Articles

Articles 137 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
9 p, 1.3 MB Thermal conductivity in disordered porous nanomembranes / Sledzinska, Marianna (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Graczykowski, Bartlomiej (Max Planck Institute for Polymer Research) ; Alzina, Francesc (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Melia, Umberto (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial) ; Termentzidis, Konstantinos (Université Claude Bernard Lyon 1. Centre national de la recherche scientifique) ; Lacroix, David (Université de Lorraine. Centre national de la recherche scientifique) ; Sotomayor Torres, Clivia M. (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
In this work we study the effects of disorder on the thermal conductivity of porous 100 nm thick silicon membranes, in which the size, shape and position of the pores were varied randomly. Measurements using two-laser Raman thermometry on both non-patterned and porous membranes revealed more than a 10-fold reduction of the thermal conductivity compared to that of bulk silicon and a six-fold reduction compared to non-patterned membranes for the sample with random pore shapes. [...]
2019 - 10.1088/1361-6528/ab0ecd
Nanotechnology, Vol. 30, Num. 26 (June 2019) , art. 265401  
12.
28 p, 258.0 KB ¿Cómo se hace frente al desclasamiento social educativo en España? : Tipología de los perfiles sociales y lógicas estratégicas de los titulados treintañeros en tiempos de crisis / Bogino Larrambebere, Victoria (Universidad Pública de Navarra)
El presente artículo se propone identificar una tipología de los perfiles sociales afectados por el desclasamiento social educativo y desentrañar sus lógicas estratégicas ante tal fenómeno, en el seno de la cohorte de treintañeros con título superior y en el contexto de crisis económica en España. [...]
Aquest article es proposa identificar una tipologia dels perfils socials afectats pel desclassament social educatiu i desentranyar-ne les lògiques estratègiques davant d'aquest fenomen dins la cohort de trentins amb títol superior i en el context de crisi econòmica a Espanya. [...]
This article aims to identify a typology of social profiles affected by socio-educational downclassing in Spain and unravel the strategies employed in a cohort of thirty to thirty- nine-year-olds faced with this phenomenon in a context of economic crisis. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2520
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 1 (2020) , p. 29-56 (Artículos)  
13.
6 p, 717.8 KB Core-shell Au/CeO2 nanoparticles supported in UiO-66 beads exhibiting full CO conversion at 100 °c / Yazdi, Amirali (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Ahmad Abo Markeb, Ahmad Mohamed (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Garzón Tovar, Luis (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Patarroyo, Javier (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Moral Vico, Antonio Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Alonso González, Amanda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Sánchez Ferrer, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Gómez Bastús, Neus (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Imaz, Inhar (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Font i Segura, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Puntes, Víctor (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Maspoch Comamala, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
Hybrid core-shell Au/CeO nanoparticles (NPs) dispersed in UiO-66 shaped into microspherical beads are created using the spray-drying continuous-flow method. The combined catalytic properties of nanocrystalline CeO and Au in a single particle and the support and protective function of porous UiO-66 beads make the resulting composites show good performances as catalysts for CO oxidation (T = 72 °C; T = 100 °C) and recyclability.
2017 - 10.1039/c7ta03006a
Journal of materials chemistry A, Vol. 5, Issue 27 (July 2017) , p. 13966-13970  
14.
16 p, 989.7 KB Adaptation and psychometric properties of the Spanish version of Child and Youth Resilience Measure (CYRM-32) / Llistosella, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Gutiérrez Rosado, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Rodríguez Rey, Rocío (Universidad Europea de Madrid) ; Liebenberg, Linda (Dalhousie University) ; Bejarano, Ángela ; Gómez Benito, Juana (Universitat de Barcelona) ; Limonero García, Joaquim T. (Joaquim Timoteo) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut)
Resilience is defined as a dynamic process that entails a positive adaptation to contexts of adversity. According to the ecological model, resilient behavior emerges as a result of the interaction between individual, relational, community and cultural variables. [...]
2019 - 10.3389/fpsyg.2019.01410
Frontiers in psychology, 2019  
15.
12 p, 83.5 KB Ensenyament de llengües : el paper de la traducció al llarg de la història / Torralba Miralles, Gloria (Universitat Jaume I. Departament de Traducció i Interpretació)
L'objectiu d'aquest article és fer una revisió sumària dels principals enfocaments didàctics en l'adquisició de llengües estrangeres, amb especial atenció a la relació que ha mantingut la traducció amb cadascun. [...]
The aim of this article is to carry out a brief review of the main teaching approaches in foreign languages acquisition, paying special attention to the role of translation in each one of them. We have reviewed some of the researches that have proved the benefits of the use of translation within the classroom. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 227-238 (Articles)  
16.
8 p, 1.2 MB Localized thinning for strain concentration in suspended germanium membranes and optical method for precise thickness measurement / Vaccaro, Pablo Oscar (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA)) ; Alonso Carmona, Maria Isabel (Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)) ; Garriga, Miquel (Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)) ; Gutiérrez, Joffre (Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)) ; Peró, Damià (Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)) ; Wagner, Markus R. (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Reparaz, Juan Sebastián (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Sotomayor Torres, Clivia M. (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Vidal, Xavier (Macquarie University. Department of Physics and Astronomy) ; Carter, E.A. (University Sydney. School of Chemistry and Sydney Analytical) ; Lay, P.A. (University Sydney. School of Chemistry and Sydney Analytical) ; Yoshimoto, M. (Kyoto Institute of Technology. Department of Electronics) ; Goñi, Alejandro R. (Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC))
We deposited Ge layers on (001) Si substrates by molecular beam epitaxy and used them to fabricate suspended membranes with high uniaxial tensile strain. We demonstrate a CMOS-compatible fabrication strategy to increase strain concentration and to eliminate the Ge buffer layer near the Ge/Si hetero-interface deposited at low temperature. [...]
2018 - 10.1063/1.5050674
AIP advances, Vol. 8, issue 11 (November 2018) , art. 115131  
17.
14 p, 129.5 KB De las experiencias de Comunidades de Aprendizaje a las políticas basadas en sus éxitos / Gómez González, Aitor (Universitat Rovira i Virgili) ; Mello, Roseli (Universidad Federal de São Carlos) ; Santa Cruz Ayo, Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sordè i Martí, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Después de más de diez años de implementar estrategias educativas que están avaladas por la comunidad científica internacional, las Comunidades de Aprendizaje han demostrado tener éxito a nivel de mejores resultados educativos y de convivencia. [...]
After ten years implementing strategies endorsed by the international scientific community, Learning Communities have shown to be successful in terms of students' outcomes and improvement of their coexistence. [...]

