Articles

Articles 37 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
19 p, 172.4 KB Formación de la conciencia histórica y educación para el futuro / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo pretendemos establecer las relaciones entre dos corrientes de investigación e innovación en la enseñanza de la Historia y de las ciencias sociales, que tienen importantes líneas de convergencia, aunque pertenecen a tradiciones científicas diferentes. [...]
In this article we pretend to prove the relations between two lines of research and innovation in the teaching of history and social sciences, both have important points of contact, although they belong to different scientific traditions. [...]

2014
Clio y asociados, Núm. 19 (2014) , p. 249-267  
12.
14 p, 542.6 KB La formación ciudadana en la educación obligatoria en Colombia : entre la tradición y la transformación / González-Valencia, Gustavo A. (Universidad de Medellín) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
La formación ciudadana es uno de los aspectos centrales de la enseñanza obligatoria en Colombia. Las ciencias sociales tiene una responsabilidad relevante, su presencia en el currículo suele responder a los intereses políticos y en pocas ocasiones a las reales necesidades sociales, tal vez por esto se dan los cambios reiterados en este tipo de formación. [...]
Civic education is one of the central aspects of compulsory education in Colombia. The social sciences have an important responsibility. However, their presence in the curriculum usually responds to political interests, but rarely to genuine social needs. [...]

2014 - 10.5294/edu.2016.19.1.5
Educación y educadores, Vol. 19, núm. 1 (2016) , p. 89-102  
13.
25 p, 231.2 KB El lugar de la memoria : una investigación sobre la formación del profesorado de ciencias sociales / González-Valencia, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
El presente trabajo muestra los resultados de una investigación acerca de las concepciones que sobre la enseñanza de la historia tiene un grupo de profesores de ciencias sociales en formación de una universidad pública de Colombia. [...]
2015
Educação em foco, Vol. 19, núm. 3 (2015) , p. 35-59  
14.
6 p, 2.1 MB ¿Qué debate se ha producido sobre la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
1997
Boletín de la AUPDCS, Núm. 4, parte 1 (1997) , p. 10-15  
15.
4 p, 1.0 MB L'aprenentatge polític de la participació democràtica / Santisteban, Antoni
La participació política requereix una formació i una predisposició per intervenir en la vida pública. L'aprenentatge de la política es confon massa sovint amb l'adquisició de coneixements relatius als partits polítics, a les institucions o als sistemes de govern. [...]
1998 - 10.17345/comeduc199814-17
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 14-17  
16.
6 p, 1.0 MB Algunes consideracions sobre l'estat actual de l'ensenyament de la història, la geografia i la resta de les ciències socials / Santisteban, Antoni
Què ha significat de millora el debat sobre la Reforma Educativa per a l'ensenyament de les ciències socials? Quins són els aspectes fonamentals que preocupen a qui s'interessa pels estudis socials? Les respostes a totes aquestes preguntes assenyalen les problemàtiques essencials sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials. [...]
1999 - 10.17345/comeduc199922-27
Comunicació educativa, Núm. 12 (1999) , p. 22-27  
17.
6 p, 1.7 MB El futur del professorat : tècnics, crítics o creatius? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Hi ha diversos nivells d'anàlisi en referència a les concepcions que s'estan posant en joc sobre quin ha de ser el perfil del professorat en el futur. Volem reflexionar sobre aquests aspectes a partir de la nostra experiència en la formació inicial i permanent del professorat, en Didàctica de les Ciències Socials, sobretot des de la introducció de les expectatives de reforma i canvi educatiu al nostre país. [...]
1993 - 10.17345/comeduc199326-31
Comunicació educativa, Núm. 6 (1993) , p. 26-31  
18.
8 p, 1.8 MB Converses ... amb José Sánchez Real / Salvat Altés, Agustí ; Santisteban, Antoni
José Sánchez Real és doctor en Química i mestre d'E. G. B. És membre corresponent de la Real Acadèmia de la Historia de Madrid, de la Real Acadèmia de Sant Jordi de Belles Arts de Barcelona, de l'Institut Arqueològic Alemany de Berlín i conseller de l'Institut d'Estudis Tarraconenses «Ramon Berenguer IV» de Tarragona. [...]
1994 - 10.17345/comeduc19946-13
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 6-13  
19.
3 p, 995.4 KB Ensenyar la diversitat a Europa / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
L'Antropologia ha estudiat els orígens i els enigmes de les cultures, ens ha intentat explicar el perquè de les diferències en les maneres de viure que existeixen al món. L'antropòleg Marvin Harris ens ha descobert les distintes concepcions del poder o de la solidaritat, que separen altres pobles de la nostra civilització occidental; fins i tot el menjar pot ser un element de total contraposició entre cultures: l'europeu observa amb perplexitat la dèria dels coreans per la carn de gos, o contempla incrèdul els hindús com deixen les vaques que envaeixin el seu entorn quotidià, en canvi són molts pobles de l'Àfrica o de l'Àsia que no entenen la nostra obsessió per permetre que una quantitat ingent de vaques sagrades, anomenades automòbils, ocupin el millor espai en el nostre medi. [...]
1994 - 10.17345/comeduc199414-16
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 14-16  
20.
7 p, 1.0 MB El debat de les humanitats : llums i ombres / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
El 16 de desembre de 1997 es retirava del Congrés dels Diputats el projecte de Real Decreto pel qual es pretenia establir uns ensenyaments mínims, corresponents a les àrees de Ciències Socials, Geografia i Història, i les de Llengua Castellana i Literatura a l'ESO. [...]
1998 - 10.17345/comeduc19984-10
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 4-10  

Articles : 37 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
32 Santisteban, Antoni,
2 Santisteban, Antonio
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.