Articles

Articles 31 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
10 p, 785.6 KB La biodiversitat com a element clau del canvi global / Maneja, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Sánchez Mateo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Boada, Martí 1949- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
La Terra no és de l'ésser humà. És de tots els éssers vius que hi habiten. Diferents formes de vida que es necessiten i es retroalimenten. Aquesta és la impor-tància de la diversitat biològica, de la biodiversitat: la riquesa que implica ser imprescindible per la pròpia humanitat.
2015
Eines per a l'esquerra nacional, Núm. 23 (2015) , p. 18-27  
12.
14 p, 229.5 KB Análisis dendroclimático de Pinus pseudostrobus y Pinus devoniana en los municipios de Áporo y Zitácuaro (Michoacán), Reserva de la Biósfera de la Mariposa Monarca / Marlès Magre, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Valor, Teresa (Centre Tecnològic Forestal de Catalunya) ; Claramunt López, Bernat (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Maneja, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Pérez Salicrup, Diego R. (Centro de Investigaciones en Ecosistemas (Mèxic)) ; Sánchez Mateo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Boada, Martí 1949- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Se presenta el primer estudio sobre dendroclimatología de Pinus pseudostrobus y Pinus devoniana en el estado de Michoacán (México). El estudio se realizó en los municipios de Áporo y Zitácuaro de la Reserva de la Biosfera de la Mariposa Monarca (RBMM). [...]
This article presents the first study on dendroclimatology of Pinus pseudostrobus and Pinus devoniana in the state of Michoacán (Mexico), specifically in the municipalities of Áporo and Zitácuaro, both municipalities within the Monarch Butterfly Biosphere Reserve (MBBR). [...]

2015 - 10.14350/rig.43338
Investigaciones geográficas - Instituto de Geografía. Universidad Nacional Autónoma de México, Vol. 2015, no. 88 (Dic. 2015) , p. 19-32  
13.
23 p, 766.2 KB How urban green management is influencing passerine birds' nesting in the Mediterranean : a case study in a Catalan city / Marlès Magre, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Boada, Martí 1949- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Campanera Alsina, Josep Maria (Universitat de Barcelona. Departament de Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica, i Fisicoquímica) ; Bach, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Ruiz Mallén, Isabel (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Maneja, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Sánchez Mateo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Pallares-Barbera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Barriocanal Lozano, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
The vegetation within the urban system provides sheltering and food provisions to birds, influencing their nesting options. This study analyses for the first time in the Mediterranean area how different socio-ecological factors related with public urban green management can influence the nesting of the passerine bird order. [...]
2019 - 10.1016/j.ufug.2019.03.012
Urban forestry & urban greening, Vol. 41 (May 2019) , p. 221-229  
14.
23 p, 365.4 KB La enseñanza auténtica de competencias profesionales : un proyecto de aprendizaje recíproco instituto-universidad / Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sànchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suñé, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
La presente investigación se inscribe en un proyecto de innovación educativa - ARCPRO-consistente en la promoción recíproca de competencias profesionales entre estudiantes de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona y profesores de dos centros de enseñanza secundaria. [...]
The present investigation is part of a project of teaching innovation - ARCPRO - consisting in the reciprocal promotion of professional competences between psychology students at the Autonomous University of Barcelona and teachers in two high schools. [...]

2012
Profesorado, Vol. 16 Núm. 1 (Enero-Abril 2012) , p. 79-101  
15.
10 p, 1.2 MB Caracterització de noves poblacions de falguera reial (Osmunda regalis) al Montseny (Catalunya) i proposta d'ús d'aquesta espècie com a indicador de sistemes fluvials / Pié, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Sánchez Mateo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Boada, Martí 1949- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Es caracteritzen noves poblacions de falguera reial al curs alt del riu Tordera i a les rieres de la Castanya i de la Bascona, al Montseny (Catalunya). A partir de l'estructura d'aquestes poblacions i de les comunitats vegetals on es desenvolupa la falguera reial, podem concloure que es troben en bon estat de conservació, per l'elevat nombre de plançons i per la presència de peus en estat reproductiu, així com també per l'existència de nuclis amb densitats elevades, bàsicament concentrades al curs principal de la Tordera. [...]
Here, we characterize new populations of the royal fern found at the headwaters of the Tordera river and its tributaries Castanya and Bascona streams (Montseny mountains, Catalan Prelitoral range). From the population structure of the fern and the plant communities where this species develops, we conclude that the royal fern has a good conservation status; this was related with the high number of seedlings and the existence of reproductive stands, and with the occurrence of dense leaf clusters, mostly located in the Tordera river. [...]

