Articles

Articles 12 registres trobats  anterior11 - 12  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
10 p, 549.1 KB Hipótesis, citas, resultados : reflexiones sobre la comunicación científica en didáctica de ciencias / Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas) ; Garcia-Rodeja-Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)
This paper raises a reflection on the role of scholarly papers in the dissemination of research in Science Education, and in the discussion about educational theories. The convenience of a rigorous distinction in each paper between what are hypotheses or opinions, what are evidences, experimentally tested, and what constitutes a metanalysis from literature review, is suggested. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4186
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 11-19  
12.
14 p, 126.2 KB "Signando" juntos : conversaciones sobre la transformación de la materia / Vázquez Martínez, Susana (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Garcia-Rodeja-Gayoso, Isabel (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)
En este trabajo, se analizan las respuestas a cuestionarios y las conversaciones de seis estudiantes sordos a la hora de interpretar fenómenos relacionados con la transformación de la materia. Los resultados muestran que los modelos utilizados son similares a los descritos para alumnos oyentes. [...]
This paper reports findings from a group interwiew study of how deaf pupils reason about phenomena related to transformation of matter. The results show that deaf students use similar models to those described in hearing students. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3845
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 237-250  

Articles : 12 registres trobats   anterior11 - 12  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.