Articles

Articles 40 registres trobats  inicianterior19 - 28següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
19.
42 p, 679.5 KB Disclosure of corporate tax reports, tax enforcement, and price information / Caballé, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dumitrescu, Ariadna (Universitat Ramon Llull. ESADE)
This paper analyzes the effects of disclosing corporate tax reports on both financial markets' performance and tax revenue. To this end, we characterize the optimal auditing policy of the tax enforcement agency and the optimal tax reporting strategy of a _rm. [...]
2020 - 10.1016/j.jbankfin.2020.105978
Journal of banking and finance, Vol. 121 (Decembre 2020)  
20.
11 p, 330.4 KB Ten-year follow-up of clinical governance implementation in primary care : Improving screening, diagnosis and control of cardiovascular risk factors / Aguilar Martín, Carina (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Gonçalves, A. Q. (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; López-Pablo, C. (Hospital de Tortosa Verge de la Cinta) ; Fernández-Sáez, José (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Forcadell Drago, Emma (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Hernández Rojas, Zojaina (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Vilaubí, J. M. P. (Institut Català de la Salut) ; Rodríguez, Dolores (Fundació Institut Català de Farmacologia) ; Piñol, J. L. (Institut Català de la Salut) ; Bladé Creixenti, Juan (Institut Català de la Salut) ; Dalmau Llorca, M. Rosa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Universitat Autònoma de Barcelona
protective effect of having a cardiovascular event (hazard ratio (HR) = 0. 64, 95% confidence interval (CI) = 0. 44-0. 94) or death (HR = 0. 55, 95% CI = 0. 35-0. 88) was observed in patients from centres where general practitioners received high frequency feedback. [...]
2019 - 10.3390/ijerph16214299
International journal of environmental research and public health, Vol. 16 Núm. 21 (november 2019) , p. 4299  
21.
19 p, 1.5 MB Parametrical non-complex tests to evaluate partial decentralized linear-output feedback control stabilization conditions from their centralized stabilization counterparts / De la Sen, Manuel (Euskal Herriko Unibertsitatea. Prozesuen Ikerketa eta Garapenerako Institutua) ; Ibeas, Asier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
This paper formulates sufficiency-type linear-output feedback decentralized closed-loop stabilization conditions if the continuous-time linear dynamic system can be stabilized under linear output-feedback centralized stabilization. [...]
2019 - 10.3390/app9091739
Applied sciences (Basel), Vol. 9, Issue 9 (May 2019) , art. 1739  
22.
11 p, 677.7 KB Classroom Interaction and Language Learning in CLIL contexts / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
This article provides a comprehensive overview of the key aspects of classroom interaction in L2 and CLIL contexts and its effects on students' academic and language development in such educational settings. [...]
Aquest article presenta aspectes clau de la interacció a l'aula en contextos de L2 i AICLE, i dels seus efectes sobre el desenvolupament acadèmic i lingüístic dels estudiants. També té com a objectiu despertar la consciència del lector sobre el paper de la llengua i del discurs en l'ensenyament integrat del contingut i de la llengua estrangera a les aules AICLE. [...]
Este artículo presenta aspectos clave de la interacción en el aula en contextos de L2 y AICLE, y de sus efectos sobre el desarrollo académico y lingüístico de los estudiantes. También tiene como objetivo despertar la conciencia del lector sobre el papel de la lengua y del discurso en la enseñanza integrada del contenido y de la lengua extranjera en las aulas AICLE. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.3
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 7-17 (Articles)  
23.
10 p, 1.1 MB Learning to Write in a Second Language : the Role of Guided Interaction in Promoting Children's Noticing from Model Texts / Coyle, Yvette (Universidad de Murcia) ; Cánovas Guirao, Josefa (Universidad de Murcia)
This paper illustrates the use of model texts as a written corrective feedback technique with young foreign language learners. The procedure used by the teacher to focus the learners' attention on grammatical, lexical and textual differences between a model story and a draft version written by the children is described, and implications are suggested for the role of feedback processing in promoting L2 learning.
Aquest treball examina el paper dels textos model com a tècnica de feedback correctiu amb aprenents d'anglès a l'aula de primària. Descrivim com per mitjà de la interacció discursiva la mestra aconsegueix dirigir l'atenció dels aprenents cap a les diferències lèxiques, gramaticals i textuals entre una història model i una versió escrit pels nens. [...]
Este trabajo examina el papel de los textos modelo como técnica de feedback correctivo con aprendices de inglés en el aula de primaria. Describimos cómo por medio de la interacción discursiva la maestra logra dirigir la atención de los aprendices hacia las diferencias léxicas, gramaticales y textuales entre una historia modelo y una versión escrito por los niños. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.22
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 21-30 (Articles)  
24.
8 p, 934.4 KB Machine Translation Post-Editing at TransPerfect - the 'Human' Side of the Process / Zaretskaya, Anna (TransPerfect)
La postedició de traduccions automàtiques (PETA) és cada cop més una pràctica comú dins la indústria de la traducció. Una col·laboració apropiada amb els traductors és clau per implantar la TA amb èxit dins el procés de traducció. [...]
Machine translation post-editing (MTPE) is becoming a common practice in translation industry. Proper collaboration with linguists is key to successful MT implementation in the translation workflow. [...]
La posedición de traducciones automáticas (PETA) está adquiriendo el carácter de práctica habitual en la industria de la traducción. La adecuada colaboración con los profesionales de la lengua es un elemento fundamental para la correcta implementación de la TA en el proceso de traducción. [...]

