Articles

Articles 17 registres trobats  anterior11 - 17  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
3 p, 161.8 KB Ressenyes / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Index de les obres ressenyades: Octavi FULLAT, Verdades y trampas de la pedagogía (epistemología de la educación).
1985 - 10.5565/rev/enrahonar.836
Enrahonar, N. 11 (1985) p. 87-89  
12.
3 p, 182.0 KB Vers un sentit de la mort / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1984 - 10.5565/rev/enrahonar.997
Enrahonar, N. 7-8 (1984) p. 99-99  
13.
2 p, 98.5 KB L'educació i l'agonia ètica / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1983 - 10.5565/rev/enrahonar.966
Enrahonar, N. 5-6 (1983) p. 177-178  
14.
12 p, 293.1 KB Fonaments i finalitats pedagògiques segons una filosofía de l'educació existencial / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Toda actividad educativa es una tensión entre "lo que hay" -arkhé- y "lo que nos proponemos conseguir" -télos. El fundamento de todo proceso educativo lo constituye una antropología filosófica. [...]
All educational activity is a tension between "what there is" -arkhé- and ccwhat we mean to achieven -télos. The basis of all educational process is made up of a philosophic anthropology. There is no possibility whatsoever of scientifically demonstrating which anthropology is reliable, precisely because it is metaphysical. [...]

1987 - 10.5565/rev/educar.451
Educar, N. 11 (1987) p. 67-77  
15.
11 p, 298.6 KB L'educació i l'agressivitat en l'obra de Felix Von Cube / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
En los últimos años, la obra del pedagogo aleman Felix von Cube -uno de los pioneros en pedagogía cibernética- ha derivado hacia un estudio de la agresividad humana. Cube parte de la Verhaltensbiologie (biologia del comportamiento), y entiende que el ser humano es innatamente agresivo. [...]
In the last few years the master of the german pedagogue Felix von Cube -one of the pioner in the cibernetic pedagogy- has derived to a study of the human aggressivity. Cube sets out from the Verhaltensbiologie (behavior biology), and he stands that the human being is innately aggressive. [...]

1987 - 10.5565/rev/educar.433
Educar, N. 12 (1987) p. 75-85  
16.
14 p, 434.8 KB Epistemologia de l'educació moral / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La pregunta fundamental de la epistemología de la educación moral podría ser: ¿existe un fundamento último (Grund) del discurso sobre educación moral? El autor pasa revista al racionalismo epistemológico, el cual intenta descubrir en la Razón la base de la argumentación moral. [...]
The fundamental question of the Epistemology of the moral education could be: Does it exist a last foundation (Grund) of the discourse upon moral Education? The author reviews the epistemological Racionalisrn, which tries to discover in the reason the base of the moral argumentation. [...]

1988 - 10.5565/rev/educar.552
Educar, N. 14-15 (1988) p. 189-202  
17.
2 p, 85.4 KB Presentació / Mèlich i Sangrà, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1991 - 10.5565/rev/educar.483
Educar, N. 18 (1991) p. 5-6  

Articles : 17 registres trobats   anterior11 - 17  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.