Articles

Articles 39 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.49 segons. 
11.
9 p, 1.5 MB The first Laboulbeniales (Ascomycota, Laboulbeniomycetes) from an American millipede, discovered through social media / Santamaria, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Enghoff, Henrik (University of Copenhagen) ; Reboleira, Ana Sofia (University of Copenhagen)
are highly specialized arthropod-associated fungi. The majority of the almost 2200 known species live on insects, although they also occur on other arthropod hosts. Recently, the number of associated with millipedes has increased considerably. [...]
2020 - 10.3897/mycokeys.67.51811
MycoKeys, Vol. 67 (may 2020) , p. 45-53  
12.
9 p, 306.3 KB Vibrating Tail, Digging, Body/Face Interaction, and Lack of Barbering : Sex-Dependent Behavioral Signatures of Social Dysfunction in 3xTg-AD Mice as Compared to Mice with Normal Aging / Torres-Lista, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Gimenez-Llort, Lydia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències)
Modeling of Alzheimer's disease (AD), classically focused on the subject-environment interaction, foresees current social neuroscience efforts as improving the predictive validity of new strategies. Here we studied social functioning among congeners in 13-14-month-old mice with normal aging in naturalistic and experimental conditions and depicted behavioral signatures of dysfunction in age-matched 3xTg-AD mice. [...]
2019 - 10.3233/JAD-190253
Journal of Alzheimer's disease, Vol. 69 (june 2019) , p. 969-977  
13.
21 p, 551.5 KB La interpretación dialógica como práctica estratégica. Análisis de la toma de decisiones de cinco intérpretes en los Servicios Públicos / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza el comportamiento estratégico del intérprete-mediador chino-español en los servicios públicos del ámbito socioeducativo ante problemas de diversa índole (léxicos, culturales, pragmáticos, derivados de la gestión de la conversación y cuestiones éticas y profesionales). [...]
Cet article analyse le comportement stratégique de l'interprète-médiateur chinois-espagnol dans les services publics, concrètement en milieu socioéducatif, relativement à des problèmes de nature diverse (lexiques, culturels, pragmatiques, liés à la gestion de la conversation, éthiques, professionnels). [...]
This article examines the strategic behaviour of the Chinese-Spanish public services interpreter-mediator in the socio-educational setting when faced with various types of problems (lexical, cultural, pragmatic, arising from the management of the conversation, and ethical and professional issues). [...]

2018 - 10.7202/1050517ar
Meta : journal des traducteurs, Vol. 63, núm. 1 (2018) , p. 117-133  
14.
18 p, 1.2 MB De la comunicación virtual a la interacción presencial en la ciudad : la persistente relevancia del espacio geográfico para las relaciones sociales / García-Macías, Alejandro (Universidad Autónoma de Aguascalientes (Mèxic)) ; De León Vázquez, Salvador (Universidad Autónoma de Aguascalientes (Mèxic))
El artículo expone la metodología y resultados de un análisis de casos tipo en geografía de redes personales que examina el incrustamiento espacial y relacional de las interacciones sociales mediante el análisis de las dimensiones de las distancias interpersonales y las configuraciones de las redes sociales en el espacio urbano, en diferentes momentos del tiempo y lugares de interacción. [...]
This paper exposes the methodology and the results of a type-case analysis in personal network geography which examines the spatial and relational embeddedness of social interactions through the analysis of the dimensions of interpersonal distances as well as the configurations of social networks in urban space, in different moments of time and places of interaction. [...]

2018 - 10.5565/rev/redes.808
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 29 Núm. 2 (2018) , p. 188-205 (Articulos)  
15.
18 p, 149.3 KB La confrontación de normas en la construcción del discurso de la matemática escolar / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Font, Vicenç (Universitat de Barcelona) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentamos un estudio microetnográfico de la interacción entre profesores y alumnos en cinco aulas de matemáticas de secundaria de Barcelona, España. Desarrollamos un análisis interpretativo basado en aspectos de la teoría fundamentada para entender cómo el discurso situado de aula influye en la construcción del Discurso de la matemática escolar. [...]
We present a microetnographical work focused on the interaction between teachers and students in five secondary mathematics classrooms in Barcelona, Spain. We develop an interpretative analysis based on aspects of the grounded theory in order to better understand how the classroom situated discourse has an influence on the construction of the school mathematics Discourse. [...]