2017 - 10.5565/rev/tradumatica.201
Tradumàtica, Núm. 15 (2017) , p. 116-123 (Tradumàtica dossier)  
25.
11 p, 680.0 KB Written peer-feedback to enhance students' current and future Learning / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix ; Tomàs i Folch, Marina
Spanish universities are engaged in the implementation of the European Higher Education Area (EHEA). This process implies the use of the most effective instructional designs and methodologies in order to achieve deep learning, increase student involvement in their own development, and professional and personal-greater autonomy in the construction of knowledge. [...]
2016 - 10.1186/s41239-016-0017-y
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Vol. 13, Núm. 15 (2016) , p. 1-11  
26.
15 p, 517.2 KB Students' feedback beliefs and anxiety in online foreign language oral tasks in interactive learning environment / Martin, Sidney (Universitat Oberta de Catalunya) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona)
Research about the interrelation between anxiety and corrective feedback has mostly been conducted in face-to-face environments. The present study examines the relationship between students showing anxiety when speaking a FL and feedback as a potential anxiety inhibitor in an online oral synchronous communication task. [...]
2017 - 10.1186/s41239-017-0056-z
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Vol. 14, Núm. 18 (2017)  
27.
3 p, 20.0 KB Ellis's corrective feedback in a problem-solving context / Kozlova, Inna
2010 - 10.1093/elt/ccp064
ELT journal, Vol. 64 (2010) , p. 95-97  
28.
15 p, 1.1 MB Thermodynamics of Quantum Feedback Cooling / Liuzzo-Scorpo, Pietro (The University of Nottingham. School of Mathematical Sciences) ; Correa, Luis A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Schmidt, Rebecca (Aalto University School of Science (Aalto, Finlàndia). Department of Applied Physics) ; Adesso, Gerardo (The University of Nottingham. School of Mathematical Sciences)
The ability to initialize quantum registers in pure states lies at the core of many applications of quantum technologies, from sensing to quantum information processing and computation. In this paper, we tackle the problem of increasing the polarization bias of an ensemble of two-level register spins by means of joint coherent manipulations, involving a second ensemble of ancillary spins and energy dissipation into an external heat bath. [...]
2016 - 10.3390/e18020048
Entropy, Vol. 18 Núm. 2 (February 2016) , p. 1-15  

Articles : 40 registres trobats   inicianterior19 - 28següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.