Articles

Articles 16 registres trobats  anterior11 - 16  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
13 p, 676.3 KB Seasonal patterns of litterfall in the floodplain forest of a large Mediterranean river / González, Eduardo (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Université Laval. Groupe de recherche en écologie des tourbières (GRET)
Litterfall is a key process controlling trophic and nutrient dynamics in coupled river-floodplain ecosystems. Litterfall quantity, quality and timing may be partly controlled by the local hydrology and forest structure. [...]
La caída de hojarasca es un proceso clave controlador de la dinámica trófica y nutricional en los sistemas río-llanura aluvial asociada. La cantidad y calidad de la hojarasca y la fenología de su caída pueden estar parcialmente controladas por la hidrología y la estructura forestal local. [...]

2012
Limnética, Vol. 31, Núm. 1 (2012) , p. 173-185  
12.
5 p, 260.7 KB Evolución de las representaciones docentes en la Física Cuántica / Fernández, Patricia E. (Universidad Nacional de Córdoba) ; González, Eduardo M. (Universidad Nacional de Rosario) ; Solbes Matarredona, Jordi (I.E.S. José Rodrigo Botet)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
13.
13 p, 439.5 KB First approach to understanding riparian wetlands in the Middle Ebro River floodplain (NE, Spain) : structural characteristics and functional dynamics / Gallardo, Belinda (Instituto Pirenaico de Ecología) ; García, Mercedes (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Cabezas, Álvaro (Instituto Pirenaico de Ecología) ; González, Eduardo (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Ciancarelli, Cecilia (Instituto Pirenaico de Ecología) ; González, María (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Comín, Francisco A. (Instituto Pirenaico de Ecología)
In Spring of 2005, the relationships between the physical and chemical characteristics of the aquatic and benthic environments and macroinvertebrate assemblages in seven wetlands representative of the floodplain of the Middle Ebro River (NE Spain), were analyzed. [...]
En primavera de 2005 se analizaron las relaciones entre las características físicas y químicas de los medios acuático y bentónico, y la comunidad de macroinvertebrados de 7 humedales representativos de la llanura de inundación del río Ebro (NE de España) en su tramo medio. [...]

2007
Limnética, V. 26 n. 2 (2007) p. 373-386  
14.
11 p, 108.0 KB Reflexiones sobre la enseñanza de la física universitaria / Ferreyra, Adriana (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina). Facultad de Matemática Astronomía y Física) ; González, Eduardo M. (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina). Facultad de Matemática Astronomía y Física)
In spite of the scientific and technological development and a worldwide increment in the number of university students, it is evident a decrease in the number of students of physics in this level. This work brings out some features of the university education, particularly the teaching of the firsts courses. [...]
2000 - 10.5565/rev/ensciencias.4038
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 189-199  
15.
10 p, 317.2 KB ¿Puede hablarse de consenso constructivista en la educación científica? / Gil Pérez, Daniel (Universitat de València) ; Carrascosa Alís, Jaime (Universitat de València) ; Dumas Carré, Andrée (IUFM d'Aix Marseille) ; Furió, Carles (Universitat de València) ; Gallego Badillo, Rómulo (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia)) ; Gené Duch, Ana María (Universitat de Lleida) ; González, Eduardo (Universidad de Córdoba (Argentina)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco) ; Martínez-Torregrosa, Joaquín (Universitat d'Alacant) ; Pessoa de Carvalho, Anna M. (Universidade de São Paulo) ; Salinas, Julia (Univerdad de Tucumán (Argentina)) ; Tricárico, Hugo (Universidad de San Martín (Argentina)) ; Valdés, Pablo (Instituto Superior Pedagógico EJ Varona (La Habana, Cuba))
In this paper we analyse some of the criticisms that are being made to the «constructivist paradigm» and their implications on the development of the didactic of the sciences as a theoretical body knowledge.
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4077
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 503-512  
16.
10 p, 108.1 KB ¿Tiene sentido seguir distinguiendo entre aprendizaje de conceptos, resolución de problemas de lápiz y papel y realización de prácticas de laboratorio? / Gil Pérez, Daniel (Universitat de València) ; Furió, Carles (Universitat de València) ; Valdés, Pablo (Instituto Superior Pedagógico EJ Varona (La Habana, Cuba)) ; Salinas, Julia (Universidad de Tucumán (Argentina)) ; Martínez Torregrosa, Joaquín (Universitat d'Alacant) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; González, Eduardo (Universidad de Córdoba (Argentina)) ; Dumas Carré, Andrée (Université París 7) ; Goffard, Monique (Université París 7) ; Pessoa de Carvalho, Anna M. (Universidade de São Paulo)
Nuestra pretensión en este trabajo es cuestionar la distinción clásica entre «teoría», «prácticas de laboratorio» y «problemas». Intentaremos mostrar qué investigaciones realizadas en los tres campos privan de sentido a esta separación que, conviene notar, no guarda paralelismo alguno con la actividad científica real.
Our aim with this paper is to question the typical distinction between «theory», «lab» and «paper and pencil problemsolving» activities. We intend to show that research done on these domains does not support their separation in the teaching/learning process. [...]

1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4094
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 311-320  

Articles : 16 registres trobats   anterior11 - 16  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
8 Gonzalez, E.
1 Gonzalez, Elso
1 Gonzalez, Erenio
1 Gonzalez, Erika
1 Gonzalez, Eusebio
8 González, E.
8 González, E.
1 González, Eddy R.
11 González, Edgar E.
5 González, Eduardo M.
1 González, Elizabeth
3 González, Emilio
1 González, Encarnación
1 González, Encarnación
2 González, Enric
1 González, Enrique
1 González, Erick
3 González, Esperanza
4 González, Esther
2 González, Eva María
1 González, Evenor
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.