p, 137.8 KB La imagen de las mujeres en la publicidad rechazada por la audiencia en Cataluña / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo analiza la publicidad que ha sido denunciada en Cataluña en el 2007. El estudio forma parte de un proyecto más amplio iniciado en el 2005 y trata de conocer los estereotipos sexistas a partir de la percepción de las personas consumidoras de los contenidos de los medios. [...]
The aim of this article is to analyze the publicity that has been denounced or in Catalonia in 2007. The study is part of a larger project that started in 2005 and tries to know the gender stereotypes from the perception of people who consume media. [...]

2009
Observatorio (OBS*), Vol. 8 (2009) , p. 260-274  
18.
8 p, 1016.1 KB L'ús infantil de la televisió : modalitats de consum en l'espai familiar / García-Muñoz, Núria
Qué ens mostra la pantalla de televisió i qué hi ha davant seu són dues qüestions fonamentals per a entendre el fenomen televisiu tant ahir com avui. L'impacte que té la televisió en la vida quotidiana de les famílies és indiscutible, però quins coneixements podem difondre sobre el paper real que té aquest mitjà dintre del context familiar?.
1997
Comunicació (Barcelona), Núm. 8 (Octubre 1997) , p. 163-178  
19.
8 p, 1.3 MB La TDT en Europa : modelos de programación / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Larrègola Bonastre, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este artículo muestra los modelos de programación de la TDT en Europa a partir del estudio de 110 canales de Alemania, España, Francia, Italia y Reino Unido, Los resultados se centran en tres factores: titularidad, modelo de programación y 'targetización'.
This article presents the programming model of the TDT in Europe from the study of 110 channels of Germany, Spain, France, Italy and United Kingdom. The results are focused on three factors: ownership, programming model and target.

2010
Telos : cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad, Núm. 84 (Julio - Septiembre 2010) , p. 65-72  
20.
7 p, 129.9 KB La apuesta por los broadcasters y por la alta definición : panorama de la TDT en los Estados Unidos / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La implantación de la televisión digital terrestre en los Estados Unidos da el protagonismo a los broadcasters, únicos habilitados para operar. La oferta de televisión de alta definición es la opción estratégica para la penetración. [...]
2003
Telos : cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad, Núm. 57 (Octubre-diciembre 2003) , p. 53-59  

Articles : 26 registres trobats   anterior11 - 20següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.