Articles

Articles 29 registres trobats  inicianterior16 - 25següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
16.
6 p, 700.9 KB La nutrición en textos escolares del último ciclo de primaria y primero de secundaria / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
17.
5 p, 2.2 MB La evolución de los modelos explicativos aplicables a la diversidad de la materia en el contexto de aula / Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Suárez Debén, M. (IES Terra de Soneira (A Coruña))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
18.
6 p, 624.3 KB ¿Qué conocen los niños/as entre los 4 y los 7 años sobre el aparato digestivo y el aparato respiratorio? / Garrido Portela, María (Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Educación) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Educación) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Educación)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-6  
19.
7 p, 335.6 KB Matèria inerte / Materia viva : ¿Tienen ambas constitución atómica? / Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martinez Losada, Cristina (Universidade da Coruña)
Familiarity with and the correct use of the atomic molecular theory is essential for understanding chemical and biological concepts, and students' knowledge of this question has important pedagogical implications. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4444
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 226-233  
20.
7 p, 356.5 KB Las ideas de los profesores de ciencias sobre la formación docente / Martinez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña)
In this paper we investigate novel teachers' notions and practice regarding their conceptions about the need to receive a specific teaching formation, and the most suitable way to achieve this formation.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4548
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 26-32  
21.
6 p, 233.4 KB El trabajo práctico : una intervención para la formación de profesores / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martinez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña)
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4268
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 203-209  
22.
8 p, 412.8 KB La astronomía en textos escolares de educación primaria / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; Mondelo Alonso, Matilde (Universidade da Coruña) ; Vega Marcote, Pedro (Universidade da Coruña)
In this paper we analyse the way in which the study of Astronomy is dealt with in Primary School textbooks. Moreover, we study how the topic should be approached at this school level.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4178
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 225-232  
23.
12 p, 546.4 KB ¿A qué contenidos relacionados con la fotosíntesis dan más importancia los textos escolares de Secundaria? / González Rodríguez, Concepción (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña)
En este trabajo se analizan los contenidos conceptuales relacionados con la nutrición vegetal que se incluyen en el discurso y en las actividades de los textos de Ciencias de la Naturaleza de Educación Secundaria de mayor difusión en Galicia, valorando su coherencia con la normativa oficial. [...]
This paper analyses the conceptual contents related to vegetal nutrition that are included in the discourse and activities of the textbooks of Natural Sciences for secondary education that are most used in Galicia; their coherence with official educational policies is evaluated. [...]

2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. Extra (2003) , p. 77-88  
24.
12 p, 205.7 KB Análisis del trabajo práctico en textos escolares de Primaria y Secundaria / García-Barros, Susana (Universidade da Coruña) ; Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña)
Se analizan las actividades prácticas de Primaria y primer ciclo de la ESO correspondientes a tres editoriales de amplia implantación, dirigidas al estudio de tres núcleos temáticos (materia, animales y vegetales). [...]
This paper analyses the practical activities in textbooks for Primary School and first cycle of ESO (corresponding to three publishing houses of broad circulation) directed to the study of three contents (matter, animals and vegetables). [...]

2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. Extra (2003) , p. 5-16  
25.
22 p, 1.6 MB Las actividades de primaria y ESO incluidas en libros escolares : ¿qué objetivo persiguen?, ¿qué procedimientos enseñan? / Martínez Losada, Cristina (Universidade da Coruña) ; García-Barros, Susana (Universidade da Coruña)
Se analizan un total de 1. 340 actividades correspondientes a textos de primaria y ESO de tres editoriales de amplia implantación, dirigidas al estudio de tres tópicos: materia, animales y vegetales. [...]
The objective of this study is to analyse a total of 1. 340 activities which correspond to Primary School and Compulsory Secondary Education textbooks produced by three widely established publishing houses and which are aimed at studiyng the following three topics: matter, animals and vegetables. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3929
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 2 (2003) , p. 243-264  

Articles : 29 registres trobats   inicianterior16 - 25següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.