2009
Acta Botanica Barcinonensia, Vol. 52 (2009) , p. 115-124  
16.
10 p, 100.6 KB Proyectos de aprendizaje-servicio para la docencia, intervención e investigación educativa sostenible en contextos de exclusión social / Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide) ; Marco Macarro, María José (Universidad Pablo de Olavide) ; Martínez Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide)
'Clase Mágica-Sevilla' y 'Proyecto Shere Rom' son proyectos de aprendizaje-servicio universitarios que trabajan con minorías culturales en contextos de exclusión social. Desarrollan innovaciones educativas en las cuales estudiantes universitarios colaboran con miembros de minorías culturales. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' and 'Shere Rom Project' are university-based Learning-Service projects that work with cultural minorities in contexts of social exclusion. They develop educational innovations in which university students collaborate with members of cultural minorities. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' et 'Projet Shere Rom' sont des projets universitaires d'apprentissage, qui s'adressent aux minorités culturelles en situation d'exclusion social. L'objectif est de développer des innovations éducatives, réussir à atteindre son but grâce aux étudiants universitaires qui collaborent avec des membres des minorités culturelles. [...]

2018
Revista española de desarrollo y cooperación, Núm. 42 (2018) , p. 64-96  
17.
22 p, 553.0 KB Exploring the value of service learning : students' assessments of personal, procedural and content learning / García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
Research into Service Learning (S-L) has investigated the value of this pedagogy to construct student learning and foster commitment to social issues. Most research focuses on the positives outcomes of S-L, without considering comparison with other practices. [...]
La investigación en Aprendizaje Servicio (ApS) ha estudiado el valor de esta pedagogía para construir el aprendizaje de los estudiantes y fomentar el compromiso con los problemas sociales. La mayoría de las investigaciones se centran en los resultados positivos del ApS, sin comparar con otras prácticas. [...]

2018 - 10.15581/004.34.557-577
Estudios sobre educación, Vol. 35 (2018)  
18.
15 p, 7.1 MB Growth suppression by MYC inhibition in small cell lung cancer cells with TP53 and RB1 inactivation / Fiorentino, Francesco Paolo (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer) ; Tokgün, Elvan (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer) ; Solé-Sánchez, Sònia (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer) ; Giampaolo, Sabrina (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer) ; Tokgün, Onur (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer) ; Jauset González, Toni (Vall d'Hebron Institut d'Oncologia) ; Kohno, Takashi (National Cancer Center Research Institute (Tòquio, Japó)) ; Perucho, Manuel (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer) ; Soucek, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Yokota, Jun (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Medicina Predictiva i Personalitzada del Càncer)
Small cell lung cancer (SCLC) is the most aggressive type of lung cancer with high mortality. One of the MYC family genes, MYC, MYCL or MYCN, is amplified in ~20% of the SCLCs; therefore, MYC proteins are potential therapeutic targets in SCLC patients. [...]
2016 - 10.18632/oncotarget.8826
Oncotarget, Vol. 7, Num. 21 (May 2016) , p. 31014-31028  
19.
19 p, 194.4 KB Instruments to assess the patient comfort during hospitalization : a psychometric review protocol / Lorente Sánchez, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vives Brosa, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
The aim of this study was to analyse the psychometric properties, outcomes and utility of instruments measuring the patient comfort during hospitalization. Background: While there are numerous systematic reviews assessing the psychometric properties of healthcare instruments, none of them is devoted to evaluate the psychometric properties of instruments measuring comfort, which is considered an indicator of quality in health care and is associated to quicker discharges, increased patient satisfaction and stronger cost-benefit ratios for the institution.
2017 - 10.1111/jan.13180
Journal of advanced nursing, Vol. 73 Num. 3 (March 2017) , p. 735-741  
20.
37 p, 412.2 KB Creando vínculos entre Universidad y Comunidad : el proyecto Shere Rom, una experiencia de aprendizaje servicio en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este trabajo se describe el proyecto Shere Rom, un entramado de vínculos entre la Universitat Autònoma de Barcelona, comunidades gitanas y escuelas públicas del área metropolitana de Barcelona. [...]
In this article we describe the project Shere Rom, a network of links between the Autonomous University of Barcelona, gypsie communities and public schools in the metropolitan area of Barcelona. The analysis of the experience highlights two key elements of service learning: a) the project promotes the social return of the university to society, responding to real needs through educational intervention that is developed under the frame of research projects; b) promotes, in college students, the acquisition of knowledge and the development of its own training curriculum skills through participation in a real project and community involvement. [...]

2016
RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio, Núm. 2 (2016) , p. 33-69  

Articles : 31 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
6 Sanchez, S.
4 Sanchez, Samuel
2 Sanchez, Sebastià
8 Sanchez, Sebastián
3 Sanchez, Silvia
20 Sanchez, Sonia
20 Sanchez, Sònia
20 Sànchez, Sònia
6 Sánchez, S.
1 Sánchez, S.G.
1 Sánchez, S.P.
4 Sánchez, Samuel
2 Sánchez, Sandra
1 Sánchez, Sara
1 Sánchez, Saskia
8 Sánchez, Sebastián
1 Sánchez, Sergio
3 Sánchez, Silvia
1 Sánchez, Silvina
1 Sánchez, Susana
20 Sánchez, Sònia
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.