Articles

Articles 131 registres trobats  inicianterior118 - 127següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
118.
16 p, 539.8 KB Concepciones y creencias de los profesores universitarios de matemáticas acerca de la enseñanza de las ecuaciones diferenciales / Moreno Moreno, Mar (Universitat de Lleida) ; Azcárate, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación que aquí presentamos es una aproximación a las concepciones y creencias de los profesores universitarios de matemáticas acerca de la enseñanza de las ecuaciones diferenciales en estudios científico-experimentales. [...]
This research is an approach to the conceptions and beliefs of mathematics university professors related to the teaching of differential equations in scientific-experimental studies. Besides an attempt to characterize each professor as per their conceptions and beliefs and to establish how coherent they are, the results of the analysis show the continuity of traditional teaching methods. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3930
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 2 (2003) , p. 265-280  
119.
12 p, 184.1 KB La Planificación de las actividades de los estudiantes en los trabajos prácticos de física : análisis de prácticas de profesores / Richoux, Hélène (Institut National de Recherche Pédagogique. Département de Didactique des Disciplines) ; Beaufils, Daniel (Université Paris XI)
Los trabajos prácticos ocupan un lugar importante en la enseñanza de la física y de la química y son generalmente presentados como el lugar de realización de actividades científicas. Este artículo es un estudio de la elaboración de trabajos prácticos por parte de profesores de secundaria, realizado sobre la base de entrevistas y de observaciones de clases. [...]
Practical work is usually considered as the way to do science and to learn about experimental inquiry. The work we report in this paper focuses on the way physics teachers are designing practical work at secondary level. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3944
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 95-106  
120.
5 p, 164.1 KB Los Profesores de ciencias como profesores de lenguaje / Sutton, Clive
A fin de contribuir a las discusiones acerca de las políticas de educación científica, en este trabajo exploro un marco teórico para la enseñanza de las ciencias, la formación de profesores de ciencias y la investigación en didáctica de las ciencias que enfatiza el papel del lenguaje como herramienta interpretativa en situaciones nuevas. [...]
As a contribution to discussions about science education policy, I explore in this presentation a rationale for science teaching, teacher training and research which emphasises the role of language as an interpretive tool in strange situations. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3939
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 21-25  
121.
11 p, 53.6 KB Asalto al castillo : ¿a qué esperamos para abordar en serio la formación didáctica de los profesores universitarios de ciencias? / Campanario, Juan Miguel
Se plantea la necesidad de abordar la formación didáctica de los profesores universitarios de ciencias. Se discuten algunos enfoques inadecuados y algunas posibles alternativas que se estiman útiles.
The need for the pedagogical training of university professors of sciences is analysed. I discuss some inadequate approaches and some workable alternatives.

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3973
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 2 (2002) , p. 315-325  
122.
18 p, 184.7 KB Un estudio comparativo sobre el pensamiento profesional y la "acción docente" de los profesores de ciencias de Educación Secundaria. Parte II / Martínez Aznar, M. M. ; Martín del Pozo, R. ; Rodrigo Vega, M. ; Varela Nieto, M. P. ; Fernández Lozano, M. P. ; Guerrero Serón, Antonio
Este artículo es la segunda parte de una investigación más amplia sobre el pensamiento del profesor (Martínez et al. , 2001). En este caso el estudio gira en torno al análisis de las diferencias y similitudes entre dos muestras de profesores de ciencias de educación secundaria que difieren en sus años de docencia y en su trayectoria profesional, definida por la realización de cursos de formación permanente de alta cualificación científica y didáctica. [...]
This article is a part of a wider research on secondary science teachers' beliefs. Through the use of a questionnaire data were obtained from 103 secondary science teachers in service with different degrees of experience. [...]

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3968
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 2 (2002) , p. 243-260  
123.
17 p, 470.6 KB Lo que saben y lo que pretenden enseñar los futuros profesores sobre el cambio químico / Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas)
In the initial training of the teachers, the didactic use of their conceptions constitutes a formative principle vital for building a rigorous professional knowledge of the scholarship contents. This work is involved in the characterisation of the knowledge of the future teachers about a concrete conceptual field with the aim of analysing the relations with the information that will be taught. [...]
2001 - 10.5565/rev/ensciencias.3998
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 199-215  
124.
21 p, 152.3 KB ¿Qué pensamiento profesional y curricular tienen los futuros profesores de ciencias de Secundaria? / Martínez Aznar, M. M. ; Martín del Pozo, R. ; Rodrigo Vega, M. ; Varela Nieto, M. P. ; Fernández Lozano, M. P. ; Guerrero Serón, Antonio
This article is a part of a wider research on secondary science teachers' beliefs. Through the use of a questionnaire data were obtained from 211 secondary science teacher candidates. Analyses of data are discussed in terms of their implication in science teacher education.
2001 - 10.5565/rev/ensciencias.4015
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 1 (2001) , p. 67-87  
125.
15 p, 71.9 KB ¿Qué tienen en cuenta los profesores cuando seleccionan el contenido de enseñanza? Cambios y dificultades tras un programa de formación / Sánchez Blanco, Gaspar ; Valcárcel Pérez, María Victoria
The selection and sequencing of syllabus content is one of the main tasks the teacher has to approach in his/her new role as curriculum designer. The teaching proposals produced should be theoretically-driven so that specific procedures are suggested for the analysis of disciplinary content and pupils' characteristics. [...]
2000 - 10.5565/rev/ensciencias.4029
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 3 (2000) , p. 423-437  
126.
19 p, 376.0 KB Planificación de unidades didácticas por los profesores : análisis de tipos de actividades de enseñanza / De Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
The study aims at the professional development of teachers by looking at the process of how they plan their teaching acts. For that, didactic units designed and elaborated by teachers of Experimental Sciences in Secondary Education are analyzed. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4070
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 411-429  
127.
15 p, 187.3 KB Los problemas de lápiz y papel en la formación de profesores / Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña) ; Vega Marcote, Pedro (Universidade da Coruña)
In this article a didactic approach for both initial and ongoing teacher training is presented, oriented towards the teaching and learning of paper and pencil problem-solving. Taking as a starting point teachers' ideas of the educational possibilities of the problems which are generally used in Science classes (objectives reached and specific procedures which they develop), it then goes on to analyse and evaluate concrete traditional and innovative problem-solving models. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4087
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 211-225  

Articles : 131 registres trobats   inicianterior118 - 127següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.