Articles

Articles 191 registres trobats  inicianterior148 - 157següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.11 segons. 
148.
8 p, 372.0 KB Concepciones de los alumnos de 15-18 años sobre la estructura interna de la material en el estado sólido / Posada Aparicio, José María de (Colegio Español Miguel de Cervantes (São Paulo, Brasil))
A questionary of free answers has been used in order to elicit pupils' ideas about the internal structure of some substances. The 15-16 years old pupils (2º de BUP) use an atomic framework with a gas and a non atomics one with solids. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4546
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 12-19  
149.
16 p, 776.1 KB Aproximación a los problemas de aprendizaje de la estructura y formación del suelo en el alumnado de 12 a 17 años / Yus Ramos, R. (Centro de profesores de la Axarquía (Màlaga, Andalusia)) ; Rebollo Bueno, M. (Centro de profesores de la Axarquía (Màlaga, Andalusia))
In a longitudinal study, carried out with 12- 17 year old students, to know learning obstacles and their evolution through schooling years, on the scientific concept of soil, we have found important data of learning problems on these topics, showing the established inefficiency of transmission of scientific knowledge to conceptual change. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4505
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 265-280  
150.
6 p, 187.0 KB Análisis de errores conceptuales en geología a partir de las expresiones gráficas de los estudiantes / Lillo Beviá, J.
Detection of misconceptions by pupil's drawings permits us to have evidence of some misconceptions wich would have gone unnoticed interpreting only their vocal or writing expressions. Investigation on fossil and fossilisation, internal structure of the Earth, origin of mountains and others, reinforces the previous affirmation and permits us to recommend the non-utilisation of sequential drawings containing high conceptual charge, in order to simplify complex geological processes, because that simplification generates new misconceptions.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4482
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 39-44  
151.
6 p, 339.9 KB Los procedimientos en el aprendizaje de la física / Sevilla Segura, C.
After an analysis of the function of the learning procedures we can identify some noticeable intellectual activities: skills and strategies. By appealing to some concrete examples we can see its importance in the process of both the teaching/learning of Physics at pre-university levels.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4427
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 400-405  
152.
8 p, 336.3 KB Una reflexión curricular sobre la enseñanza de la estructura de la sustancia en la formación de profesores de química / Ferro, V. R. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba)) ; González Jonte, R. H. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba)) ; Cruz, Z. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba))
In this article we reconsider the manner of teaching the concept of structure of substance in order to improve the teaching performance of chemistry teachers. In order to achieve this goal we modify the habitual, static presentation of substance to relate it to thermodynamic and kinetic aspects. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4257
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 371-377  
153.
6 p, 373.5 KB Estudios sobre consistencia en las ideas de los alumnos en ciencias / Martínez, José Mª Oliva
This article reviews the different lines of research related to the studies about «consistency» in the ideas as expressed by students, a highly interesting concept both from the theoretical and practica1 standpoints.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4242
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 87-92  
154.
18 p, 785.8 KB Modelos conceptuales sobre las relaciones entre digestión, respiración y circulación / Núñez Soler, Francisco (Universidad de Murcia) ; Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia)
Conceptual patterns of the relations digestionlcirculatory system and breathinglcirculatory system, found in a sample of non-university students whose ages range between 11 and 17 years old are described in this work. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4203
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 261-278  
155.
12 p, 140.7 KB Investigación sobre juegos, interacción y construcción de conocimientos matemáticos / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se presentan resultados de una investigación sobre aprendizajes de matemáticas realizados en un contexto de juego de mesa en el marco escolar. Se indaga sobre: presencia de contenidos matemáticos en el contexto de juego, papel que ejerce la influencia educativa de la maestra y presencia de la infl uencia educativa entre alumnos en el proceso de aprendizaje de contenidos matemáticos.
We present research findings about mathematical learning in a class context with table games. We explore, on the one hand, the opportunities derived from this class context in relation to mathematics learning and, on the other, the role of the teacher. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3804
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 2 (2006) p. 257-268  
156.
13 p, 372.6 KB On the implications of Inalienability for Double Objects Structure / Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
It is the purpose of this paper to consider the double object construction in the light of some data of Kihaya and Sesotho, two Bantu languages in which the objects display symmetrical behaviour with respect to word order, cliticisation, passivisation, unspecified object deletion, and raising to subject. [...]
L'objectiu d'aquest article és de prendre en consideració la construcció d'objecte doble a la llum de les dades que proporcionen el kihaya i el sesotho, dues llengües bantus en qui: els objectes dobles es comporten de forma simètrica quant a ordre de paraules, clitització, passivització, elisió d'objecte inespecífic i elevació a la posició de subjecte. [...]

1995
Catalan Working Papers in Linguistics, V. 4 n. 2 (1995) p. 229-241  
157.
42 p, 567.0 KB La mujer en la industria publicitaria. La concentración horizontal en la comunicación comercial / Martín Llaguno, Marta
Hasta la fecha, no se habían realizado en España estudios con enfoque de género sobre la estructura del mercado laboral publicitario, un ámbito que ha experimentado un gran crecimiento e importantes cambios en las últimas décadas. [...]
Years to date, no human resources studies, with a gender scope, had been made in Spain in the field of commercial communication, a sector that, impelled by the technological and structural advances, has experienced an enormous growth in the last decade. [...]

2007
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 35 (2007) p. 95-136  

Articles : 191 registres trobats   inicianterior148 - 157següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.