Articles

Articles 43 registres trobats  inicianterior20 - 29següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
20.
23 p, 4.4 MB Paving the way to increased interoperability of earth observations data cubes / Giuliani, Gregory (Université de Genève. Institut des sciences de l'environnement) ; Maso, Joan (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Mazzetti, Paolo (Consiglio Nazionale delle Ricerche. Istituto sull'Inquinamento Atmosferico) ; Nativi, Stefano (European Commission. Joint Research Center (Ispra, Itàlia)) ; Zabala Torres, Alaitz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Earth observations data cubes (EODCs) are a paradigm transforming the way users interact with large spatio-temporal Earth observation (EO) data. It enhances connections between data, applications and users facilitating management, access and use of analysis ready data (ARD). [...]
2019 - 10.3390/data4030113
Data, Vol. 4, issue 3 (Sep. 2019) , art. 113  
21.
21 p, 300.3 KB Identifying language learning gaps of ESL students at intermediate level in Pakistani colleges / Lodhi, Muhammad Arfan (Government of the Punjab (Índia). Higher Education Department Collegiate Wing) ; Akash, Amber
The study attempted to evaluate the existing language proficiency level of 12th grade students and compared the results with the relevant learning standards fixed by the CEFR for these intermediate level language users. [...]
L'estudi intenta avaluar el nivell de competència lingüística existent dels estudiants de dotzè grau i compara els resultats amb els estàndards d'aprenentatge rellevants establerts pel CEFR per a aquests usuaris de nivell intermedi. [...]
El estudio intenta evaluar el nivel de competencia lingüística existente de los estudiantes de 12º grado y compara los resultados con los estándares de aprendizaje relevantes establecidos por el CEFR para estos usuarios de idiomas de nivel intermedio. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.783
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march 2019) , p. 44-64 (Articles)  
22.
20 p, 1.1 MB La educación científica frente al pensamiento anticrítico en la vida diaria / Jiménez Taracido, Lourdes (Universidad Internacional de La Rioja. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y Ciencias Experimentales) ; Otero Gutierrez, Jose (Universidad de Alcalá. Departamento de Física y Matemáticas)
El trabajo contrasta algunas características del pensamiento crítico que se intenta promover en las clases de ciencias con las características de una clase de pensamiento que hemos llamado anticrítico, promovido por ciertos actores sociales. [...]
This paper compares some characteristics of critical thinking promoted in science classes with characteristics of a type of thinking which we have called anti-critical, promoted by some social actors. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2608
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 117-135 (Investigaciones Didácticas)  
23.
17 p, 533.4 KB A quest for effective and inclusive design of Chinese characters in subtitling / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Research on subtitling has developed rapidly in most Western countries in the last two decades, resulting in a certain consensus about standards. In response to new social and political challenges, in recent years the focus of research has broadened to include the usability and effectiveness of subtitles for all audiences. [...]
2018
International Journal of Asian Language Processing (IJALP), Vol. 28, núm. 1 (2018)  
24.
18 p, 2.8 MB La siempre cambiante contextualización de la naturaleza de la ciencia : documentos recientes sobre la reforma de la educación científica en los Estados Unidos y su impacto en el logro de la alfabetización científica / Lederman, Norman G. (Illinois Institute of Technology. Mathematics and Science Education Department)
Diversos autores han manifestado una gran preocupación por la marginalización de la naturaleza de la ciencia (NDC) en los Next Generation Science Standards (NGSS). Sin embargo, un análisis conceptual cuidadoso de cómo se trata la NDC en los NGSS, en comparación con los documentos de reforma curricular previos en los Estados Unidos, revela una situación compleja de cómo se contextualiza la NDC y de las suposiciones correspondientes a cómo esta se enseña y aprende mejor. [...]
Many have expressed concerns over the marginalization of nature of science (NOS) in the Next Generation Science Standards (NGSS). However, a careful conceptual analysis of how the NGSS addresses NOS relative to previous U. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2661
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 2 (2018) , p. 5-22 (Historia y Epistemología)  
25.
27 p, 687.9 KB Nuevos escenarios y competencias digitales docentes : hacia la profesionalización docente con TIC / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pozos Pérez, Katia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La formación del profesorado en el contexto actual tiene como referencia el perfil profesional y, por ende, las competencias profesionales docentes. Si bien se han realizado bastantes esfuerzos de aproximación en la última década, consideramos que aún hay que profundizar más, sobre todo desde la consideración de los nuevos escenarios propiciados por las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), que están permitiendo toda una redefinición, no solo del perfil en clave de nuevas funciones y roles profesionales, sino también de las propias competencias profesionales, competencias digitales. [...]
In the current context, training of trainers has, as a referent, the professional profile and thus, the teachers' professional competencies. While in the last decades many efforts to study in depth this particular issue have been made, we think this study requires further study, above all from the new training scenarios propitiated by ICT, which are bringing about a complete redefinition not only of the professional profile in terms of new functions and roles, but of their own professional competences and digital competences. [...]

