Articles

Articles 59 registres trobats  inicianterior14 - 23següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
14.
20 p, 532.6 KB Women's empowerment and social innovation in childcare : the case of Barcelona, Spain / Gallego, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques
Social innovation and empowerment are complex concepts that, from an analytical point of view, are not necessarily related. One explicit goal of social innovation is to empower communities, as well as the individuals that are involved in activities within those communities, but this does not necessarily always occur. [...]
2022 - 10.1080/14616696.2022.2092641
European Societies, Vol. 24, núm. 4 (2022) , p. 493-519
2 documents
15.
11 p, 357.7 KB Camí Batut : un procés de formació i innovació docent per afavorir l'ambientalització curricular a l'Educació Secundària / Gual Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Olmos Casado, Úrsula (Museu de la Mediterrània)
Es presenta la descripció d'un projecte de formació i innovació docent dut a terme durant el curs 2019-2020 entre diferents institucions educatives -el Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Girona- que té com a objecte el disseny, la implementació i l'avaluació d'un material didàctic que permeti abordar l'educació ambiental en l'àrea del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter a l'Educació Secundària Obligatòria. [...]
The description of a teaching training and innovation project carried out during 2019-2020 between different educational institutions - the Museum of the Mediterranean of Torroella de Montgrí, the Department of Education of the Generalitat de Catalunya and the University de Girona- is presented. [...]
Se presenta la descripción de un proyecto de formación e innovación docente llevado a cabo durante el curso 2019-2020 entre diferentes instituciones educativas -el Museu de la Mediterrànea de Torroella de Montgrí, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya y la Universitat de Girona- que tiene como objetivo el diseño, la implementación y la evaluación de un material didáctico que permita abordar la educación ambiental en el área del Parc Natural del Montgrí, las Illes Medes y el Baix Ter en la Educación Secundaria Obligatoria. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.448
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 10-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
16.
16 p, 334.7 KB La transferencia de los proyectos de innovación docente : un estudio sobre su capacidad de transformar la enseñanza y el aprendizaje / Feixas, Mònica (Zurich University of Teacher Education) ; Martínez-Usarralde, María-Jesús (Universitat de València)
El artículo reflexiona sobre la capacidad de los proyectos de innovación docente financiados en convocatorias universitarias para transformar las prácticas educativas, la cultura de aprendizaje de los equipos pedagógicos, el desarrollo de titulaciones y el avance de la didáctica de la disciplina (Scholarship of Teaching and Learning - SoTL). [...]
L'article reflexiona sobre la capacitat dels projectes d'innovació docent finançats en convocatòries universitàries per transformar les pràctiques educatives, la cultura d'aprenentatge dels equips pedagògics, desenvolupar titulacions i avançar en la didàctica de la disciplina o la Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]
The article analyses the capacity of university-funded educational innovation projects to transform teaching practices, the learning culture of teaching teams, the development of study programmes and the advancement of the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL). [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1407
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 69-84  
17.
17 p, 223.8 KB La participación de las familias en los procesos de innovación educativa de los centros escolares / Riera-Jaume, Maria Antònia (Universitat de les Illes Balears) ; Ferrer-Ribot, Maria (Universitat de les Illes Balears) ; Pinya-Medina, Carme (Universitat de les Illes Balears) ; Mut-Amengual, Bartomeu (Universitat de les Illes Balears)
El éxito de un proceso de innovación educativa depende en buena parte de que toda la comunidad pedagógica se sienta parte integrante del cambio, y a menudo las familias participan poco en estos procesos. [...]
L'èxit d'un procés d'innovació educativa depèn en bona part del fet que tota la comunitat pedagògica se senti part integrant del canvi, i sovint les famílies participen poc en aquests processos. [...]
The success of an educational innovation process depends to a large extent on the entire educational community feeling like an integral part of the change. However, families often participate little in these processes. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1346
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 255-271  
18.
21 p, 985.5 KB El engagement de participantes en MOOC (Massive Open Online Courses) : análisis del diseño instruccional y elementos alternativos / Castillo-Abdul, Bárbara (Universidad de Huelva y ESAI Business School) ; Bonilla-del-Río, Mónica (Universidad de Huelva) ; Civila, Sabina (Universidad de Huelva)
Los MOOC (Massive Open Online Courses) han significado una oportunidad de formación y emprendimiento en el escenario educativo. La presente investigación aborda un caso de estudio, cuyo objetivo es conocer e identificar las características que inciden en la motivación de los participantes de las vídeo-lecciones que conforman tres cursos ofertados en las plataformas MiríadaX, Edx y ECO: E-learning, Communication y Open-Data". [...]
Els MOOC (Massive Open Online Courses) han significat una oportunitat de formació i emprenedoria en l'escenari educatiu. La present investigació aborda un estudi de cas amb l'objectiu és conèixer i identificar les característiques que poden incidir en la motivació dels participants de les vídeo-lliçons que conformen tres cursos oferts a les plataformes MiríadaX, Edx i ECO: E-learning, Communication i Open-Data. [...]
The MOOC (Massive Open Online Courses) have meant an opportunity for training and entrepreneurship in the educational arena. The present research addresses a case study, which aims to know and identify the characteristics that affect the motivation of the participants of the video-lessons that make up three courses offered on the platforms MyriadX, Edx, and ECO: E-learning, Communication and Open-Data. [...]
Les MOOC (Massive Open Online Courses) sont devenus une opportunité de formation et d'entrepreneuriat dans le scénario éducatif. La présente recherche porte sur une étude de cas, dont l'objectif est de connaître et d'identifier les caractéristiques qui influencent la motivation des participants aux leçons vidéo qui composent trois cours offerts sur les plateformes MiríadaX, Edx et ECO : E-learning, Communication and Open-Data". [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.944
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e944 (Articles)  
19.
15 p, 1.6 MB Higher education response in the time of coronavirus : perceptions of teachers and students, and open innovation / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Pérez-Escoda, Ana (Universidad Antonio de Nebrija. Departamento de Comunicación) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala. Facultad de Ciencias Sociales) ; Parola, Alberto (Università di Torino. Dipartimento di Psicologia)
The COVID-19 pandemic has transformed training processes. The transition from face-to-face to virtuality has affected the entire educational process favoring one of the open innovation key features in the higher education institutions: the ability to manage knowledge flow. [...]
2021 - 10.3390/joitmc7010043
Journal of open innovation: technology, market, and complexity, Vol. 7 Núm. 1 (2021) , p. 43  
20.
20 p, 1.2 MB Modelo semipresencial para la formación universitaria : aplicación a titulaciones técnicas / Fernández Oliveras, Paz (Universidad de Granada. Departamento de Ingeniería Civil) ; Rodríguez Ponce, María del Carmen (Universidad Tecnológica de La Habana José Antonio Echeverría (CUJAE)) ; Fernández-Oliveras, Alicia (Universidad de Granada)
Elaboramos un modelo didáctico innovador para el aprendizaje autónomo en la universidad en modalidad semipresencial, que incluye estructura, características didácticas de sus elementos y evaluación. [...]
Here we formulate an innovative didactic model for autonomous blended-learning at the university, which includes structure, educational features of its elements and evaluation. Exemplified with a unit of mathematics and implemented through Moodle, the model is applied to technical university degrees and a control is undertaken regarding achievement of the contents and competences, reaching an average attainment of 70 % in both aspects evaluated. [...]

