Articles

Articles 22 registres trobats  inicianterior13 - 22  anar al registre: La cerca s'ha fet en 4.48 segons. 
13.
2 p, 137.0 KB Agentive versus Non-agentive Passives in Catalan agrammatism / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Romeu, Josep (Universitat de Lleida)
2010 - 10.1016/j.sbspro.2010.08.100
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 6 (2010) , p. 200-201  
14.
20 p, 81.9 KB La truncació de les categories funcionals en l'adquisició del català / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L'autora aporta dades de corroboren la hipòtesi continuista de Rizzi, concretament l'anomenda hipòtesi de truncació. Demostra que les gramàtiques infantils poden contenir categories funcionals i que la diferència entre la gramàtica adulta i la infantil radica en el fet que la segona pot truncar l'estructura de la frase.
1997
Llengua & literatura, Núm. 8 (1997) , p. 289-308  
15.
20 p, 882.3 KB An investigation on the comprehension of Persian passives in typical development and autism / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Heshmati, Yalda (Columbia University. Teachers College)
Autism Spectrum disorders have attracted the attention of many researchers working on communicative and pragmatic competence, but much less attention has been paid to the investigation of narrow syntax in this condition. [...]
Una investigació sobre la comprensió de les passives del persa en casos de desenvolupament típic i d'autisme Els desordres d'espectre autista han interessat molts investigadors de la competència comunicativa i pragmàtica, però no s'ha parat gaire atenció a l'estudi de la sintaxi estricta d'aquesta condició. [...]

2014 - 10.5565/rev/catjl.151
Catalan journal of linguistics, Vol. 13 (2014) , p. 79-98  
16.
15 p, 369.4 KB La comprensió de les clàusules de relatiu en català infantil / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adani, Flavia (Universität Potsdam) ; Ramón, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rusiñol, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les clàusules de relatiu han estat objecte d'un nombre important de treballs en el camp de la gramàtica adulta, la gramàtica infantil i l'afàsia. Aquí emprenen el primer estudi de la comprensió de les clàusules de relatiu de subjecte i d'objecte en català infantil. [...]
2012
Caplletra, Núm. 53 (2012) , p. 91-105  
17.
2 p, 101.4 KB Comprensió de frases passives per part de pacients amb afàsia de Broca / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Els pacients afectats d'afàsia de Broca no només pateixen dèficits en la producció del llenguatge, sinó que també tenen dificultats en la seva comprensió. Un recent estudi s'ha centrat en la comprensió de frases actives i passives amb complement agent explícit o sense ell en català i castellà, i ha establert que els afectats d'afàsia de Broca entenen perfectament les frases actives, però en canvi presenten dèficits de comprensió pel que fa a les passives, tinguin o no complement agent explícit.
Los pacientes afectados de afasia de Broca no sólo sufren déficits en la producción del lenguaje, sino que también tienen dificultades en su comprensión. Un reciente estudio se ha centrado en la comprensión de frases activas y pasivas con complemento agente explícito o sin él en catalán y castellano, y ha establecido que los afectados de afasia de Broca entienden perfectamente las frases activas, pero en cambio presentan déficits de comprensión en cuanto a las pasivas, tengan o no complemento agente explícito.
Patients with Broca's aphasia not only suffer deficits in language production, but also have difficulty in understanding. A recent study has focused on the understanding of active and passive sentences with or without explicit agent added in Catalan and Spanish, and has established that those affected by Broca's aphasia fully understand active sentences, but have deficits in understanding passive phrases, whether or not they present an explicit agent.

2014
UAB divulga, Maig 2014
3 documents
18.
2 p, 28.1 KB L'aprenentatge dels relatius en català / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Una investigadora de la UAB ha realitzat un treball per aprofundir en el coneixement de l'aprenentatge de les frases relatives en català. Aquest article ha estudiat com els nens i nenes de 5 anys comprenen i també constitueixen frases relatives tant de subjecte com d'objecte. [...]
Una investigadora de la UAB ha realizado un trabajo para profundizar en el conocimiento del aprendizaje de las frases relativas en catalán. Este artículo ha estudiado cómo los niños y niñas de 5 años comprenden y también constituyen frases relativas tanto de sujeto como de objeto. [...]

2013
UAB divulga, març 2013, p. 1-1
2 documents
19.
13 p, 372.6 KB On the implications of Inalienability for Double Objects Structure / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
It is the purpose of this paper to consider the double object construction in the light of some data of Kihaya and Sesotho, two Bantu languages in which the objects display symmetrical behaviour with respect to word order, cliticisation, passivisation, unspecified object deletion, and raising to subject. [...]
L'objectiu d'aquest article és de prendre en consideració la construcció d'objecte doble a la llum de les dades que proporcionen el kihaya i el sesotho, dues llengües bantus en qui: els objectes dobles es comporten de forma simètrica quant a ordre de paraules, clitització, passivització, elisió d'objecte inespecífic i elevació a la posició de subjecte. [...]

1995
Catalan Working Papers in Linguistics, V. 4 n. 2 (1995) p. 229-241  
20.
17 p, 339.0 KB Empty Objects in Catalan / Gavarró Algueró, Anna (Universitat de Barcelona)
L'objectiu d'aquest article és de prendre en consideració les característiques dels objectes nuls en català en el context de la teoria de les categories buides en general. La legitimació d'una categoria buida i la recuperació del seu contingut són considerades del tot independents i, això, postulem que la diferència entre subjectes i objectes nuls no rau en la seva legitimació, sinó en la manera com els seus trets són identificats. [...]
1992
Catalan Working Papers in Linguistics, V. 2 (1992) p. 145-161  
21.
9 p, 191.8 KB A Note on Catalan Clitics / Gavarró Algueró, Anna (Universiteit van Amsterdam)
L'objectiu d'aquest article és de suggerir una interpretació del sistema col·loquial dels clítics del dialecte barceloní (així com d'altres dialectes) mitjanqant l'ús de la noció objecte fonèticament buit. [...]
1991
Catalan Working Papers in Linguistics, V. 1 (1991) p. 65-73  
22.
3 p, 37.1 KB Acquisition of Romance languages. Introduction / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Lleó, Conxita (Universität Hamburg. Institut für Romanistik)
Generative grammar addressed for the first time acquisition as a central issue in the study of grammar. This perspective has given rise over the years to a considerable body of work, mainly on first language acquisition, but also on second language acquistion, bilingual acquisition, and the acquisition by children affected by SLI. [...]
2006 - 10.5565/rev/catjl.84
Catalan journal of linguistics, V. 5 (2006) p. 11-13  

Articles : 22 registres trobats   inicianterior13 - 22  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.