2018
Profesorado, Vol. 22, núm. 1 (2018) , p. 25-51  
26.
22 p, 159.9 KB The boundaries of fraud : the role of the Spanish Real Academia de Medicina in the establishment of food safety and quality standards in the late-nineteenth century / Guillem-Llobat, Ximo (Universitat de València. Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència «López Piñero»)
In the late-nineteenth century the regulation of food quality and safety experienced a clear turning point with the establishment of new sites for food controls, the emergence of new experts and the passing of food laws. [...]
2017
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 37 Núm. 2 (2017) , p. 413-434 (Articles)  
27.
8 p, 208.6 KB Comunicación técnica : modo y forma / Pozo Puértolas, Rafael (Universitat Pompeu Fabra) ; Martínez Bouza, José Manuel (Salesians de Sarrià (Barcelona, Catalunya))
Una comunicación técnica esta relacionada con la transmisión de un mensaje cifrado, codificado, organizado y redactado mediante un lenguaje compartido entre un emisor y un receptor. El objetivo de este flujo de comunicación requiere que el receptor pueda descodificar y entender el mensaje, para que active una reacción o respuesta en consonancia con la finalidad que el emisor pretende. [...]
A technical communication is related to the transmission of an encrypted message, encoded, organized and written through a shared language between a sender and a receiver. The objective of this communication flow requires that the receiver can decode and understand the message, to activate a reaction or a response in accordance with the purpose that the sender intends. [...]

2017 - 10.5565/rev/grafica.77
Grafica, Vol. 5 Núm. 10 (2017) , p. 125-131 (Ensayos)  
28.
25 p, 1.3 MB Socioeconomic determinants of male mortality in Europe : the absolute and relative income hypotheses revisited / Spijker, Jeroen (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Wissen, Leo van, 1956- (University of Groningen. Faculty of Spatial Sciences)
2010
Genus, Vol. 66 Núm. 1 (2010) , p. 37-61  
29.
16 p, 845.7 KB El paradigma de la calidad normativa en el diseño de cursos en línea masivos y abiertos / Ramírez-Fernández, Miguel Baldomero (Universidad Pablo de Olavide. Departamento de Educación y Psicología Social) ; Salmerón Silvera, José Luis (Universidad Pablo de Olavide.) ; López Meneses, Eloy (Universidad Pablo de Olavide. Departamento de Educación y Psicología Social)
Los cursos Massive Open On Line Courses (en adelante MOOC) se han considerado en la literatura divulgativa y científica como una revolución con un gran potencial en el mundo educativo y formativo. En este sentido, existe un consenso en la comunidad científica sobre la importancia y popularidad del movimiento, principalmente, por su alcance internacional y la oportunidad de ofrecer una formación de calidad a través de prestigiosas instituciones a cualquier estudiante, lo que hace muy poco parecía estar destinado a las élites. [...]
In the scientific and informative literature Massive Open On Line Courseshave been considered as a revolution with great potential in the education and training world. In this sense, this movement has been of interest worldwide due to its great potential to offer a free training, quality and accessible to all users regardless of their country of origin, prior training and without the need to pay for registration. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 33 (Marzo 2016) , p. 1-16 (Articles)  

Articles : 43 registres trobats   inicianterior20 - 29següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.