2010
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 67, Núm. 24.1 (Abril 2010) , p. 113-126  
18.
14 p, 129.4 KB Aprendizaje dialógico en las matemáticas y en las ciencias / Diez-Palomar, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García Wehrle, Paloma (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica) ; Molina Roldán, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Rué Rosell, Lourdes (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica)
Este artículo aborda la aplicación del aprendizaje dialógico a la enseñanza de las ciencias y de las matemáticas. A partir del análisis de dos estudios de caso desarrollados en dos Comunidades de Aprendizaje, se discuten las implicaciones educativas que tiene el uso de los "grupos interactivos" tal y como se definen (y aplican) en las Comunidades de Aprendizaje. [...]
This article addresses the application of dialogic learning to mathematics and sciences teaching and learning. Drawing on the analysis of two case studies carried out in two Learning Communities, we discuss the educational implications of using "interactive grouping" as defined by Learning Communities. [...]

2010
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 67, Núm. 24.1 (Abril 2010) , p. 75-88  
19.
4 p, 100.5 KB Sarcoptes-World Molecular Network (Sarcoptes-WMN) : integrating research on scabies / Alasaad, Samar (Estación Biológica de Doñana, CSIC) ; Walton, Shelley (University of the Sunshine Coast. School of Health and Sport Sciences) ; Rossi, Luca (Espacio Natural Sierra Nevada) ; Bornstein, Set (National Veterinary Institute. Uppsala. Department of Virology, Immunology and Parasitology) ; Abu-Madi, Marawan (Qatar University. Department of Health Sciences) ; Soriguer, Ramón C. (Espacio Natural Sierra Nevada) ; Fitzgerald, Scott (Michigan State University. Diagnostic Center for Population and Animal Health) ; Zhu, Xing-Quan (State Key Laboratory of Veterinary Etiological Biology) ; Zimmermann, Werner (Universität Bern. Fachtierarzt FVH für Schweine) ; Ugbomoiko, Uade Samuel (University of Ilorin. Institute of Wildlife Conservation) ; Jai-Chyi Pei, Kurtis (National Pingtung University of Science and Technology. Institute of Wildlife Conservation) ; Heukelbach, Jörg (Federal University of Ceara. School of Medicine)
Parasites threaten human and animal health globally. It is estimated that more than 60% of people on planet Earth carry at least one parasite, many of them several different species. Unfortunately, parasite studies suffer from duplications and inconsistencies between different investigator groups. [...]
2011 - 10.1016/j.ijid.2011.01.012
International Journal of Infectious Diseases, Núm. 15 (2011)  
20.
20 p, 1.5 MB Pedagogía laboral / Castillejo Brull, José Luis (Universitat de València) ; Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vázquez Gómez, Gonzalo (Universidad Complutense de Madrid)
La formación laboral es un dominio profesional y de investigación para los pedagogos y las ciencias de la educación originado por el desarrollo tecnológico y la crisis ha tenido lugar en el mundo de los negocios. [...]
Training in Job is a professional and research domain for the pedagogues and the educational sciences originated by the teohnological development and the crisis has taken place in the business world. [...]

1988
Revista española de pedagogía, Vol. 46 Núm. 181 (Septiembre-Diciembre 1988) , p. 421-440  

Articles : 137 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.