Articles

Articles 29 registres trobats  inicianterior18 - 27següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
18.
5 p, 106.3 KB Como introducir las TIC en la enseñanza de las ciencias / Traver Ribes, Manel Josep (IES S. Vicent Ferrer (Algemesí)) ; Solbes Matarredona, Jordi (IES Rodrigo Botet (Manises)) ; Souto, Xose (IES Ballester Gozalbo (Valencia))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
19.
5 p, 260.7 KB Evolución de las representaciones docentes en la Física Cuántica / Fernández, Patricia E. (Universidad Nacional de Córdoba) ; González, Eduardo M. (Universidad Nacional de Rosario) ; Solbes Matarredona, Jordi (I.E.S. José Rodrigo Botet)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
20.
5 p, 237.0 KB Preparación para la toma de decisiones y relaciones CTSA / Solbes Matarredona, Jordi (IES J. Rodrigo Botet (Manises)) ; Vilches Peña, Amparo (IES Sorolla (València))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
21.
7 p, 341.4 KB Interacciones ciencia/técnica/sociedad : un instrumento de cambio actitudinal / Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Vilches Peña, Amparo (Universitat de València)
1989 - 10.5565/rev/ensciencias.4993
Enseñanza de las ciencias, V. 7 n. 1 (1989) p. 14-20  
22.
6 p, 304.1 KB El modelo constructivista y las relaciones ciencia/técnica/sociedad / Solbes Matarredona, Jordi (Seminario Permanente de Física y Química (València)) ; Vilches Peña, Amparo (Seminario Permanente de Física y Química (València))
The importance of the relations Science/Technology/Society with teaching and its convergence with the constructivist model in the science teaching-learning process, is shown in this paper. In the same way, the consequences to the students arisen from the lack of these relations in the daily teaching, are also shown.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4666
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 181-186  
23.
10 p, 549.1 KB La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química / Solbes Matarredona, Jordi (CEP de València) ; Traver Ribes, Manel Josep (Institut de Batxillerat Sant Vicent Ferrer (Algemesí))
Most recently we have assisted to a considerable increase of investigations on constructivistic approaches to Science teaching, but among all these works we rarely found detailed proposals for including the History and Philosophy of Science. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4244
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 103-112  
24.
15 p, 201.7 KB Una propuesta sobre enseñanza de la relatividad en el bachillerato como motivación para el aprendizaje de la física / Pérez, Héctor (IES de Sedaví (València)) ; Solbes Matarredona, Jordi (IES J. Rodrigo Botet (Manises))
La relatividad es una parte importante de la física moderna. En este artículo se analiza su aprendizaje en la enseñanza secundaria y se argumenta razonadamente contra prácticas tradicionales en la enseñanza de la relatividad. [...]
Relativity is a very important part of modern physics. In this paper we analyze the teaching and learning of the theory of relativity in secondary education and we show some reasoned arguments against traditional methods to teach it. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3805
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 2 (2006) p. 269-283  
25.
11 p, 410.5 KB Papel de las relaciones entre ciencia, tecnología, sociedad y ambiente en la formación ciudadana / Solbes Matarredona, Jordi (IES J. Rodrigo Botet (Manises)) ; Vilches Peña, Amparo (IES Sorolla (València))
En este trabajo se analizan las visiones de los estudiantes de secundaria sobre los problemas asociados a los desarrollos científicos y tecnológicos, la evaluación de ciencia y tecnología y la toma de decisiones, aspectos de las relaciones CTSA (ciencia, tecnología, sociedad y ambiente) de gran importancia para una adecuada formación de científicos y ciudadanos responsables.
In this work we analyze the view of secondary students on the problems associated to scientific and technologic developments, the assessment of science and technology and decision making, aspects of STSE relations (Science, Technology, Society & Environment) very important for an adequate education of responsible scientists and citizens.

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3868
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 337-348  
26.
9 p, 503.0 KB La conservación de la energía : un principio de toda la física. Una propuesta y unos resultados / Solbes Matarredona, Jordi (IES J. Rodrigo Botet (Manises)) ; Tarín, Francisco (IES Picassent (València))
La conservación de la energía es uno de los conceptos más importantes de la física porque unifica todos los fenómenos. En este artículo presentamos algunos resultados de una investigación sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje del concepto de energía y su conservación realizado en el nivel de la educación secundaria española. [...]
The conservation of energy is one of the most important physics concepts because it unifies all phenomena. In this paper we present some results of a research on the learning-teaching process of energy and its conservation in Spanish secondary education level. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3882
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 2 (2004) , p. 185-194  
27.
12 p, 213.5 KB Algunos problemas en la enseñanza de la relatividad / Pérez, Héctor (IES de Sedaví (València)) ; Solbes Matarredona, Jordi (IES J. Rodrigo Botet (Manises))
La relatividad es una parte importante de la física moderna. En este artículo se analiza su enseñanza-aprendizaje en la enseñanza secundaria y se muestran sus principales dificultades. El artículo argumenta razonadamente contra prácticas tradicionales en la enseñanza de la relatividad y finalmente apunta una nueva aproximación a su enseñanza.
Relativity is a very important part of modern physics. In this paper we analyze the teaching and learning of the theory of relativity at secondary school level and we show the pupils' main difficulties. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3947
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 135-146  

Articles : 29 registres trobats   inicianterior18 - 27següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.