2020 - 10.5565/rev/ensciencias.3300
Enseñanza de las ciencias, Vol. 38 Núm. 3 (2020) , p. 179-197 (Innovaciones Didácticas)  
21.
18 p, 387.7 KB Innovación educativa en el grado de Educación Social de las universidades españolas : una revisión sistemática / Martínez de Miguel López, Silvia (Universidad de Murcia) ; Salmerón Aroca, Juan Antonio (Universidad de Murcia) ; Moreno Abellán, Pedro (Universidad de Murcia)
Desde finales del siglo XX se ha venido produciendo en Europa un importante cambio ideológico a la hora de entender la formación universitaria a través de múltiples dimensiones. Uno de los principales cambios afectaba a los procesos metodológicos y evaluativos desarrollados por los docentes de la educación superior. [...]
Des de finals de segle XX s'ha produït a Europa un important canvi ideològic a l'hora d'entendre la formació universitària a través de múltiples dimensions. Un dels principals canvis afectava els processos metodològics i avaluatius desenvolupats pels docents de l'educació superior. [...]
From the end of the twentieth century, an important ideological change influenced our understanding of multiple dimensions of higher education training in Europe. One of the principal changes affected the methodological and evaluative processes of university students. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1106
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 491-508 (Temas de investigación)  
22.
15 p, 153.2 KB Análisis del pensamiento creativo y niveles de activación del alumno tras una experiencia de gamificación / Parra-González, Mª Elena (Universidad de Granada) ; Segura-Robles, Adrián (Universidad de Granada) ; Romero-García, Carmen (Universidad Internacional de La Rioja)
Los docentes se enfrentan a retos que necesitan de constante actualización, formación e información, y las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) son elementos clave en ese asunto. [...]
Teachers face many challenges that require constant updating, training and information and where information and communications technology (ICT) plays a key role. In virtual learning environments, knowledge and the appropriate use of ICT are very important to ensure effective teaching-learning processes. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1104
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 475-489 (Temas de investigación)  
23.
15 p, 152.3 KB El fútbol como herramienta pedagógica en la enseñanza de dirección de empresas / Gutiérrez-Aragón, Óscar (Universitat de Girona. Escola Universitària Mediterrani) ; Vizoso Gómez, Carmen María (Universidad de León) ; Fondevila-Gascón, Joan-Francesc (Universitat de Girona. Escola Universitària Mediterrani) ; Berbel Giménez, Gaspar (Universitat de Girona. Escola Universitària Mediterrani)
La implantación del Espacio Europeo de Educación Superior ha puesto de relevancia la necesidad de que el profesorado universitario desarrolle y adopte nuevas formas de docencia que permitan a los alumnos acceder al aprendizaje de las asignaturas desde una nueva perspectiva didáctica. [...]
La implantació de l'Espai Europeu d'Educació Superior ha posat de rellevància la necessitat que el professorat universitari desenvolupi i adopti noves formes de docència que permetin que els alumnes accedeixin a l'aprenentatge de les assignatures des d'una nova perspectiva didàctica. [...]
Following the implementation of the European Higher Education Area, university teachers have had to develop and apply new teaching methods in their educational practice that enable students to learn from a more didactic approach. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1139
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 139-153 (Temas de investigación)  

Articles : 59 registres trobats   inicianterior14 - 23següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.