2009
Paradigma, Vol. 30, núm. 2 (2009) , p. 129-147  
16.
24 p, 139.3 KB El aprendizaje matemático de alumnos bilingües en Barcelona y Tucson / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Civil, Marta (University of Arizona)
En este artículo discutimos aspectos de la participación y el aprendizaje de alumnos bilingües en la clase de matemáticas. Recopilamos datos de nuestros estudios con alumnos bilingües latinoamericanos escolarizados en Barcelona, España, y con alumnos bilingües de origen mexicano en Tucson, Estados Unidos. [...]
In this article we address aspects of the participation and learning of bilingual students in the mathematics classroom. We draw on data from our studies with bilingual students from Latin America attending school in Barcelona, Spain, and with bilingual students of Mexican origin in Tucson, U. [...]

2010
Quadrante: Revista de Investigaçao em Educaçao Matemática, Vol. 29, núm. 1 (2010) , p. 5-28  
17.
36 p, 325.7 KB Modelo de análisis de vídeos para el estudio de procesos de construcción de conocimiento matemático / Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona)
En la última década han sido cada vez más frecuentes los trabajos empíricos en educación matemática basados en contenidos de video. Sin embargo, muy pocos de estos trabajos detallan aspectos relacionados con el proceso de análisis seguido en el estudio de los videos, el contexto de generación de los datos, el papel otorgado a las transcripciones o las categorías de análisis aplicadas. [...]
In mathematics education, empirical studies based on video contents have become very frequent over the past years. However, only a few of these studies show in detail issues such as the process of analyzing the videos, the generation of data and its context, the role given to transcriptions, or the analytical categories that are to be applied. [...]

2006
Educación matemática, Vol. 18, núm. 1 (2006) , p. 32-58  
18.
8 p, 455.8 KB Enseñanza de las TICs en personas con Asperger / Cruz Valdiri, Carmen Angélica
Este artículo pretende demostrar que los Objetos Virtuales de Aprendizaje (OVAs) permiten enseñar las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs) en personas con Síndrome de Asperger (SA). [...]
This article aims to demonstrate that the Virtual Learning Objects (VLO) allow teach the information and communications technologies (ICT) in people with Asperger Syndrome (AS). We worked with two students with SA from first semester belonging to the Public Universities of Bogota. [...]

2018
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 36 (Marzo 2018) (Bones pràctiques i Recursos)  
19.
18 p, 1.5 MB Social network extraction and analysis based on multimodal dyadic interaction / Escalera, Sergio (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Baró Solé, Xavier, (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Vitrià i Marca, Jordi (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Radeva Ivanova, Petia (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Raducanu, Bogdan (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Social interactions are a very important component in people's lives. Social network analysis has become a common technique used to model and quantify the properties of social interactions. In this paper, we propose an integrated framework to explore the characteristics of a social network extracted from multimodal dyadic interactions. [...]
2012 - 10.3390/s120201702
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 12, issue 2 (Feb. 2012) , p. 1702-1719  
20.
8 p, 158.3 KB La oxitocina en el tratamiento de los déficits sociales asociados a los trastornos del espectro autista / Cachafeiro Espino, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Vale Martínez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Introducción: La implicación de la oxitocina en la conducta social de animales y humanos ha llevado a estudiar los efectos de su administración en el comportamiento y cognición social de pacientes con trastornos del espectro autista (TEA). [...]
The recent involvement of oxytocin in social behavior of animals and humans has motivated the study of its effects on the social behavior of individuals with autism spectrum disorders (ASD). To review the current state of oxytocin studies concerning its therapeutic potential in treating social deficits of the ASD population, and to establish likely future directions to be taken by the studies in this field. [...]

2015
Revista de neurología, Vol. 61, núm. 9 (2015) , p. 421-428  

Articles : 39 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.