Articles

Articles 65 registres trobats  inicianterior22 - 31següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
22.
40 p, 2.3 MB Characterization of Anorexia Nervosa on Social Media : Textual, Visual, Relational, Behavioral, and Demographical Analysis / Ramírez-Cifuentes, Diana (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ; Freire, Ana (Universitat Pompeu Fabra. Barcelona School of Management) ; Baeza-Yates, Ricardo (Northeastern University. Institute for Experiential AI) ; Sanz Lamora, Nadia (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Àlvarez, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Rodríguez, Alexandre (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Lozano Rochel, Meritxell (Fundación Instituto de Trastornos Alimentarios) ; Llobet Vives, Roger (Fundación Instituto de Trastornos Alimentarios) ; Velazquez, Diego Alejandro (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Gonfaus, Josep (Visual Tagging Services) ; Gonzàlez, Jordi (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Eating disorders are psychological conditions characterized by unhealthy eating habits. Anorexia nervosa (AN) is defined as the belief of being overweight despite being dangerously underweight. The psychological signs involve emotional and behavioral issues. [...]
2021 - 10.2196/25925
Journal of medical Internet research, Vol. 23 Num. 7 (july 2021)  
23.
15 p, 391.7 KB Radiografía al comportamiento de la prensa colombiana en Twitter : casos El Heraldo, El Universal y El Informador / Cobos, Tania Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo de investigación, titulado «Radiografía al comportamiento de la prensa colombiana en Twitter: Casos El Heraldo, El Universal y El Informador» tuvo por objetivo realizar una primera aproximación al diagnóstico del com-portamiento de la prensa colombiana en esta plataforma, y de forma extensiva a la labor de sus community managers, a partir de un estudio de caso. [...]
The following study entitled «Radiography behavior of the Colombian press on Twitter: El Heraldo, El Universal and El Informador study cases» had as objective to make a first approach to the diagnosis of the Colombian press's behavior within this platform and, extensively, the work of their community managers, base on study cases. [...]

2015 - 10.15665/re.v13i1.351
Encuentros, Vol. 13 Núm. 1 (jun 2015) , p. 85-99  
24.
13 p, 6.0 MB Humor multimodal en Twitter / Simarro Vázquez, María (Universidad de Burgos. Departamento de Filología)
El humor verbal como recurso comunicativo ha encontrado una nueva forma de expresión en las redes sociales, empleando estrategias condicionadas por estos medios. Nos centraremos en la red social Twitter, en la que el humor está presente cada día de manera que sus usuarios aprovechan, por un lado, sus posibilidades sometiéndose, a su vez, a las restricciones formales que impone. [...]
Verbal humor as a communicative resource has found a new form of expression in social networks, using strategies conditioned by these media. We will focus on the social network Twitter, in which humor is present every day so that its users take advantage, on the one hand, of its possibilities, submitting, in turn, to the formal restrictions it imposes. [...]

