Articles

Articles 29 registres trobats  inicianterior17 - 26següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
17.
26 p, 338.8 KB Tiempo de memoria, olvido y manipulación : los jesuitas españoles expulsos y la vindicación de la conquista de América / Soriano Muñoz, Núria (Universitat de València. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
Desde el exilio y bajo los auspicios del conde de Floridablanca, un grupo particular de jesuitas expulsos participaron en la polémica del Nuevo Mundo llevando a cabo una vigorosa defensa del colonialismo español. [...]
Des de l'exili i sota els auspicis del comte de Floridablanca, un grup particular de jesuïtes expulsats participaren en la polèmica del Nou Món portant a terme una vigorosa defensa del colonialisme espanyol. [...]
From exile, and under the auspices of the Count of Floridablanca, a singular group of expelled Jesuits took part in the controversy surrounding the New World, making a fierce defence of Spanish colonialism. [...]

2013 - 10.5565/rev/manuscrits.27
Manuscrits, Núm. 31 (2013) , p. 137-162  
18.
16 p, 98.8 KB Retrato de los adolescentes en la ficción televisiva : un estudio de caso / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la representación de los jóvenes en las series juveniles, basándose en el estudio de caso de la serie estadounidense "Dawson crece". [...]
This article presents the main results arising from an investigation about adolescents' portrayals in teen series, focusing on the case study of the US teen drama "Dawson's Creek". Given to the importance of a television format specifically produced for a young target, the article examines the stereotypes that are represented, with particular attention to the settings where the characters are portrayed and to the nature of their social relationships. [...]

2011
Ámbitos. Revista Internacional de Comunicación, Núm. 20 (2011) , p. 71-86  
19.
12 p, 234.0 KB The teen series and the young target. Gender stereotypes in television fiction targeted to teenagers / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents the key results arising from a study about representation of male and female characters of the teen series. The main aim of the study is to build knowledge about the images of young people portrayed in a television show featuring teenagers. [...]
2011
Observatorio (OBS*), Vol. 5, Núm. 1 (2011) , p. 215-226  
20.
16 p, 137.8 KB La imagen de las mujeres en la publicidad rechazada por la audiencia en Cataluña / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo analiza la publicidad que ha sido denunciada en Cataluña en el 2007. El estudio forma parte de un proyecto más amplio iniciado en el 2005 y trata de conocer los estereotipos sexistas a partir de la percepción de las personas consumidoras de los contenidos de los medios. [...]
The aim of this article is to analyze the publicity that has been denounced or in Catalonia in 2007. The study is part of a larger project that started in 2005 and tries to know the gender stereotypes from the perception of people who consume media. [...]

2009
Observatorio (OBS*), Vol. 8 (2009) , p. 260-274  
21.
8 p, 1016.1 KB L'ús infantil de la televisió : modalitats de consum en l'espai familiar / García-Muñoz, Núria
Qué ens mostra la pantalla de televisió i qué hi ha davant seu són dues qüestions fonamentals per a entendre el fenomen televisiu tant ahir com avui. L'impacte que té la televisió en la vida quotidiana de les famílies és indiscutible, però quins coneixements podem difondre sobre el paper real que té aquest mitjà dintre del context familiar?.
1997
Comunicació (Barcelona), Núm. 8 (Octubre 1997) , p. 163-178  
22.
8 p, 1.3 MB La TDT en Europa : modelos de programación / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Larrègola Bonastre, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este artículo muestra los modelos de programación de la TDT en Europa a partir del estudio de 110 canales de Alemania, España, Francia, Italia y Reino Unido, Los resultados se centran en tres factores: titularidad, modelo de programación y 'targetización'.
This article presents the programming model of the TDT in Europe from the study of 110 channels of Germany, Spain, France, Italy and United Kingdom. The results are focused on three factors: ownership, programming model and target.

2010
Telos : cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad, Núm. 84 (Julio - Septiembre 2010) , p. 65-72  
23.
7 p, 129.9 KB La apuesta por los broadcasters y por la alta definición : panorama de la TDT en los Estados Unidos / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La implantación de la televisión digital terrestre en los Estados Unidos da el protagonismo a los broadcasters, únicos habilitados para operar. La oferta de televisión de alta definición es la opción estratégica para la penetración. [...]
2003
Telos : cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad, Núm. 57 (Octubre-diciembre 2003) , p. 53-59  
24.
18 p, 164.1 KB The occupational roles of television fiction characters in Spain : distinguishing traits in gender representation / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Gómez Díaz, Xiana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article presents the main findings of a study on the portrayal of occupational roles in fiction series broadcast by the general nationwide channels during the 2009/2010 season in Spain. Fiction is one of the most highly appreciated genres amongst audiences, thus the study of fiction characters allows us to identify the models and roles portrayed and transmitted by television. [...]
Este artículo presenta los principales resultados de un estudio sobre la representación de los roles ocupacionales de los personajes de la ficción seriada emitida en España por las cadenas generalistas con cobertura estatal, durante la temporada televisiva 2009/2010. [...]

2012
Comunicación y sociedad, Vol. 25, Núm. 1 (2012) , p. 349-366  
25.
12 p, 60.8 KB El consumo femenino de la imagen de la mujer en la publicidad : el sexismo en las campañas publicitarias rechazadas por la audiencia / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article presents the results of research into the perceptions and attitudes of women with regard to gender representations in advertising discourse. This study is part of a research project begun in 2005 on the subject of the consumption of the image of women in advertising and the media carried out by the Catalan Institute of Women (ICD) of the Catalan regional government, the Generalitat. [...]
2009
Trípodos, N. 24 (2009) , p. 149-160  
26.
6 p, 63.9 KB La representación positiva de la imagen de las mujeres en los medios / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo tiene como objetivo describir las valoraciones positivas realizadas por la ciudadanía a través del servicio del Instituto Catalán de las Mujeres (ICD) sobre los discursos mediáticos que contienen representaciones de género. [...]
This article aims to outline the positive assessments made by the public, through the service of the Catalan Women's Institute (ICD) on speeches containing media representations of gender. It is a way to illustrate how the products of cultural industries are part of the audience's social imaginary and how it is able to identify and assess constructive representations of gender. [...]

2009 - 10.3916/c32-2009-03-002
Comunicar, Vol. 16, Núm. 32 (maig 2009) , p. 209-214  

Articles : 29 registres trobats   inicianterior17 - 26següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
2 Muñoz, Nathalia
3 Muñoz, Noemí
1 Muñoz, Nora
3 Muñoz, Nubia
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.