Articles

Articles 31 registres trobats  inicianterior16 - 25següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.04 segons. 
16.
3 p, 399.7 KB Lingüística de corpus y enseñanza de español como 2/L / Olivé, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: M. CRUZ PIÑOL, Lingüística de corpus y enseñanza de español como 2/L. Madrid, Arco Libros, 2017.
2017 - 10.5565/rev/doblele.35
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 139-141 (Ressenyes)  
17.
3 p, 312.1 KB Metodologia i avaluació de llengües. Metodología y evaluación de lenguas / Vílchez Ruiz, Míryam (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Carme CARBÓ MARRO, Jesús María GARCÍA SÁENZ y Ricardo Lucas GÓMEZ (coords. ), Metodologia i avaluació de llengües. Metodología y evaluación de lenguas. Elda: Generalitat Valenciana. [...]
2017 - 10.5565/rev/doblele.34
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 3 (Diciembre 2017) , p. 136-138 (Ressenyes)  
18.
3 p, 297.0 KB Concepción Zayas, Ana de Zayas: escritora y maestra de espíritu. Heterodoxia y neoplatonismo en una seglar de la Puebla de los Ángeles (siglo XVII), México, 2017, 264 páginas / Yera Sucías, Nerea
Obra ressenyada: Concepción ZAYAS, Ana de Zayas: escritora y maestra de espíritu. Heterodoxia y neoplatonismo en una seglar de la Puebla de los Ángeles (siglo XVII). México, 2017.
2017 - 10.5565/rev/nueind.33
Nuevas de Indias, Vol. 2 (2017) , p. 204-206 (Reseñas)  
19.
4 p, 332.8 KB Reseñas / Alonso Sanz, María Amparo (Universitat de València)
Obra ressenyada: Ricard HUERTA, Transeducar. Arte, docencia y derechos LGTB. Barcelona / Madrid: Egales, 2016.
El trabajo que se presenta es la reseña del libro "Transeducar. Arte, docencia y derechos LGTB" escrito por Ricard Huerta. Se trata de una recesión con ánimo de promover la lectura del ejemplar y dar a conocer las fortalezas del mismo. [...]
The work presented is the review of the book "Transeducar. Arte, docencia y derechos LGTB" written by Ricard Huerta. This is a recession with the aim of promoting the reading of the issue and publicizing its strengths. [...]

2017 - 10.5565/rev/athenea.2197
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17 Núm. 3 (noviembre 2017) , p. 285-288 (Reseñas)  
20.
5 p, 137.5 KB Foreign Language Education in Japan: Exploring Qualitative Approaches, Sachiko Horiguchi, Yuki Imoto, and Gregory S. Poole (Eds.) (2015). Rotterdam: Sense Publishers, 191 pages, Paperback €45.20 ISBN: 978-94-6300-323-0 (paperback) / Yoshida, Takako (Yokohama College of Commerce (Japó))
Obra ressenyada: Sachiko HORIGUCHI, Yuki IMOTO, and Gregory S. POOLE (eds. ), Foreign Language Education in Japan: Exploring Qualitative Approaches. Rotterdam: Sense Publishers, 2015.
2017 - 10.5565/rev/jtl3.732
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 92-96 (Book Reviews)  
21.
7 p, 142.4 KB Book review / Bradley, Jessica (University of Leeds)
Obra ressenyada: Julia SNELL, Sara SHAW and Fiona COPLAND (eds. ), Linguistic Ethnography: Interdisciplinary Explorations. Palgrave MacMillan, 2015. 298 pages. ISBN: 978-1-137-03502-8 (hardcover), 978-1-137-52906-0 (softcover), 978-1-137-03503-5 (eBook).
2017 - 10.5565/rev/jtl3.719
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 1 (february-march 2017) , p. 78-84 (Book Reviews)  
22.
3 p, 389.7 KB Más allá de la adquisición de una lengua : Reseña de El español entre dos mundos. Estudios de ELE en Lengua y Literatura / Vílchez Ruiz, Míryam (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Beatriz FERRÚS y Dolors POCH (eds. ), El español entre dos mundos. Estudios de ELE en Lengua y Literatura. Madrid: Iberoamericana. Vervuert, 2014.
2016 - 10.5565/rev/doblele.21
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 2 (Diciembre 2016) , p. 89-91 (Articles)  
23.
5 p, 149.3 KB Sociocultural Theory in Second Language Education: An Introduction through Narratives, by Merrill Swain, Penny Kinnear & Linda Steinman (2015, 2nd ed.). Multilingual Matters Textbooks, 192 pages, Paperback £19.95, Hardcover £69.95, ISBN: 978-1-78309-317-5 / Mulyono, Herri (University of York)
Obra ressenyada: Merril SWAIN, Penny KINNEAR and Linda STEINMAN. Sociocultural Theory in Second Language Education: An Introduction through Narratives. Multilingual Matters Textbooks, 2015.
The article reviews the second edition of Sociocultural Theory in Second Language Education: An Introduction through Narratives, by Merril Swain, Penny Kinnear and Linda Steinman, 2015.
L'article revisa la segona edició de llibre Sociocultural Theory in Second Language Education: An Introduction through Narratives, per Merril Swain, Penny Kinnear i Linda Steinman, 2015.
El artículo revisa la segunda edición de la Sociocultural Theory in Second Language Education: An Introduction through Narratives, por Merril Swain, Penny Kinnear y Linda Steinman, 2015.
L'article passe en revue la deuxième édition de Sociocultural Theory in Second Language Education: An Introduction through Narratives, par Merril Swain, Penny Kinnear et Linda Steinman 2015.

2015 - 10.5565/rev/jtl3.635
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 3 (august-september 2015) , p. 94-98 (Book Reviews)  
24.
5 p, 1.4 MB El valor de la experiencia : North of the DMZ, de Andrei Lankov / Tiempo Devorado, Redacción
Índex de l'obra ressenyada: Andrei LANKOV, North of the DMZ, Jefferson and London: McFarlan, 2007.
2015
Tiempo devorado, Vol. 2 Núm. 2 (2015) , p. 149-153 (Ressenyes)  
25.
5 p, 155.7 KB Reseña / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: M. I. GARCÍA SÁNCHEZ, Language and Muslim immigrant childhoods: The politics of belonging. Wiley Blackwell, 2014.
García-Sánchez shows, through an extensive and rich ethnographic study of Vallenuevo, a small town southeast of Madrid, how Moroccan immigrant children manage the politics of 'belonging' in their daily interactions in various areas of their lives. [...]
García-Sánchez mostra, a través d'un extens i ric estudi etnogràfic en Vallenuevo, un petit poble al sud-est de Madrid, com nens i nenes immigrants marroquins gestionen les polítiques de pertinença en les seves interaccions diàries en diversos àmbits de la vida. [...]
García-Sánchez muestra, a través de un extenso y rico estudio etnográfico en Vallenuevo, un pequeño pueblo al sureste de Madrid, cómo niños y niñas inmigrantes marroquís manejan las políticas de pertenencia en sus interacciones diarias en diversos ámbitos de sus vidas. [...]
Sánchez García-montre, à travers une étude ethnographique vaste et riche sur Vallenuevo, une petite ville au sud-est de Madrid, comment les enfants d'immigrés marocains gérer politiques du appartenant dans leurs interactions quotidiennes dans divers domaines de leur vie. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.622
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 1 (february-march 2015) , p. 81-85 (Book Reviews)  

Articles : 31 registres trobats   inicianterior16 - 25següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.