2020
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Special Issue (2020) , p. 207-219  
25.
18 p, 466.8 KB Spanish journalists on Twitter : Diagnostic approach to what, and how Spanish journalists talk about politics, international affairs, society, communication and culture / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Jaraba, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tusa, Fernanda (University of Machala. Faculty of Social Sciences)
Twitter has become a broad network of news and information. Journalists exploit the possibilities of this network to access information sources, to disseminate messages or participate in debates about current news. [...]
Twitter s'ha convertit en una àmplia xarxa de notícies i informació. Els periodistes aprofiten les possibilitats d'aquesta xarxa per accedir a fonts d'informació, difondre missatges o participar en debats sobre actualitat. [...]
Twitter se ha convertido en una amplia red de noticias e información. Los periodistas aprovechan las posibilidades de esta red para acceder a fuentes de información, difundir mensajes o participar en debates sobre actualidad. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3333
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 63 (desembre 2020) , p. 1-18 (Articles)
2 documents
26.
23 p, 1.1 MB Fostering social project impact with Twitter : current Usage and perspectives / Pejić Bach, Mirjana (University of Zagreb. Department of Informatics) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Suša Vugec, Dalia (University of Zagreb. Department of Informatics) ; Ionescu, Vladia (Universitat de Barcelona) ; Redondo-Sama, Gisela (Universidad de Deusto. Facultad de Ciencias Sociales y Humanas) ; Ruiz-Eugenio, Laura (Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació)
Social impact assessment has become a major concern within the research community. While different methodological advancements have been made to better display, as well as to measure, achieved impacts, social media has proved to be a potential domain to generate many new opportunities to support both the communication as well as the realization of social impact. [...]
2020 - 10.3390/su12156290
Sustainability, Vol. 12 Núm. 15 (2020) , p. 6290  
27.
12 p, 718.1 KB Analyzing Spanish news frames on Twitter during COVID-19 : a network study of El País and El Mundo / Yu, Jingyuan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Lu, Yanqin (Bowling Green State University. School of Media and Communication) ; Muñoz Justicia, Juan Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
While COVID-19 is becoming one of the most severe public health crises in the twenty-first century, media coverage about this pandemic is getting more important than ever to make people informed. Drawing on data scraped from Twitter, this study aims to analyze and compare the news updates of two main Spanish newspapers El País and El Mundo during the pandemic. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17155414
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, núm. 15 (2020) , p. e5414  
28.
19 p, 435.0 KB La modernización de la campaña electoral para las elecciones generales de España en 2015. ¿Hacia la americanización? / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca Trench, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las campañas electorales en Estados Unidos ocurren en Internet. Pero, ¿qué sucede en otros países? Algunos autores hablan de una americanización de la política. El objetivo de nuestra investigación es determinar si en España experimentamos este fenómeno. [...]
The US political campaigning is moving to the Internet. But what is happening in the other countries? Many authors are speaking of an "Americanization" of politics. The aim of our paper is to understand whether in Spain we are experiencing this phenomenon. [...]

2017 - 10.32466/eufv-cyh.2017.13.219.133-150
Comunicación y hombre, Núm. 13 (2017) , p. 133-150  
29.
10 p, 2.3 MB The struggle for the story in political disputes. The case of the 9N 2014 participation process / Coromina, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Social networks provide new mechanisms for participating in politics and it has been argued that they favor debate, citizen empowerment, and propel democratic changes. This is crucial at a time when forms of political organization, such as parties or unions, have lost their effectiveness. [...]
Las redes sociales proporcionan nuevos mecanismos para participar en la política y se ha argumentado que favorecen el debate, el empoderamiento ciudadano y la profundización democrática. Este hecho resulta crucial en un momento en el que formas de organización política como partidos o sindicatos pierden efectividad. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.sep.10
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 5 (2017) , p. 884-893
2 documents
30.
28 p, 853.3 KB El uso de Twitter por parte de los principales candidatos en las campañas electorales para las elecciones generales españolas : 2011 y 2015. ¿Brecha digital y generacional? / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Roca Trench, Núria
¿Los candidatos usan Twitter para relacionarse más directamente con el electorado? En esta investigación nos preguntamos sobre el uso cuantitativo y cualitativo de esta red por parte de los principales candidatos durante las campañas electorales españolas de 2011 y 2015. [...]
Do candidates use Twitter to communicate more directly with their electorate? In this investigation, we question the quantitative and qualitative way in which this social network was used by the main candidates during the Spanish electoral campaigns of 2011 and 2015. [...]

2018 - 10.31921/doxacom.n26a5
Doxa. Comunicación, Núm. 26 (2018) , p. 99-126  
31.
20 p, 417.7 KB La batalla del Born : relat polític i estratègies de posició ideològica a Twitter / Coromina, Òscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Casacuberta, David, 1967- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Giménez i Renom, Ignasi
La nostra recerca pren com a cas d'estudi la figura de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i, més concretament, la polèmica generada al voltant de l'exposició «Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà», celebrada l'octubre de 2016 al Born Centre de Cultura i Memòria. [...]
Our research takes as a case study the figure of Barcelona's mayor, Ada Colau, and specifically the controversy over the exhibition "Franco, Victory, Republic. Impunity and Urban Space" held in October 2016 at El Born Center for Culture and Memory. [...]

2018 - 10.2436/20.3008.01.171
Comunicació (Barcelona), Vol. 35 Núm. 2 (2018) , p. 25-44  

Articles : 65 registres trobats   inicianterior22 - 31següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.