Articles

Articles 29 registres trobats  anterior11 - 20següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
18 p, 477.5 KB El consumo adolescente de la ficción seriada / Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presentan los resultados de una investigación sobre el consumo adolescente de series y seriales televisivos dirigidos a una audiencia juvenil. La preferencia que los jóvenes otorgan a la ficción en su dieta televisiva ha animado la investigación sobre su consumo de ese macrogénero, sobre todo a partir de los años ochenta, coincidiendo con un aumento en la producción de ficción dirigida expresamente a los adolescentes. [...]
This article presents the results of a research about the adolescents' consumption of fiction series and serials targeted to a young audience. Young people's preference for fiction in television programming has stimulated researches about their consumption of this television macro genre, especially since the 1980s. [...]

2010 - 10.15178/va.2010.111.47-64
Vivat academia, Núm. 111 (2010) , p. 47-64  
12.
20 p, 835.4 KB Géneros y formas de inserción publicitaria en la televisión española : regulación vs. práctica / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Plana Espinet, Gina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ferrer, Iliana (Universitat Autònoma de Barcelona)
El proceso de digitalización ha forzado a las cadenas de toda Europa a reformular sus estrategias de financiación, y la publicidad y su regulación han adquirido un papel protagonista en muchos mercados. [...]
The digitization process has forced broadcasters across Europe to rethink their funding, and advertising strategies and regulation have acquired a main role in many markets. In Spain, one of the European countries with a higher advertising saturation index, the regulation ("Ley 7/2010 General de la Comunicación Audiovisual del 31 de marzo") establishes the rights and duties of programmers with a clearly less restrictive legal framework than other countries. [...]

2014 - 10.7764/cdi.34.579
Cuadernos.info, Núm. 34 (2014) , p. 61-80
2 documents
13.
18 p, 382.8 KB La recepción de la imagen de las mujeres en los medios : una aproximación cualitativa / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Martínez García, Luisa María (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
Este artículo tiene como objetivo analizar los resultados de una investigación sobre el consumo femenino de los estereotipos de género presentes en los medios de comunicación. Nos interesa conocer cuáles son los estereotipos de género que las mujeres valoran como discriminatorias y cuáles consideran como prácticas positivas respecto a la imagen de la mujer en la sociedad. [...]
This article aims to analyse the results of an investigation into the use of female gender stereotypes present in the media. We are interested in knowing what the gender stereotypes that women are valued as discriminatory and which regarded as positive practices regarding the image of women in ociety. [...]

2008
Comunicación y sociedad (Universidad de Guadalajara), Nueva época, Núm. 10 (julio-diciembre 2008) , p. 111-128  
14.
26 p, 436.8 KB Discurso de poder, identidad y usos de la historia / Soriano Muñoz, Núria (Universitat de València. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
Este artículo pretende reflexionar sobre la construcción de identidades en torno al conquistador Hernán Cortés a finales del siglo XVIII. Se abordarán los diferentes cauces por los que se transmite su imagen, y con ellos, la potencialidad del mito heroico cortesiano. [...]
This article aims to reflect on the construction of identities about the conqueror Hernan Cortes in the Late Eighteenth Century. It deals with the different channels which were used to transmit his image and to build the myth of Cortes. [...]

2016 - 10.5565/rev/nueind.3
Nuevas de Indias, Vol. 1 (2016) , p. 149-174 (Artículos)  
15.
14 p, 737.3 KB El consumo televisivo del niño / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
1998 - 10.1174/113839597322011951
Comunicación y cultura, Num. 1-2 (1997) , p. 69-82  
16.
11 p, 137.6 KB Les audiències actives i la imatge de les dones a la publicitat / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
L'article presenta els resultats de la recerca de les percepcions i actituds de les dones davant representacions del gènere al discurs publicitari. Aquest estudi forma part de la investigació iniciada l'any 2005 sobre el consum de la imatge de les dones a la publicitat i als mitjans de comunicació. [...]
This article presents the results of a study on women's perceptions and attitudes regarding gender representation in advertising discourse. The study was part of a research project begun in 2005 on the consumption of the woman's image in publicity and the mass media. [...]

2008 - 10.2436/20.3008.01.55
Comunicació (Barcelona), Num. 24 (Desembre 2008) , p. 131-142  
17.
26 p, 338.8 KB Tiempo de memoria, olvido y manipulación : los jesuitas españoles expulsos y la vindicación de la conquista de América / Soriano Muñoz, Núria (Universitat de València. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
Desde el exilio y bajo los auspicios del conde de Floridablanca, un grupo particular de jesuitas expulsos participaron en la polémica del Nuevo Mundo llevando a cabo una vigorosa defensa del colonialismo español. [...]
Des de l'exili i sota els auspicis del comte de Floridablanca, un grup particular de jesuïtes expulsats participaren en la polèmica del Nou Món portant a terme una vigorosa defensa del colonialisme espanyol. [...]
From exile, and under the auspices of the Count of Floridablanca, a singular group of expelled Jesuits took part in the controversy surrounding the New World, making a fierce defence of Spanish colonialism. [...]

2013 - 10.5565/rev/manuscrits.27
Manuscrits, Núm. 31 (2013) , p. 137-162  
18.
16 p, 98.8 KB Retrato de los adolescentes en la ficción televisiva : un estudio de caso / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la representación de los jóvenes en las series juveniles, basándose en el estudio de caso de la serie estadounidense "Dawson crece". [...]
This article presents the main results arising from an investigation about adolescents' portrayals in teen series, focusing on the case study of the US teen drama "Dawson's Creek". Given to the importance of a television format specifically produced for a young target, the article examines the stereotypes that are represented, with particular attention to the settings where the characters are portrayed and to the nature of their social relationships. [...]

2011
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 20 (2011) , p. 71-86  
19.
12 p, 234.0 KB The teen series and the young target. Gender stereotypes in television fiction targeted to teenagers / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents the key results arising from a study about representation of male and female characters of the teen series. The main aim of the study is to build knowledge about the images of young people portrayed in a television show featuring teenagers. [...]
2011
Observatorio (OBS*), Vol. 5, Núm. 1 (2011) , p. 215-226  
20.
16 p, 137.8 KB La imagen de las mujeres en la publicidad rechazada por la audiencia en Cataluña / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo analiza la publicidad que ha sido denunciada en Cataluña en el 2007. El estudio forma parte de un proyecto más amplio iniciado en el 2005 y trata de conocer los estereotipos sexistas a partir de la percepción de las personas consumidoras de los contenidos de los medios. [...]
The aim of this article is to analyze the publicity that has been denounced or in Catalonia in 2007. The study is part of a larger project that started in 2005 and tries to know the gender stereotypes from the perception of people who consume media. [...]

2009
Observatorio (OBS*), Vol. 8 (2009) , p. 260-274  

Articles : 29 registres trobats   anterior11 - 20següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
2 Muñoz, Nathalia
3 Muñoz, Noemí
1 Muñoz, Nora
3 Muñoz, Nubia
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.